פשטידת קישואים ועשבי תיבול

מתכון מדהים לפשטידת קישואים ועשבי תיבול שכולם יאהבו, גם לא אוהבי הקישואים. שוקי גלילי עם הסוד לפשטידת ה"וואו" ששום פירור לא יישאר בצלחת!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 09.03.23

זמן הכנה: 70 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

זוהי פשטידה קלילה וכיפית שתתחבב על כולם, כולל אנשים שבדרך כלל לא מתלהבים מקישואים. ההרכב של עשבי התיבול יכול להשתנות בהתאם למה שאתם אוהבים, מה שיש בבית או מה שמצאתם אצל הירקן. הוסיפו גביע יוגורט וסלט רענן ויש לכם ארוחת בוקר (או ערב) מפנקת ומזינה.

 

הסוד בפשטידה הזו, כמו בהרבה אחרות, הוא לצמצם את כמות הנוזלים למינימום. את הקישואים יש לסחוט היטב. אם יש לכם זמן, מומלץ לא רק לסחוט את עשבי התיבול אלא גם לייבש אותם קצת לפני.

 

אפשר לאפות בתבנית אינגליש קייק סטנדרטית (31×10 ס”מ), בתבנית קיש עגולה (22 ס”מ קוטר) או בתבנית מרובעת 20×20 ס”מ. הפשטידה תתקבל (בהתאמה) בגובה של מעט יותר מ-4 ס”מ, 3.5 ס”מ או 3 ס”מ. לתבנית מרובעת גדולה (32×25 ס”מ) יש להכפיל את הכמויות ולאפות ב-170 מעלות במשך 50-55 דקות.

 

 

המצרכים

 

650 גרם קישואים (4 גדולים או 6-7 קטנים. בכל מקרה מומלץ לשקול)

150  גרם קמח תופח (כוס ועוד כף)

90 גרם גבינה לבנה 9% (קצת יותר משליש גביע)

3 ביצים

חופן או שניים עשבי תיבול (פטרוזיליה, שמיר, כוסברה) קצוצים דק וסחוטים היטב

1 בצל בינוני

1 שן שום מגוררת בפומפיה

2 כפיות ראש סלרי מגורר בפומפיה

1/2-3/4 כפית מלח מחוקה

4 כפות שמן זית

 

אופן ההכנה

 

1. מנקים (אין צורך לקלוף) ומגררים את הקישואים בפומפיה גסה וסוחטים אותם היטב, כדי להוציא מהם כמה שיותר נוזלים. מפזרים קורט מלח או שניים ומשאירים במסננת מעל קערה, כדי לאפשר לשארית הנוזלים להתנקז.

 

2. בינתיים: קוצצים את הבצל לפרוסות דקות ומטגנים ב-4 כפות שמן זית עד שהן מזהיבות ומתחילות להשחים.

 

3. סוחטים שוב את הקישואים המגוררים ומעבירים לקערה גדולה. מוסיפים את הבצל המטוגן עם השמן, את הקמח התופח והגבינה (אפשר להחליף בגבינת 5% אבל אז יש להוסיף עוד כף או שתיים של קמח). טורפים ומוסיפים את הביצים, עשבי התיבול הקצוצים, שן השום, הסלרי וחצי כפית (שטוחה) מלח. מערבבים היטב.

 

4. מעבירים את התערובת לתבנית ששומנה היטב בחמאה קרה. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות (מניחים במדף נמוך בתנור) ואופים במשך 45 דקות.

 

את הפשטידה המוכנה אפשר לאכול קרה או חמה.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עדנה

י' אב התשע"ט

8/11/2019

תודה על המתכון. יש לי שאלה: במה אפשר להחליף את הגבינה כדי שהפשטידה תהיה פרווה? תודה מראש

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה