קציצות פראסה: זה לא פסח בלי כרישה!

זה לא פסח בלי כרישה! מתכון קל ומהיר להכנה של אורי שביט לקציצות פראסה קלילות שאי אפשר להפסיק לאכול, בהשראת בשלנית ממוצא סורי עם טעם גן עדן.

2 דק' קריאה

אורי שביט

פורסם בתאריך 07.04.22

גם למי שלא נוהג להכין קציצות פראסה בחג מומלץ בחום לאמץ את המתכון הזה, לקציצות קלילות שאי אפשר להפסיק לאכול!

כנראה שלא נולדתי לעדה הנכונה, מכיוון שאצלנו במשפחה כמעט ולא הכינו שום דבר עם כרישה, המכונה גם פראסה או לוף. הצער גדול במיוחד כשאני מבינה כמה הפסדתי שלא אכלתי כל חיי את הקציצות הרכות והעסיסיות שמכינים מהבצל הענק הזה. המזל הוא שאף פעם לא מאוחר להתחיל וכך אימצתי ברבות השנים את המתכון הפשוט והנפלא הזה של חמדה מנזילבסקי, בשלנית מצוינת ממוצא סורי, שכמעט כל בני ביתה נמנעים מאכילת ביצים. כך זכיתי במתכון משובח לקציצות המסורתיות האלה, שהוא אפילו בריא יותר מאלה שמכינים בדרך כלל ובאחריות, לא פחות טעים.

את הקציצות האלה מומלץ להכין בכמות כפולה (כי הן נטרפות כל כך מהר) ולהגיש ליד חזרת טובה וסלט מרענן בתור מנה ראשונה.

קציצות פראסה

חומרים ל 4-6 סועדים

5 גבעולי כרישה, החלק הלבן והירוק הבהיר
4 כפות קמח מצה
1 בצל גדול
4 שיני שום
1/2 צרור כוסברה
1/2 צרור פטרוזיליה
עלי סלרי מופרדים מ-5 ענפים
1 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור גרוס
1 כפית חווייג’ למרק

לטיגון:
שמן
קמח תפוחי אדמה

אופן ההכנה

1. מסירים את החלק החיצוני של הכרישה וחותכים כל גבעול ל-3 מקטעים. מניחים את הכרישה החתוכה בסיר, ממליחים ומכסים במים. מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל כ-10 דקות, עד שהכרישה מתרככת. מסננים היטב.

2. טוחנים את הכרישה המבושלת במעבד מזון, עד לקבלת משחה. מוסיפים את יתר החומרים וממשיכים לטחון עוד 3-4 דקות לתערובת אחידה.

3. יוצרים מהתערובת כדורים ומשטחים אותם לצורת קציצות בקוטר כ-5 ס”מ. מכינים קערה רחבה עם קמח תפוחי אדמה.

4. יוצקים שמן בגובה כ-1 ס”מ למחבת רחבה ומחממים מעל להבה בינונית-גבוהה. טובלים כל קציצה בקמח תפוחי אדמה משני הצדדים ומטגנים בשמן החם כ-2 דקות מכל צד, להזהבה.

5. מגישים חם לצד חזרת וסלט.

* * *

אורי שביט עיתונאית אוכל ותיקה, שמתמחה בשנים האחרונות בתזונה בריאה מן הצומח. שביט מפעילה את הבלוג המצליח “טבעוניות נהנות יותר”, שנחשב לאתר המוביל בישראל לקהל הטבעוני, הצמחוני והמתעניין. בין היתר היא מפתחת מתכונים, מדריכה סדנאות בישול, ומרצה בארץ ובעולם על חשיבות האכילה המודעת, בין היתר במסגרת TEDx.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ורד

ה' ניסן התשע"ט

4/10/2019

שאלה

אפשר לאפות?

2. ורד

ה' ניסן התשע"ט

4/10/2019

אפשר לאפות?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה