קאוצ’ינג : אהבה מדבקת

הרבה פעמים אנחנו מרגישים מושפלים, מרומים, עזובים, נטושים, בודדים, עצובים, כועסים, מאוכזבים וכן הלאה. יכול להיות שהרגש הזה נכון..

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 19.10.21

קאוצ'ינג : אהבה מדבקת

 

איך לקחת רגש עמום בלב ולעשות ממנו הלכה למעשה בהתנהגות?!

 

הרבה פעמים אנחנו מרגישים מושפלים, מרומים, עזובים, נטושים, בודדים, עצובים, כועסים, מאוכזבים וכן הלאה. יכול להיות שהרגש הזה נכון- אבל עד כמה ב-% הוא נכון? אולי במקצתו, אולי בחלקו וייתכן אף מוטעה לחלוטין! ייתכן שאולי לא דנו את הצד השני על כף זכות ולא ראינו את התמונה כולה, שהרי 'אל תידון אדם כל עוד תהיה במקומו..'

אין לנו עניין בלהיות צודקים.

 

רוצה חיים טובים? יש תנאי!

 

כן יש לנו עניין בלחיות חיים טובים ומתוקים, חיים נוחים, שמחים ורעננים – לכזה מצב יש תנאי. מהו התנאי? שלום. שלום עם כולם וגם עם עצמי.

כדי לחיות חיים אותנטיים מלאים ועשירים אני חייבת לאהוב את הכלל והזולת.

אז איך מורידים את הנוסחה הזו לכדי ביצוע בשטח? הרי סופו של דבר מה שקובע זו ההתנהגות שלנו, הלך הרוחות וגם התקשורת שבנויה ומורכבת ממילים, דיבורים ומשפטים. אז דעו לכם שהדבר פשוט וקל, אם רק תרצו.

 

אהבה מדבקת? 

כאשר מו"ר הרב שלום ארוש שליט"א התחיל עם 'פרויקט הגאולה' שסיסמתו 'לאהוב כל יהודי' חשבתי לעצמי, 'וואו' זו חתיכת משימה שאולי גם בלתי אפשרית. יש לנו תערובת של רגשות שמלאה בפסולת רוויה ודשנה כמעט מכל מקום אפשרי, אז איך למען השם ניישם את הדבר? אבל אם הרב אומר או יותר נכון מבקש או הכי נכון מצווה – לנו התלמידים אין הרבה ברירות…

ואז אמרתי לעצמי איך אוכל להיות צבועה ולהתחיל לחייך לאנשים שממש לא בא לי אפילו לראות את הפרצוף שלהם.. אז קל וחומר להתחיל להתפלל עליהם! איך אוכל להיות נחמדה שבפנים קצת עצוב ולא שקט..?! זה הרי דבר והיפוכו!

ואז חסדי השם יתברך הבנתי שזה בכלל לא קשור אחד לשני. הרי רגשות אנחנו מפתחים בהתאם לסיטואציות ו/או לפנימיות שבתוכנו. רגשות הרבה פעמים נובעים גם מכוחות והרגלים שלא בהכרח שיא האובייקטיבים , כדוגמת כוח המדמה. רגשות לעיתים זה כוח מוטה ולא אובייקטיבי! ואנחנו יכולים לשלוט עליהם ולהמיר אותם לאהבה, סליחה, נתינה.. גם להתחיל להתבודד על זה היה לי קשה. מה אתם חושבים, היצר הרע ישב ביג טיים שעות כדי שלא נשתף פעולה חס ושלום.. וניסה להחליש ולהניא אותנו מהמקום של עשייה ופרודוקטיביות.

התנהגות בקטנה

ואז גמלה בי ההחלטה! להיות פשוט נחמדה קלילה וזורמת עם כל אחד ואחת שזה גם סוג של מסירות נפש שכוללת אהבת ישראל. למה הכוונה? הלכתי לסופר, חייכתי לקופאית וברכתי אותה בבוקר טוב. פגשתי את השכנה עם הכלב בחדר המדרגות איחלתי לה יום מבורך והשם ישמור עליה. נתקלתי במעלית באישה זרה לחלוטין חייכתי אליה, ברכתי אותה שתהיה בריאה ושיהיה לה כל טוב. היא חייכה ,יצאה מהמעלית עפה על עצמה.. זכרו, גם מעט מן האור מסלק הרבה מאד מן החושך! לכן גם התנהגות קטנטנה ביותר היא מתוקה וחשובה!

נחמדות מדבקת

הנחמדות הזו מצאה חן בעיני.. במקום להיות פרצוף ט' באב, סרה וזועפת ורוטנת כל היום, החלטתי להיות חביבה, נחמדה מחייכת ומחויכת. כן גם עם אנשים שאני משוחחת איתם בטלפון אני מחייכת , אומנם החיוך אינו נראה אבל הוא מורגש היטב.

וכך נתפלל שהשם יתברך יזכה אותנו להיות נחמדים עם כולם! ולברך כל יהודי שנקרה בדרכנו ולא משנה מיהו ומהו!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה