פרחי קישואים מטוגנים

פרחי קישואים מטוגנים: אומנם קשה להשיג אותם והם קצת יקרים, לשוקי גלילי יש מתכון למנה אלגנטית טעימה להפליא ומושלמת לארוחה חלבית חגיגית ששווה להשקיע בה ובשבילה!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 16.03.21

זמן הכנה: 30-40 דקות | דרגת קושי: בינוני | חלבי

 

פרחי הקישואים הם קשים להשגה וקצת יקרים, אבל שווה להשקיע ולהתאמץ בשביל המנה האלגנטית והטעימה להפליא שלפניכם. היא תהיה מושלמת כמנת פתיחה בארוחה חלבית חגיגית.

 

בשנים האחרונות הפרחים האכילים – מכובע נזיר, דרך היביסקוס ועד ביגוניה – נהנים מפופולריות הולכת וגדלה, ומככבים במסעדות שף ובאינסטגרם. הרבה פעמים זה לא יותר מקוריוז, אבל יש מקרים בהם הפרחים מביאים איתם הרבה צבע וטעם.

 

אחד הפרחים שזוכים לעדנה הוא פרח הקישוא, שאצלנו הוא קצת יקר וקשה להשגה אבל בכמה מהמטבחים המסורתיים של המזרח התיכון הוא דווקא די שכיח, במיוחד באיטליה.

 

 

פרחי הקישוא הם בעלי טעם עדין מאוד, ובשרניים מספיק כדי להתאים לאידוי, בישול או טיגון קצרים. הם משמשים במתכונים רבים, אבל הצורה הכי פופולרית לאכול אותם היא כשהם ממולאים בגבינה, ומטוגנים בציפוי דק (טמפורה, בצק בירה וכדומה).

 

מספר הווריאציות עצום – תערובות גבינה כאלה ואחרות, עם או בלי תוספת של אנשובי, צלפים, בצל ירוק או עירית, ציפוי בבצק מקמח וסודה בלבד או קמח, ביצים ומים, או שילוב של השניים, ועוד כהנה וכהנה. המשותף לכולן: זה טעים בצורה שלא ניתן לתאר. הגבינה המומסת והציפוי הפריך מוציאים מפרחי הקישוא את כל הטוב.

 

המתכון שלפניכם הוא כזה שמבוסס על מצרכים מקומיים, בהשראת מתכון איטלקי מסורתי.

 

מה שנשאר זה להשיג פרחי קישואים. אני קיבלתי הפעם את שלי ממישהי שיש לה גינת ירקות (נטען שקל מאוד לגדל אותם), אבל כבר נתקלתי בהם בכמה שווקים, אצל ירקנים מתמחים, וגם באתרי אינטרנט (מושבניק, עלה הביתה, כרמלה) וזה בדיוק הזמן לחפש.

 

 

המצרכים

 

ל-4-6 סועדים

 

12 פרחי קישואים

 

למילוי

 

120 גרם מוצרלה

60 גרם גבינה כחושה (כנען, טוב טעם)

30 גרם פרמזן

1 כף שמנת 28%

2 כפיות עירית קצוצה דק

 

לבלילה

 

1 כוס קמח

1 ביצה

1 כוס סודה קרה מאד

קורט מלח

 

אופן ההכנה

 

1. שוטפים ומנקים היטב (אך בזהירות) את פרחי הקישוא. מסירים את העלים הירוקים הקטנטנים בבסיס הפרח ומשאירים כמה סנטימטרים של גבעול. מבצעים בזהירות חתך אנכי בצד הפרח, ודרכו מגיעים לאבקנים ומסירים אותם (ראו התמונה). מסדרים על צלחת בצורה נוחה לקראת המילוי.

 

 

2. מכינים את תערובת הגבינות: מערבבים היטב את כל המצרכים.

 

 

3. ממלאים בזהירות את פרחי הקישוא (אפשר עם שקית זילוף ואפשר עם כפית) וסוגרים אותם. אם קצוות העלים רכים וגמישים, אפשר לקפל או ללפף אותם סביב עצמם, כדי להגן על המילוי.

 

4. מכינים את הבלילה: טורפים את הביצה, מוסיפים את הקמח והמלח, ומתחילים להוסיף סודה ולערבב. הסמיכות הרצויה: טיפ-טיפה יותר דליל מבלילת פנקייקס.

 

 

5. מכניסים סיר או מחבת עמוקה לטיגון עמוק (אם יש לכם מדחום תמדדו 170-180 מעלות). טובלים כל פרח קישוא בבלילה, מנערים מעודפים ומכניסים לטיגון.

 

מטגנים עד הזהבה משני הצדדים ומעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג. מפזרים מעל כל פרח קישוא מעט מלח גס. מומלץ לטגן בכל פעם פרח אחד, כדי לשמור על טמפרטורת השמן. ממילא הם צריכים להתקרר כמה דקות לפני שאפשר לאכול אותם.

 

מגישים עם ירקות טריים וכוס יין לבן, לימונדה קרה או משקה אחר לפי העדפתכם.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה