רוצה להיות בעל טוב

אחד הדברים שרוני היה רוצה להיות הוא בעל טוב. פעם הוא אמר לי, "מי בכלל יודע להיות בעל טוב?!", היום הוא יודע איך עושים את זה!

4 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 17.03.21

אחד הדברים שרוני היה רוצה
להיות הוא בעל טוב. פעם הוא
אמר לי, "מי בכלל יודע להיות
בעל טוב?!", היום הוא יודע איך
עושים את זה!
 
 
כמו שאתם יודעים, במערכת ברסלב ישראל מתקבלים מכתבים קורעי לב רבים מאנשים שמבקשים עזרה. הררי הפניות שמגיעות דרך המייל, האתר שלנו, ואפילו במכתבים מבוילים, מקבלים את כל העזרה שאפשר להעניק, ואם אפשר גם את הפתרון לבעיה עצמה. הרוב, שוכחים לחזור ולספר לנו מה קורה. ולא, אין בליבנו על אף אחד מכם, אנחנו מאושרים בשבילכם אפילו יותר מכם. אבל תודו שכיף לקבל מדי פעם מכתב תודה שמחמם את הלב, כזה שמתאר את השתלשלות העניינים – מהקושי/בעיה ועד להצלה גדולה.
 
בין מכתבי התודה שאנו מקבלים, קיבלנו את המכתב של רוני מקנדה שגולל את סיפור ההצלה של חיי הנישואין שלו ואתם מוזמנים לקרוא. לא אתפלא אם תגלו שדבריו יכולים לעזור לכם ולעוד רבים וטובים (ומניסיון, זה מה שקורה).
 
* * *
 
זה היה לפני כמה חודשים. באחד הבקרים הגיע לביתי חסיד ברסלב שדיבר אנגלית רהוטה והציע לי את ספרו של הרב שלום ארוש – בגן האמונה. הוא אפילו כתב את השם ומספר הטלפון שלו על הכריכה בתוך הספר. לקחתי את הספר והנחתי אותו על אחד המדפים של הספרייה. ולא, לא קראתי אותו. עברו כמה חודשים מאז והוא שוב הופיע בפתח ביתי. הוא שאל אם קראתי את הספר ואני השבתי שעדיין לא. את האכזבה מהמילה 'לא' אפשר היה לראות על פניו. בכל זאת, הוא הציע לי ספר נוסף של הרב שלום ארוש – בגן השלום. אמרתי לו שאקרא אותו ואצור איתו קשר, אם אצטרך.
 
את הספר הזה הנחתי על השולחן בחדר העבודה שלי והמשכתי את היום העמוס שלי.
 
למרבה הפלא, מי שהתוודע לספר הזה הייתה דווקא אשתי, שיום אחד ראתה אותו וקראה את כולו במהלך שבת אחת (כן, היום אני יודע שהרב כתב במפורש שהספר לא מיועד לנשים, להן הוא כתב את הספר חכמות נשים, אבל כך רצה השם, בהמשך תבינו למה). נשימתה נעתקה ממקומה כשגילתה את העומק והתבונות הנפלאות שהמחבר מציג בספרו, ואת היכולות שלו להגיע לפנימיות נפשה של האישה.
 
"אם כל בעל יאמץ את הספר הזה אל ליבו", אמרה לי אחרי שסיימה לקרוא את הספר, "לא יהיו בעולם נשים עצובות או לא מאושרות". והיא יודעת על מה היא מדברת, היא אחת מהן…
 
ברור שלא רציתי לקרוא את הספר (עכשיו אתם מבינים למה השם נתן לה לקרוא אותו), אבל ידעתי שאני רחוק מאוד מלהיות הבעל הטוב שאשתי ראויה לו.
 
בוקר אחד היא ניגשה אלי וסיפרה לי על הרגשות שלה, על דברים שלא נתקלתי בהם אף פעם, כל שכן הרגשתי אותם. היא נשמעה שונה, אחרת, הבנתי שמשהו קורה איתה, משהו חדש. פתאום הייתי מסוגל להקשיב לה. כן, בפעם הראשונה מאז נישאנו אני מקשיב לאשתי!
 
אמרתי לה שאני ממש מפחד מהדינים הקשים שמחכים לי אם אכשל. וברגע שהודיתי בזה ופתחתי את ליבי בפניה זרם של דמעות פרץ מעיניי. אף פעם לא הייתי מסוגל לומר דבר כזה בעבר, כל שכן לומר בפירוש שזו האמת (הכואבת) שלי. "אני לא יודע איך להיות בעל טוב" התוודיתי בפניה. כי מי בכלל לימד אותי להיות בעל טוב?! אף אחד! ניסיתי להיות אחד כזה, בדרכי שלי, אבל אף פעם לא הצלחתי, כל הזמן נכשלתי והייתי אומלל.
 
וערב אחד זה קרה. לקחתי את הספר ונכנסתי לחדר העבודה שלי, שם קראתי אותו. לא אשקר, זו הייתה התחלה קשה עבורי, כי היה לי מאוד קשה לקבל את מה שהרב ארוש כותב בספרו – שכל מה שאשתי אומרת זה כאילו שבורא עולם מדבר מתוכה ומעביר לי דרכה את המסרים שלו.
 
כשהתחלתי לקרוא את הספר בהתחלה, סימנתי את המילה "שטויות" כהערת שוליים באחד הדפים שקראתי. אך למרות הכל, לא ויתרתי והמשכתי לקרוא אותו. הלב שלי התחיל להתרכך כשהגעתי להסברים של הרב על הצד של האישה – צרכיה, נפשה ופנימיותה – התיאורים של כיצד זה בא לידי ביטוי בזמנים של משבר, ויכוחים, למה לא לקבל האשמה, למה לא להאשים את אשתי, על תופעה של חילוף תפקידים –  אישה במקום גבר. זאת הייתה ההתחלה של השינוי בתוכי. דבריו של הרב הניחו את דעתי וגרמו לי לראות דברים בצורה הגיונית, הרבה מעבר להיגיון הפשוט שאנחנו מכירים (אם בכלל).
 
היום אני בסיבוב שני של קריאת הספר, ואני בהחלט לא חושב שמדובר בשטויות כלל (כפי שציינתי באותה הערת שוליים). זאת ברכה עצומה בשבילי. אני בעיקר אוהב את הידיעה שאני לא אמור לקבל מאשתי, אלא המטרה היא לקבל הכל מהשם ואז להעניק לה. אינני צריך כבוד, הכרה, שבחים או כל דבר אחר ממנה (למרות שהיא מרעיפה עלי אותם). אני מאוד שלם עם מה שהשם מעניק לי.
 
כשדעתי הפכה למבוססת יותר, ראיתי כיצד אשתי משתנה ובאה לקראתי. הכעס נעלם והיא הרגישה שהשינוי שחל בי הוא אמיתי ושאני בכלל לא מעמיד פנים בשום דבר.
 
דבר עמוק נוסף אותו אימצתי בחיי היומיום שלי, מתוך דברי הרב, הוא בדיקה יומיומית של חיי הרוחניים. אני כבר לא מבלה את חיי ומחשבותיי בתאוות הגשמיות והגופניות. אני מרגיש שרוחי התחזקה מאוד ויש לי ציפיות נפלאות לגבי העתיד, כשאני סוף סוף מסוגל לגעת בחיי כגבר.
 
הרב האיר לי את ההבנה שלי לגבי עצמי ואני ממש מצפה לחיבור שלי עם בורא עולם, כי אני יודע שאשתי תזכה בברכות בהן אני מתברך ככל שהקשר ביני לבין הבורא מתהדק. אני יודע שבקרוב מאוד היא תדע שהיא לא צריכה כלום, כמו שאני יודע זאת לגביי. וכמו שהשם מספק לי את כל מה שאני צריך, כך אספק לה את כל מה שהיא צריכה. לא יחסר לה דבר מכיוון שאצליח לשים אותה במקום הראשון בחיי. ואתם יודעים מה הכי מצחיק (אולי לא)? שהיא מתחילה להרגיש את זה בפעם הראשונה מאז נישאנו לפני 17 שנים!!!
 
השינויים קרו מהר מאוד מכפי שחשבתי מכיוון שהתובנות היו כמו גלגל הצלה שפועל את פעולתו בו-במקום.
 
אני כל כך מודה לכם שם בברסלב ישראל. אשתי לא מפסיקה להתפעל ולשאול 'איך גבר מגיע לתובנות כאלה עמוקות על צרכיה הנפשיים של האישה?' היא חושבת שאם כל גבר יקבל את הדרכת הרב מהספרים הנפלאים שכתב, שאני יודע באופן אישי ששינו לאנשים רבים את החיים, המלחמות יסתיימו וכולם יחיו בשלום.
 
והיא צודקת.
 
בהערכה רבה והמון תודה רבה לכם, רוני מקנדה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה