קציצות בקר ברוטב עגבניות

אם ביקשתם מתכון פשוט לקציצות נימוחות וטעימות במיוחד, שוקי גלילי נותן לכם את המתכון לקציצות בקר ברוטב עגבניות שטעימות יותר גם למחרת.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: שעה-שעתיים | דרגת קושי: קל-בינוני | בשרי

 

מתכון פשוט לקציצות בקר נימוחות וטעימות במיוחד, שמתבשלות באיטיות ברוטב עגבניות. אפשר לאכול אותן חמות או קרות, וביום שאחרי ההכנה הן יהיו טעימות אפילו יותר.

 

את הקציצות הללו מכינים ללא טיגון וללא ביצים. בבשר הבקר הטחון (הכי טוב מנתח צוואר) יש חלבון בשם מיוזין ש"מדביק" את מרכיבי הקציצה זה לזה. תפוח האדמה ופירורי הלחם מספקים את האווריריות והנימוחות.

 

את בישול הקציצות ברוטב אפשר לקצר, אבל הכי טוב להקטין את להבת הכיריים למינימום ולהניח להן להתבשל לאט לאט ולספוג היטב את טעמי הרוטב. מה גם שריח הבישול כל-כך טוב שתרצו שהוא יימשך כמה שיותר.

 

אפשר להגיש מייד עם סיום ההכנה, על אורז או קוסקוס (שיספגו את הרוטב ויקבלו את טעמו הנהדר) או ככדורי בשר עם פסטה. אבל הכי הכי טעים להגיש אותן בתוך חצאי פיתות עם טחינה, וביום שלמחרת ההכנה הן יהיו טעימות אפילו יותר. 

 

 

המצרכים

 

לכ-25 קציצות

1/2 ק"ג בשר בקר טחון (פעם אחת)

1/2 בצל מגורד גס וסחוט היטב

1 תפוח אדמה קטן מגורד דק וסחוט היטב

1/2 כוס פירורי לחם (לא מוכנים אלא מלחם אמיתי. אפשר לגרד בפומפיה שאריות חלה משבת)

1 שן שום כתושה

חופן פטרוזיליה קצוצה דק

1/4 כפית מלח

 

 

לרוטב:

1 קופסא 400 גרם עגבניות קלופות

3-4 כפות רסק עגבניות

1 כוס מים

1/2 בצל קצוץ

2 שיני שום פרוסות

1/2 גזר חתוך לקוביות קטנות

2 כפות גדושות שורש סלרי חתוך לקוביות קטנות

1/2 כפית סוכר

מלח לפי הטעם

קורט כורכום, קורט כמון

 

 

אופן ההכנה

 

1. מערבבים את המצרכים וצרים בידיים לחות כדורים בקוטר של כ-4 ס"מ. מסדרים על צלחת, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר. הכי טוב אם אפשר להשאיר בקירור למשך שעתיים. אם אי אפשר, מספיק שיהיו בקירור במהלך הכנת הרוטב.

 

2. מכינים את הרוטב: מטגנים את הבצל עד שהוא שקוף. מוסיפים את הגזר ושורש הסלרי ומטגנים תוך כדי ערבוב במשך 3-4 דקות. מוסיפים את השום וממשיכים לאדות במשך כשתי דקות (היזהרו לא לחרוך את השום). קוצצים ומוסיפים את העגבניות הקלופות ואת המיץ שלהן מהקופסא. מוסיפים את המלח והסוכר, הכורכום והכמון. מערבבים את רסק העגבניות עם המים ומוסיפים. מביאים לרתיחה ואז מקטינים את האש ומבשלים כרבע שעה.

 

 

3. מורידים את הסיר מהאש. מוציאים מהסיר כמחצית מהרוטב. מוציאים את הקציצות מהמקרר ומחליקים אותן בעדינות לתוך הרוטב, בזו אחר זו. שופכים את שאר הרוטב מעל. מכסים ומבשלים על אש קטנה מאד כשעה.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה