קינוח קוקוס ונוגט: קינוח מרשים וטעים!

קינוח קוקוס ונוגט: ביקשתם, קיבלתם! קינוח מרשים וטעים של זיו סנדלר לקוקוס ונוגט בציפוי שוקולד. רעיון מקסים שמתאים לכל אירוע שבת או חג.

2 דק' קריאה

זיו סנדלר

פורסם בתאריך 20.04.23

אגוזים הם אחד מחומרי הגלם האהובים עלי. הוורסטיליות של האגוזים במנות שונות היא מדהימה. לכל אגוז לפחות 2 טעמים, טעמו הטבעי, בעל טבע חלבי-מריר. וטעמו הקלוי, בעל טבע אדמתי וכמובן שרוף. תוסיפו לכך שניתן לאכול אגוזים שלמים, מגוררים, טחונים ופרוסים וכמות ההצלבות של מרקמים וטעמים מחומר גלם יחיד היא יפה מאוד.

בקינוח של היום, שהוא למעשה מיני עוגת מוס אישית, משתמשים בקוקוס בטעמו החלבי ובמרקם המגורר שלו בשכבת העוגה, ובאגוז לוז בטעמו האדמתי והקלוי במרקם טחון (כלומר מחית נוגט) בשכבת המוס. שילוב ממכר של קרמיות ושחיתות אגוזית ממעלה ראשונה.

מרכיבים ל-2 פסי אינגליש או תבנית 20*30:

לעוגת קוקוס:

כוס ורבע קוקוס טחון

3/4 כוס מים

חצי כוס קרם קוקוס

3/4 כוס שמן קנולה

כוס ורבע סוכר

חצי כוס מחית תפוח עץ לא ממותקת

כוס וחצי קמח לבן

כף אבקת אפייה

3 כפות קורנפלור

לקרם נוגט

פחית (400 גרם) קרם קוקס לאחר לילה במקרר

50 גרם שוקולד מריר

100 גרם (חצי כוס) מחית נוגט

לציפוי

200 גרם (חצי פחית) קרם קוקוס

200 גרם שוקולד מריר

ברס אגוזי לוז לקישוט

אופן ההכנה

1. בקערה נערבב יחד את כל החומרים הרטובים של העוגה: מים, קרם קוקוס, שמן קנולה ומחית תפוחי עץ. נוסיף את כל שאר רכיבי העוגה: קוקוס טחון, סוכר, קמח, אבקת אפייה וקורנפלור. נערבב עד שאחיד וניצק לתוך שתי תבניות אינגליש נמוכות (מי שמשתמש בתבנית שאיננה קפיצית או חד פעמית רצוי להניח נייר אפייה בתחתית התבנית).

2. בתנור שחומם מראש נאפה את העוגות ב-170 מעלות כ-20-25 דקות עד שסכין שחודרת לעוגה יוצאת ללא תערובת. (היא בכל זאת תראה שומנית, אל חשש). נניח להתקררות.

3. בזמן האפייה נכין את הקרם נוגט: נוציא את הפחית קרם קוקוס מהמקרר, נהפוך אותה על ראשה ונפתח אותה מצידה התחתון. נשפוך רבע כוס מהנוזל השקוף לסיר קטן ונביא לרתיחה. נשפוך אותו על השוקולד בקערה קטנה. נטרוף את השוקולד עד שיימס לחלוטין ונקבל גנאש מבריק ואחיד. אל הגנאש נוסיף את מחית הנוגט ואת הנוזל הלבן והסמיך (ללא הנוזל השקוף כלל) שנשאר בפחית קרם הקוקוס. נערבב עד שהקרם אחיד. נעביר למקרר לפחות לשעתיים.

4. לאחר שעוגת הקוקוס התקררה, בעזרת סכין משוננת נחתוך את חלקה העליון כך שייווצר מלבן ישר בגובה התבנית. נוציא את העוגות מהתבנית ונחתוך כל אחת ל-4 חלקים שווים.

5. את הקרם נוגט שהתקרר נקציף במיקסר עד שנקבל קרם יציב, להיזהר לא להקציף יותר מדי, הקרם נוטה להישבר בקלות.

6. נעביר את הקרם לשק זילוף ונזלף 5 גבעות על כל אחד משמונת חלקי העוגה. נקפיא ללילה.

7. למחרת נכין את הציפוי: נרתיח את הקרם קוקוס, נשפוך אותו על השוקולד בקערה. נטרוף את השוקולד עד שייווצר גנאש מבריק ואחיד. נניח את העוגות מעל רשת ובעזרת מצקת נשפוך את הגנאש לציפוי העוגות. בעזרת פלטה מדורגת נעביר את העוגות המצופות חזרה לקירור. לאחר כ-15 דקות ניתן לקשט בברס לוז.

קרדיט צילום: שרית גופן

* * *

זיו סנדלר,  שף קונדיטור מזה 15 שנים. את דרכו החל אצל האנס ברטלה, שם למד את רזי המקצוע, והמשיך משם לעבוד בקונדיטוריות שונות ביניהן בליקר בייקרי ולחם יין. את המעבר מקונדיטוריה חלבית לטבעונית עש מתוך לימוד עצמי וניסיון רב. בשנת 2014 פתח ביחד עם שותפתו נטע אירדם את seeds – פטיסרי טבעוני קטנטן וחמים במרכז תל אביב. בסוף השנה החנות תיסגר וניתן יהיה להשיג את המוצרים בחנויות הנבחרות ולהגיע לסדנאות אפייה בביתו של השף.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה