פסח: מציות ממולאות בגבינה

מציות ממולאות בגבינה: פסח בא ואיתו מגיע המאכל הנהדר הזה, כשלעצמו מספיק כדי להצדיק כל שנה מחדש את כל העבודה המפרכת והניקיונות שלפני חג הפסח. נסו ותיווכחו.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.03.21

זמן הכנה: 30-40 דקות | קושי: בינוני | חלבי, כשר לפסח

 

אביב הגיע, פסח בא, ואיתו מגיע המאכל הנהדר הזה – שהוא כשלעצמו מספיק כדי להצדיק כל שנה מחדש את כל העבודה המפרכת על הניקיונות, הגעלת הכלים וכל השאר. נסו ותיווכחו.

 

אני אוהב את פסח – את ההגדה, את סיפור יציאת מצרים, את היציאה מעבדות לחירות, את ההזדמנות לפגוש אנשים אהובים ליד שולחן ערוך לעילא, כשמהמטבח עולים ריחות עדנים.

 

אבל הסיבה העיקרית שאני שמח בכל שנה שהפסח מגיע, אודה ואתוודה, היא בגלל המעדן הזה – המציות הממולאות בגבינות, שכבר עשרות שנים הן מגולות הכותרת של מאכלי הפסח במשפחתי.

 

למרות שמדובר ביסודו במתכון פשוט, יועילו לו עבודה מדויקת, יד טובה, וניסיון בטיפול במצה שרויה, שהיא חומר גלם קפריזי מעט. את המצות חותכים למלבנים קטנים, יוצרים סנדוויצ'ים ממולאים בתערובת גבינות, טובלים בביצה ומטגנים באיטיות בשמן שמוסיפים לו מעט חמאה.

 

 

התוצאה אמורה להיות רכה וגבינתית מאוד, מין שילוב בין לביבות גבינה לפרנץ' טוסט, לעיתים עם קצת קראנץ' בשוליים. מעבר לזה, המציה הממולאת לא באמת דומה לשום דבר. תיאלצו להכין אותה פעמים רבות, שנה אחר שנה, כדי לחקור את הטעמים והמרקמים האפשריים – ואני מדבר מניסיון כמובן. הן תמיד יהיו טעימות ועם הזמן הם ילכו וישתפרו.

 

המצרכים

 

ל-12 יחידות

4 מצות

2 ביצים

שליש-חצי כוס חלב

90 גרם גבינה 9% (בערך 3 כפות גדושות)

20 גרם שמנת חמוצה (2 כפיות גדושות)

50 גרם גבינה צהובה מגורדת דק (אפשר להחליף הכל/חלק בגבינות קשות אחרות)

40 גרם גבינה מלוחה מגורדת דק

מלח, פלפל שחור

לטיגון: שמן ומעט חמאה

 

אופן ההכנה

 

1. רוחצים כל מצה מתחת לברז לכמה שניות ומניחים בצד ל-5-10 דקות עד שהמצות יספגו את המים ויתרככו.

 

 

2. בינתיים מכינים את המילוי: מערבבים את הגבינות, מוסיפים מעט פלפל שחור טחון. טועמים ומתקנים תיבול – התערובת צריכה להיות מעט יותר מלוחה מכפי שאתם רוצים שהתוצאה הסופית תהיה.

 

 

3. חוצים כל מצה לאורך לשניים ולרוחב ל-3. מומלץ להשתמש בסכין חד (כגון טורנה) ולהיעזר בסרגל (שאותו כדאי לשטוף קודם בנוזל לשטיפת כלים ולייבש היטב).

 

 

4. יוצרים סנדוויץ' מ-2 מלבני מצה וכף מילוי. משאירים שוליים ומשתמשים בהם כדי להדק ולהדביק את הסנדוויץ, בדומה לרביולי וכיסנים אחרים. חוזרים על הפעולה עם שאר מלבני המצה.

 

 

5. טורפים את הביצים עם החלב וקורט מלח. טובלים כל סנדוויץ' בבלילה, מנערים קלות ומטגנים עד הזהבה יפה, על אש קטנה במחבת נונסטיק עם שמן ומעט חמאה. מעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

 

 

 

מגישים עם שמנת חמוצה ו/או גבינה לבנה וזיתים או חמוצים.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה