צדיק

שיחה - כשהלך רבי נחמן מטולטשין אל רבי אבא'לה להתרימו עבור ענייני רבנו ז"ל, ודיבר עימו לגודל חשיבות העניין, בפרט עבור הדפסת הליקוטי הלכות וצרכי הקלויז שבאומאן, אמר לו בין דבריו...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
עיקר גאולת הנפשות מהרע והסיטרא אחרא הנאחז בהם, ועיקר התקרובתם להשם יתברך על ידי הצדיק העוסק בזה לקרב נפשות ישראל להשם יתברך, העיקר הוא על ידי אש המשפט, דהיינו על ידי התבודדות ושיחה בינם לבין קונם, שמשיחין את לבבם לפניו יתברך ושופטים ודנים את עצמם על כל מעשיהם והנהגותיהם וענייניהם, ועל ידי זה נתלהב הלב ונתעורר אש המשפט לשרוף את כל הרע שסביב הנפשות האלו.
 
כי אף על פי שעיקר הכנעת וביטול הרע הנאחז בנפשותיהם הוא על ידי כוח האש הגדול שנתעורר על ידי המשפט של הצדיק בעצמו העוסק לקרב נפשותם להשם יתברך, אף על פי כן בודאי גם כל הנפשות המתקרבים, עיקר התקרבותם להשם יתברך לבער ולבטל הרע שלהם בשלמות, הוא על ידי המשפט הנ"ל, ששופטים את עצמם בעצמם גם כן ומתבודדים כנ"ל. כי על ידי שהם עוסקים גם כן במשפט, על ידי זה מעוררים ומוסיפים כוח באש המשפט של הצדיק שעוסק לקרבם, כי באיתערותא דילתתא, היינו על ידי ההתעוררות שלהם בעצמם, על ידי זה נתוסף כוח והארה בכוח המשפט של הצדיק, שהוא כנגדם בחינת איתערותא דלעילא. וגם כי כל הנפשות שמתקרבים לצדיק צריכות גם כן לעסוק לקרב עוד נפשות להשם יתברך, כל אחד לפי בחינתו, שלא יהיו בחינת עצים יבשים, חס ושלום, כי זה סימן שנתקרב באמת, כשמתקרבים על ידו עוד נפשות.
 
כי יש אילן וענפים ועלים, וענים לענפים. והצדיק הוא גופא דאילנא (גוף האילן), והנפשות שמתקרבים הם בחינת ענפים, וצריך שיצאו מהם עוד ענפים, עד שיצמחו מהם עוד כמה וכמה אילנות, עד שתתמלא פני תבל תנובה, כמו שכתוב: "ויזרעו שדות ויטעו כרמים ויעשו פרי תבואה, ויברכם וירבו מאוד".
 
ועל כן גם הנפשות המתקרבים צריכים להיזהר מאוד בעניין המשפט הנ"ל, בכדי לבער ולבטל הרע הנאחז באלו הנפשות, שהם עוסקים עימהם לקרבם להשם יתברך, והכל על ידי כוח המשפט של הצדיק האמת בעצמו, שנתעורר ביותר על ידי בחינת המשפט ששופטים את עצמם בעצמם גם כן.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
כשהלך רבי נחמן מטולטשין אל רבי אבא’לה להתרימו עבור ענייני רבנו ז"ל, ודיבר עימו לגודל חשיבות העניין, בפרט עבור הדפסת הליקוטי הלכות וצרכי הקלויז שבאומאן, אמר לו בין דבריו: "ידידי ורעי, וכי אינו מהראוי שתמכור אף את פמוטי הכסף שלך עבור צרכי רבנו ז"ל?!"
 
אמר לו רבי אבא’לה: "לולא הייתי אוהבו הייתי מקפיד עליו…" –  כי ידע במעלתו של רבי אבא’לה שאף הוא, כמותו, סובר שאין שום ערך לכל ענייני העולם הזה נגד עניין המשכת קדושת דעת רבנו ז"ל בעולם!
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה