פופתודוקס והומור שחור

לראשונה, תערוכה קבוצתית של אמנים חרדים מופיעה בפסטיבל אמנות כללית בשם פופתודוקס, הומור שחור! בשיתוף הבינאלה לאמנות יהודית וגלריית המקלט לאמנות.

2 דק' קריאה

רועי אבירם

פורסם בתאריך 14.03.21

תרשמו לכם את זה!

 

לראשונה, תערוכה קבוצתית של אמנים חרדים מופיעה בפסטיבל אמנות כללית בשם פופתודוקס – הומור שחור!

 

התערוכה, שהחלה ב-10/10, תימשך עד ל-17/11. אז עדיין לא פספסתם וזאת הזדמנות נפלאה להכיר תחומי אומנות נפלאים. התערוכה מתקיימת בשיתוף הבינאלה לאמנות יהודית וגלריית המקלט לאמנות – הגלריה הראשונה לציבור החרדי, שמי שמופקדת עליה היא נעה לאה כהן – דוקטורנטית באוניברסיטת בר אילן הכותבת מחקר על אמנים חוזרים בתשובה בישראל.

 

התערוכה הומוריסטית, קלילה, יוצרת גשר בין מגזרים ומאפשרת הבנה לעולם שנדמה סגור חמור ורציני מדי. 15 אמנים אורתודוקסים מישראל ומחו"ל מחווים את דעתם בהומור על המגזר החרדי כשותפים לה מבפנים. התערוכה נקראת הומור שחור על שם הצבע הדומיננטי בלבוש האופייני לחרדים (ושמם בסלנג הישראלי) ומעידה על גאווה מגזרית מהולה בביקורת. ההומור, מרכך את הדעות ומבקש ברגישות להכניס גוונים בשחור. התערוכה מציגה לראשונה סגנון פופ ארט ייחודי הנקרא  'פופתודוקס' -מפופ ארט + אורתודוקס. סגנון המשלב אנימציה, איור, ציור, פרפורמנס, ריידי-מייד וציור קיר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

גלריית המקלט לאמנות

תערוכת הסתר פנים

א"ב של החיים, ספרו החדש של הרב שלום ארוש

ספרי הרב שלום ארוש

המרגליות של הרב שלום ארוש

מארז היהלומים של הרב שלום ארוש

מארז חמשת הסטים של הרב שלום ארוש לילדים

הסט המושלם לשלום בית אמיתי

הדניאלים – דניאל אהביאל ודניאל זמיר

שלום, גילי שושן

 

בין האמנים המשתתפים: יצחק מולי שמגיע מארצות הברית ויעשה מיצג מיוחד "כפרות פתקאות". מופע חד פעמי עם אש ומים. שי אזולאי ידבר על סדרת דוס ב'וורט גלריה'. יודי ליבוביץ' בן של האדמו"ר מניקולשבורג ממונסי יוצא בסדרת עבודות  'שטיקר רבס'  יהודית לוי 16, אמנית חרדית שלא מוכנה להזדהות ומחווה את דעתה על החברה החרדית בסדרה של כרזות. עציון מזרחי יוצר סידרה של פשקווילים עכשויים. דן גרובר אמן סטריט ארט חרדי ערך הפנינג גרפיטי "סוכהארט" באיסרו חג.

 

חלק מהארועים שיתקיימו במהלך התערוכה: יהודה גרובייס ירצה על ההומור בקולנוע החרדי. צוות שטיסל ו"קיבע" מיכאל אלוני, ידברו על הומור ואמנות במגזר החרדי ועל הקשר שלהם לגלריית המקלט לאמנות ועוד.

 

לפרטים נוספים אודות התערוכה המיוחדת, אתם מוזמנים לפנות אל:

 

לאה שטיינברג – 050-7719295

נעה כהן – 054-3417437

 

הנה כמה טעימות מעניינות שמוצגות בתערוכה, תיהנו!

 

 

 

 

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה