פרויקט מאה

איך עושים מהפך חיובי ונפלא? עדנה קדוש, מאמנת מוסמכת, עם פרויקט מאה – 100 ימי חסד בהם ניתן לעצמו את ההזדמנות שתמיד רצינו לתת כדי לשנות. לכו על זה!

4 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

כבר ניסינו הרבה פעמים, אך חווית התסכול בעקבות הכישלונות החוזרים רק מצטברת. ולא! אנחנו לא אשמים באי ההצלחה.  למה? קראו את המאמר הזה ותבינו שיש דרך להגיע למטרה. דרך של צעדים ובניית הרגלים…

 

בכפר קטן בארץ רחוקה היה נתון למתקפה של זאבים. בחיפוש אחרי אוכל, נהגו הזאבים להיכנס לחצרות הבתים ולזרוע הרס וחורבן עד שבאו על סיפוקם וחיסלו כל דבר הראוי למאכל. תושבי הכפר ניסו שיטות שונות כדי לגרש את הזאבים, אך ללא הצלחה.

 

פעם אחת הזדמן לכפר חכם ידוע. כשנודע הדבר, מיד פנה אליו ראש הכפר והציג בפניו את הבעיה, סיפר לו על הזאבים הממררים את החיים לכולם. החכם הקשיב בקשב רב, ואז אמר לתושבי הכפר כי לדעתו יש לו את הפתרון, אבל כולם חייבים לשתף אתו פעולה ולעשות כדבריו, גם אם הם יישמעו להם תמוהים.

 

בייאוש בו היו, הסכימו התושבים לעשות כל מה שיגיד להם החכם.

 

"אספו מכל בית ובית בכפר אוכל והניחו אותו בערימה אחת גדולה בשדה ריק בפאתי הכפר", הורה להם החכם.

 

התושבים, שחשבו כי אין להם מה להפסיד וכי ככה לפחות לא יתקרבו הזאבים ממש עד הבתים וישאירו אחריהם שובל של הרס, הסכימו לדבריו.

 

באותו יום נאספה כמות מסוימת של אוכל מכל בית, ונציג התושבים הניח הכל בערימה גדולה במרכז השדה הריק כפי שהורה החכם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא ביום אחד

הרגלים, חובה לשנות!

הרגלים, זה קודם בראש!

להזיז את הגבינה

שינויים ותופעות לוואי

רוצה שינוי

אף פעם אל תגיד אף פעם

 

עשרות זאבים נהרו לשדה מכל עבר. בתחילה, הם רק הציצו אל האוכל בחשד, זה היה נראה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי. כן, אפילו בעיני זאבים… אט אט, גברו עליהם רעבונם וחמדנותם והם התנפלו על האוכל וחיסלו אותו עד תומו.

 

גם למחרת חזרה על עצמה התופעה.

 

התושבים שמחו מצד אחד על השקט שהשתרר בתוך הכפר, אבל מצד שני חשבו שזה מגוחך שהם צריכים להאכיל את הזאבים במיטב האוכל של בתיהם. החכם הזכיר להם את הבטחתם לעשות כדבריו וביקש מהם להתאזר בסבלנות.

 

הזאבים מנו כבר כמה מאות. השמועה שבכפר הזה מחולקות ארוחות חינם עשתה לה כנפיים בכל האזור וזאבים מכל הסביבה באו להשתתף בחגיגה. מדי יום ביומו היו נוהרים בהמוניהם לשדה ונהנים מן המטעמים שהושמו שם עבורם.

 

כעבור מספר ימים בהם השגרה נכנסה למתכונת קבועה, אמר החכם לתושבים לתקוע ארבע יתדות בארבעת הקצוות של השדה. התושבים עשו כדבריו, והזאבים לא חשו במאומה.

 

למחרת אמר להם החכם למתוח גדר בין שתי יתדות, והתושבים עשו כדבריו. ושוב, הזאבים לא חשו בשום דבר. במהלך השבוע נמתחו עוד שתי גדרות מסביב לשדה, והזאבים לא הבחינו בהן כלל. הם שעטו קדימה אל האוכל, מכוח ההרגל, דרך הפתח האחד שהיה עדיין לא מגודר.

 

באותו יום, כאשר כל הזאבים היו עסוקים בזלילת האוכל, באו תושבי הכפר ומתחו גדר רביעית. עכשיו, כל השדה מגודר מארבעת הצדדים והפך למכלאה לזאבים הכלואים בו.

 

כך הצליחו אנשי הכפר לטפל בבעיה.

 

לפני לכתו, חש החכם חובה לעצמו להסביר לתושבים את העיקרון על פיו פעל, ולבקשם לבחון כיצד יוכלו ליישם את השיעור על עצמם ועל חייהם: "קל מאוד לפתח הרגלים, בעיקר כאלה שגורמים לנו לנוחיות" פתח את הסברו. "לשבור את ההרגלים, זה מה שקשה. הזאבים נלכדו כי פיתחו הרגל לבוא ולקבל אוכל חינם מבלי להתאמץ כדי להשיגו. מאוד נוח, לא? עד כדי כך נוח שבכלל אין חשק להעלות על הדעת שמא זו בעצם מלכודת…"

 

פרויקט 100

 

אנו ברבעון האחרון של השנה. תקופה זו מהווה הזדמנות מיוחדת, לתת לעצמנו ולשנה החולפת משמעות. אנו יכולים בחלק זה של השנה לעשות מהפך של ממש! יש באפשרותנו לפתח ולשנות את החלקים בחיים שלנו, אלה שאנו רוצים שייראו  אחרת. אם נאפשר לעצמנו 100 ימים של חסד, אם רק ניתן לעצמנו הזדמנות להכניס לאורח  החיים שלנו סדר אחר, במשך מאה ימים – נמצא את עצמנו מסיימים את השנה בתחושת שמחה ואושר, בסיפוק רב ובידיעה שעשינו מהפך חיובי ונפלא. כך נתחיל את השנה הבאה בצורה  אחרת לגמרי. 

 

ישנה אפשרות להמשיך את היומיום השוטף, לאפשר לעצמנו מנוחה מהרצונות שלנו וההרגשות, אפשר לקחת חופש מהמחשבות, אבל  זה רק כאילו…  כי האמת היא, שהרצונות, ההרגשות והמחשבות שלנו יהיו במנוחה רק כאשר  נתייחס אליהם.

 

מהו פרויקט 100 הימים?

 

מדובר בפרויקט אישי בו כל אחד בוחר דבר אחד שהיה רוצה לשנות בחייו. כדי לעשות שינוי אמיתי – יש לעשות דרך,  להיות בתהליך ולצעוד שלב אחר שלב.

 

בוחרים עשרה צעדים שונים, ולכל צעד מקציבים 10 ימים.

במשך 10 ימים, כל תשומת הלב תהיה ממוקדת בצעד שבחרתם.

 

אחרי עשרה ימים, הצעד הקודם נהיה דבר שבהרגל. וכל דבר שאנו רגילים אליו – כבר לא קשה. למשל, רחיצת שיניים בבוקר היא דבר שבהרגל. אנו עושים זאת על אוטומט ומבלי לחשוב. זה פשוט לנו כי התרגלנו. עוד דוגמה: נהיגה ברכב. אנו נכנסים לאוטו ומניעים אותו ללא קושי, כי עשינו פעולה זו אלפי פעמים ואנו רגילים אליה.

 

פרויקט מאה הימים עונה על הקושי שמתעורר בכל תהליך!

 

ומהו הקושי? הקושי הוא שלא ניתן להתמיד כל עוד אין הרגלים חדשים טובים. לכן, בכל 10 ימים נרגיל עצמנו בהרגל אחד. כך נגיע לחגים בצ'יק צ'אק ובלי שנתאמץ נשתנה ויהיו לנו מספר הרגלים חדשים. וזה אומר, שיהיה לנו הרבה יותר קל בתהליך!

 

איך עושים את זה בפועל?

 

כל אחד מתחיל מהמקום בו הוא נמצא, מהרגע בו הוא בוחר להתחיל ובעניין הספציפי אותו הוא רוצה לשנות ולהתחיל ליהנות ממנו.

 

ההמלצה שלי היא:

 

1. התמקדו בעניין בו יש לכם קושי, תסכול, אכזבה וכישלון.

 

2. הכינו לכם טבלה בה תציינו את עשרת ההרגלים או השינויים עליהם תיתנו את הדגש.

 

3. חשבו היטב על עשרת הרגלים שאתם רוצים לגעת בהם, כדי שיהיו אבני דרך ואבני בניין לקראת שינוי.

 

4. כתבו לעצמך בסדר המתאים לכם את עשרת הצעדים שלכם.

 

5. במשך עשרה ימים – תנו את כל תשומת הלב  שלכם לצעד שקבעתם לעצמכם. קראו על הנושא, התנסו בו, הרגילו עצמכם באופן מעשי, דברו על זה עם משפחה או חברים, התייעצו, נסו ולמדו עצמכם כל מה שקשור לצעד הזה.

 

בדרך זו, "נארגן" את החיים שלנו, נרגיל עצמנו בהרגלים טובים ונרגיש שמחים, בעלי ביטחון עצמי מאוזן, רגועים, והקול הפנימי שלנו יקבל ביטוי ומימוש. אחרי 100 ימים – שזה אחרי כשלושה חודשים, כל ההרגלים או חלקם יהיו חלק טבעי מאיתנו ונמצא את עצמנו עם הרגלים טובים. הדרך להגיע לפסגה  ולהתקדם היא לתרגל שלבים קטנים. אחרי זמן מה השינוי יקרה! 

 

הנחת הבסיס היא שכל דבר מצליח כאשר הוא הרגל. וכל דבר שהוא הרגל, נעשה לנו קל. כל הרגל שהפנמנו – מקדם אותנו אל השינוי הטוב. כל דבר שנעשה היום – יהיה ההרגל שלנו  מחר.

 

נכון, לעשות צעד אחד זה קל ונעים. אך מבלי שנשים לב הוא יהיה טבעי ופשוט לנו.

המחר יהיה טוב יותר אם עכשיו נעשה את הדבר הנכון!

לעלות סלע כבד לראש הר – זה בלתי אפשרי!  אבל לעלות אבנים קטנות לראש ההר – זה מצליח!

 

נסיים שנה ונשתנה.        

נתחיל שנה ונתחדש.

אמן!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה