פלפלים ממולאים באורז ובשר

פלפלים ממולאים באורז ובשר: המאכל הנוסטלגי שכמעט תמיד לא עולה יפה, אבל עם המתכון של שוקי גלילי תגלו שזה הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים ויותר מתגמל!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: שעתיים כולל בישול | דרגת קושי: בינוני | בשרי

 

פלפלים ממולאים הם מהמאכלים הנוסטלגיים שכמעט תמיד לא עולים יפה. אבל עם המתכון שלנו זה יתברר כעניין הרבה פחות מסובך והרבה יותר מתגמל.

 

הפלפלים הממולאים הם מאכל אהוב שנאכל בהרבה מדינות ומגיע במגוון גירסאות. יש לו אינספור מתכונים ורובם לא נראים מסובכים, אך כפי שבוודאי גיליתם כבר אם ניסיתם להכין לבד – קשה להגיע למרקם ולטעם המדויקים וכמעט תמיד משהו משתבש (הפלפלים קשים מדי, האורז לא מבושל מספיק, המילוי תפל).  

 

עם המתכון הזה קצת קשה יותר לטעות, והתוצאה עשויה להזכיר לכם את הפלפלים של אמא או של סבתא. יש לנו גם כמה טיפים שיעזרו.

 

ראשית, חשוב מאוד באיזה פלפלים משתמשים. לכתחילה, הטובים ביותר הם הפלפלים מהזן הירוק-בהיר והדק. אם לא הצלחתם למצוא כאלו, אפשר להשתמש בפלפלים אדומים ו/או צהובים, והכי טוב לערבב. בכל מקרה, חפשו פלפלים קטנים וצרים יחסית.

 

 

אם יש לכם סיר יצוק, שאחרי זמן מה של בישול ניתן להכניס לתנור להמשך ההכנה, זה מצוין. אם לא, לא נורא – אפשר להסתפק בבישול בלבד בלי שלב האפייה (או שאפשר להשתמש בתבנית חסינת אש ולכסות בנייר אלומיניום).

 

לפני שמתחילים, כדאי לבדוק "על יבש" שהפלפלים שלכם ממלאים יפה את הסיר וגם משאירים מקום לרוטב. אל תפחדו לתבל את המילוי בנדיבות – לרוב הבעיה היא שהוא לא מתובל מספיק. תיזהרו רק עם הקינמון (לא חייבים להוסיף).

 

 

המצרכים

7-8 פלפלים קטנים-בינוניים

250 גרם בשר בקר טחון

2/3 כוס אורז פרסי

1 בצל

1 עגבנייה

1 גזר

1 כוס עשבים קצוצים (שמיר, כוסברה, פטרוזיליה, וגם קצת עלי נענע וסלרי אם יש)

1/2 כפית מלח

פפריקה מתוקה, כורכום, פלפל שחור

אופציונלי: קורט קינמון, כמון

 

לרוטב:

3 כוסות מיץ עגבניות

1 כוס מים

4 כפות שמן זית

5 שיני שום

1/2 כפית מלח

 

אופן ההכנה

 

1. חולטים את הפלפלים במים רותחים למשך כמה דקות (כדי שיתרככו ויהיה נוח לעבוד איתם). מקררים. חותכים כל פלפל כ-2 ס"מ מקצהו העליון ומשאירים בהיקף 2-3 ס"מ לא חתוכים כדי שה"מכסה" יישאר מחובר לפלפל. מנקים בזהירות מגרעינים וחלקים לבנים. מנקבים מסביב לבסיס של כל פלפל 9-12 חורים באמצעות מזלג (תוקעים את המזלג ב-3 מקומות שונים).

 

 

2. חותכים את העגבנייה לקוביות קטנות. מגרדים את הגזר בפומפיה גסה. קוצצים את עשבי התיבול דק. קוצצים ומטגנים את הבצל עד להשחמה. במקביל, מבשלים את האורז בהרבה מים מומלחים במשך כ-5 דקות, מסננים היטב ומקררים.

 

3. בקערה, מערבבים את העגבניות, הגזר, העשבים והבצל עם האורז. מוסיפים פפריקה, כורכום ופלפל שחור (אפשר גם כמון וקורט קינמון אם אתם אוהבים). טועמים ומתקנים תיבול (התערובת צריכה להיות מתובלת מאוד כי עוד לא הוספנו את הבשר). מוסיפים את הבשר הטחון ומערבבים שוב היטב.

 

 

4. ממלאים את הפלפלים בתערובת ומשאירים בכל אחד כ-1 ס"מ ריק מהשוליים העליונים. מסדרים בסיר.

 

 

5. מערבבים את מרכיבי הרוטב ומוסיפים לסיר עד לשלושת-רבעי הגובה של הפלפלים. פותחים כל פלפל ויוצקים לתוכו 2-3 כפות רוטב. מכסים ומבשלים על אש קטנה-בינונית במשך 40 דקות. אם מדובר בסיר שמתאים לתנור, מעבירים לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות למשך כ-40 דקות נוספות. לחלופין, אפשר להמשיך בבישול בסיר מכוסה ועל אש קטנה מאוד למשך 20-30 דקות.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יוסי נתנאל

ח' כסלו התשפ"ד

11/21/2023

תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה