קאפקייקס שוקולד

שנים זלזלתי במושג הקאפקייק ולא הבנתי על מה כל המהומה, ועם הזמן גיליתי את המעלות של העוגה הקטנה הזו. נטע אירדם והשף זיו סנדלר עם קינוח קאפקייקס שוקולד מדהים!

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 17.11.22

אני חייב להתוודות, שנים זלזלתי במושג, או שמא עלי לומר במוסד, הקאפקייק. לא הבנתי מה כל הרעש וההתלהבות מעוגה קטנה עם קצפת. האם בעולם מתקדם כל כך של מוסים וקרמים, בצקים רבוכים ומקופלים עוד נדרשת קאפקייק?

ובכן, כן.

   

כמה מעלות לקאפקייק המגיע אלינו מהניכר.

מעלה ראשונה – העוגה, עוגות שמתאימות לקאפקייקס חייבות להיות רכות ונימוחות, אחרת במקרר הן יתקשו ועל החך ירגישו יבשות, גם אם בטמפרטורת החדר הן טעימות. היום הבאתי מתכון לעוגה על בסיס קקאו וקורנפלור. לקקאו אחוזי שומן גבוהים מצד אחד ומרקם אבקתי מצד שני, מה שמבטיח קשירה של השומן לנוזלים ובכך מוסיף נימוחות. הקורנפלור קושר בזמן האפייה את הנוזלים, ובכך מקטין את זמן האפייה ומשאיר אותה רטובה יותר ועסיסית.

   

מעלה שניה – הקצפת. אני אומר קצפת, אבל למעשה ניתן להשתמש בכל קרם או מוס שנתקלתם בו. פשוט, לאחר הקירור, מזלפים את הקרם מעל העוגה.

   

מעלה שלישית – הגודל. דברים טובים באים באריזות קטנות, או אולי דברים קטנים הם טובים יותר? אתם תחליטו. נקודתית, בקאפקייק מדובר במנה בדיוק בגודל לספק אותך ולהשאיר טעם של עוד.

מתכון ל-12 קאפקייק (תבנית מאפין רגילה)

רכיבים:

כוס וחצי קמח

כוס סוכר

3/4 כוס קקאו

2 כפות אינסטנט פודינג וניל

כף אבקת אפייה

3/4 כוס שמן

3/4 כוס מים

חצי כוס קרם קוקוס

חצי כוס מחית תפוחי עץ טבעית

לקרם שוקולד:

200 גרם שוקולד מריר

200 גרם (חצי פחית) קרם קוקוס

לקישוט:

100 גרם שוקולד

סוכריות צבעוניות

אופן הכנה:

1. מחממים תנור ל-160 מעלות

2. מערבבים את כל מרכיבי העוגה עד שמקבלים בלילה חלקה ואחידה.

3. בתבנית מאפינס 12 שקעים, שמים עטרות נייר מתאימות, ממלאים את העטרות עד 2/3 גובה.

4. אופים כ-17 דקות, עד שסכין שנכנסת לעוגה יוצאת ללא בלילה לא אפויה, מניחים להתקרר.

5. מכינים את הקרם: מרתיחים את הקרם קוקוס. שוברים את השוקולד לתוך קערה, שופכים את הקרם קוקוס המורתח על השוקולד, מערבבים עד לקבלת מרקם אחיד ומבריק. מעבירים למקרר.

6. מכינים את הקישוט שוקולד: ממיסים את השוקולד במיקרו, כל פעם מחממים לכמה שניות ומערבבים כדי שהשוקולד לא יישרף. יוצקים את השוקולד על נייר אפייה ומורחים בשכבה אחידה. מכניסים למקרר.

7. כשהקרם והעוגה קרים, מקציפים את הקרם במיקסר במהירות גבוהה עם ראש מטרפה. מעבירים לשק זילוף עם צנטר משונן ומזלפים מעל כל מאפין. מפזרים סוכריות צבעוניות, שוברים חלקים מהקישוט שוקולד ומעמידים בתוך הקרם.

8. נשמר במקרר עד חודש.

בתיאבון!

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds – פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה