“פנס בלילה” – הרב הרייץ , רבי יצחק שניארוסון

ביום י' שבט תש"י, בשבת פרשת בא בשעה שמונה בבוקר, הסתלק הרבי הקדוש מעם ישראל. מנוחתו עדן ברובע קווינס, ניו יורק, ארצות הברית.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 24.01.21

"פנס בלילה" – הרב הרייץ , רבי יצחק שניארוסון

 

"היום הבהיר"

 

יום הילולת הרבי הרייץ, בו חוגגים חסידי חב"ד את יום היורצייאט וכן את קבלת הנשיאות של הרבי מלובביץ'. הוא האדמור השישי בשושלת חב"ד, בנו של אדמור הצמח צדק,  משחר ילדותו קיבל חינוך חסידי לעילא, נתינה, אהבת ישראל היו ערכים בולטים בדרכו החשובה.

 

פעל רבות ונצורות, במסירות נפש ממש, להפצת יהדות במחתרת ברוסיה הסובייטית, ובשל כך נאסר והוגלה על ידם. בסוף ימיו היגר לארצות הברית שם ביסס מחדש את הריסות החסידות.

 

"להיות פנס!"

 

מאמרותיו החשובות של הרבי הרייצ, ידוע כאשר לומדים את ספריו חיבוריו ואמריו של הצדיק זה הולך ומתפשט בעולם ופועל ישועות. ובפרט ביום ההילולה שלו ואז גם שפתיו מדובבות בקבר

 

  1. "כשמעמידים פנס בלילה ברחוב מתקבצים סביבו אנשים" – חובה על כל יהודי להאיר מעצמו לזולת ולא להישאר אדיש כלפי האחר. יש לך רוחניות? זכית לעשות מצוות? למדת דבר תורה? תאיר מעצמך על אחרים כמו פנס

 

  1. "יציאת מצרים היא יציאה ממיצרים וגבולות, תורת החסידות מלמדת כיצד להתעלות מעל המיצרים והגבולות של העולם (החומרי) " – להיות רוחני, להתחבר לשורש שלך, למהות. לעצור את הרדיפה אחרי הכסף, התאוות והחומריות שהעולם מציע.

 

 

  1. "כאשר אדם מדבר עם רעהו בעניני עבודת השם והם לומדים יחד, הרי זה שתי "נפש אלוקית" (יצר טוב) כנגד "נפש הטבעית" (הרצון הגופני) אחת" – הנפש האלוקית מושכת כלפי מעלה, רוצה את הדבקות בשם יתברך, ולעומתה, הנפש הבהמית, הלא הוא הגוף מושך כלפי מטה לחומריות ולתאוות.

 

  1. "תנועת צדיק, ומכל שכן ראיה או שמיעת קול, צריך לפועל שלא ישכח לעד" – דברי הצדיק חיים וקיימים לעד! נפש ממללא.

 

 

  1. "זוהר מרומם את הנפש, מדרש מעורר את הלב, ואמירת תהלים בדמעות רוחץ את הכלי (גוף האדם) " – עשיתם ספונג'ה היום? קדימה.. אמרו פרקי תהילים!

 

אהבת ישראל – עד לאן? עלינו לעשות כל התלוי בנו ללא כל חשובנות כדי להצילו!

 

מתוך המאמר "באתי לגני": כַּאֲשֶׁר מַגִּיעָה לְאָזְנֵנוּ יְדִיעָה עַל צַעֲרוֹ שֶׁל יְהוּדִי, צַעַר גַּשְׁמִי וְעַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה צַעַר רוּחָנִי. הִנֵּה מִצַּד עִנְיַן אַהֲבַת יִשְׂרָאֵל, צָרִיךְ צַעֲרוֹ שֶׁל הַזּוּלָת לָגַעַת לָנוּ עַד לְעֶצֶם הַנֶּפֶשׁ מַמָּשׁ. וַאֲפִלּוּ עַל סְפֵק הַצְלָחָה, עָלֵינוּ לַעֲשׂוֹת כָּל הַתָּלוּי בָּנוּ לְלֹא כָּל חֶשְׁבּוֹנוֹת כְּדֵי לְהַצִּילוֹ.

 

הסתלקותו

 

ביום י' שבט תש"י, בשבת פרשת בא בשעה שמונה בבוקר, הסתלק הרבי הקדוש מעם ישראל. מנוחתו עדן ברובע קווינס, ניו יורק, ארצות הברית.

 

ולסיום,

 

וכפי שאני תמיד נוהגת לסיים את המאמרים על הצדיקים: הדליקו נר לעילוי נשמתם, שימו פרוטה לצדקה, אמרו פרקי תהילים, התיקון הכללי, ערכו סעודה קטנה לכבודם.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה