צדיק

שיחה - שאל אותו אחד: "ומה אעשה שאין לי ממה לשמוח לרוב צרותי ויגוני?". אמר לו רבי נתן: "אם כן, תלווה ותשאל לעצמך עתה שמחה מהישועות שעוד יושיע אותך הקב"ה ותצטרך אז לשמוח על הטובה...שמח כבר עתה בזה"...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כל הדברים שבעולם וכל החוכמות שבעולם, הכל כאשר לכל צריכים לקשר לקב"ה, ומי שאינו מקשרם להשם יתברך הוא בבחינת נרגן מפריד אלוף, שמפריד אלופו של עולם. וגורם חלילה פגימת הלבנה גלות השכינה. כי כל אדם באשר הוא שם, הוא צריך לקשר שיכלו ממקום שהוא, לתורה ולהשם יתברך. וכל זה נתתקן על ידי התקרבות לצדיקים אמיתיים. כי הצדיקים האמיתיים הם מעלים ומקשרים הכל להשם יתברך על ידי שיחתם שמשיחים שיחת חולין בעסקי העולם. כי גם שיחתם של צדיקי האמת יקרה מאוד, כי על ידי שיחתם דווקא הם מקשרים הכל לקב"ה, אפילו הרחוקים מאוד, ואזי כל הדינים מתעברים וכל חובין אתכפיין וכל נהורא וכל שלימו אשתכח.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
מספרים בשם רבי נתן, שכאשר דיבר פעם מגודל מעלת השמחה וחיובה, שאל אותו אחד: "ומה אעשה שאין לי ממה לשמוח לרוב צרותי ויגוני?"
אמר לו רבי נתן: "אם כן, תלווה ותשאל לעצמך עתה שמחה מהישועות שעוד יושיע אותך הקב"ה ותצטרך אז לשמוח על הטובה…שמח כבר עתה בזה".
 
ועוד מספרים על רבי נתן, שכידוע לא ישן כי אם שעה מועטת, עד שהיה הדבר לפלא. שאלו אותו אנשי שלומנו על זה, ואמר להם רבי נתן: "הרי מטבעי זריז אני, ובכן זריז אני גם בשינתי".
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה