צדיק

עצה – צדיק- עיקר היצר הרע, שמתגבר בכל דור ודור, הוא להסתיר ולהעלים את צדיק- האמת שבדור הזה דווקא, שעיקר המחלוקת על הצדיק שבאותו הדור, ואחר כך...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – צדיק
 
עיקר היצר הרע, שמתגבר בכל דור ודור, הוא להסתיר ולהעלים את צדיק- האמת שבדור הזה דווקא, שעיקר המחלוקת על הצדיק שבאותו הדור, ואחר כך, בשכבר הימים הבאים, מודים העולם גם בזה הצדיק ואומרים, שזה בודאי היה צדיק, רק שחולקים על זה הצדיק שבאותו הדור, כמו שראינו בעניין המחלוקת שהיה על האר"י הקדוש ז"ל בימיו, ואחר כך הודו כולם בקדושתו וכן חלקו גם על רבי ישראל הבעל-שם-טוב זצ"ל, וכך בכל דור ודור. וכל זה למה? – מחמת שעיקר ברור כוח המדמה, שעל ידי זה זוכים לאמונה שלמה, הוא דווקא על ידי זה צדיק- האמת שבדור הזה דווקא. על כן מניח את עצמו היצר הרע לאורכו ולרוחבו להסתיר ולהעלים את הצדיק, ולכן צריך כל אחד להשתדל ולהתקרב לצדיק האמת שבדור הזה דווקא, כדי שיזכה לבוא לשלמות ברור האמונה שצריכים כפי אותו הדור העת והזמן, ובעיקר עכשיו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
על ידי בשורות טובות יכולים לומר תהילים.
 
אמירת תהילים מעלה גדולה כאילו אמרם דוד המלך בעצמו, כי הוא אמר אותם ברוח הקודש. ורוח הקודש מונחת בתוך התיבות (המילים), וכשאדם אומר אותם הוא מעורר ברוח פיו את רוח הקודש עד שנחשב כאילו אמרם דוד המלך ע"ה בעצמו, והוא מסוגל מאוד לרפאות את החולה ושיהיה לו בטחון על ידי הבורא יתברך, שעל ידי אמירת תהילים יושיעו הקב"ה, והבטחון הוא בחינת משענת כמו שהאדם נשען על המטה, כך הוא נשען על הבטחון שבוטח שיושיעו הקב"ה, כמו שאמר דוד (תהילים יח): "ויהי ה’ למשען לי", ועל ידי זה נתרפא החולה כמו שכתוב (שמות כא): "אם יקום והתהלך בחוץ על משענתו ונקה". 
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה