רע עין (אמונה)

שיחה - למחרת ביום שושן פורים בא רבי נתן שוב אל רבנו וקָבַל לפניו, שביום פורים לא היה יכול לשמוח הרבה, מחמת שאחז בדרך נסיעתו.אמר לו רבנו: "הלא גם שושן פורים הוא פורים...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כשאינו נזהר לצמצם את דעתו לבלי להיכנס לקושיות ותירוצים שאסור לו להסתכל בהם לפי בחינתו, זה בחינת רע עין. כי גם הרע-עין בעצמו, מה שעינו רעה בשל חברו שיש לו עשירות או איזה כלי וחפץ נאה וכו’, גם זה נמשך רק מבחינת הקושיות הנ"ל, שמסתכל במה שאין לו רשות, ורוצה להסתכל ולחקור במה שמופלא ממנו.
 
כי צריכים להאמין באמונה שלמה כי צדיק ה’ ודרכיו ישרים ונכונים מאוד, ואז בודאי לא יהיה לו שום עין רע בשל חברו כלל, מחמת שהכל על פי השגחתו ומשפטו יתברך האמת וישר. ועיקר העין הרע, מה שנמצא אחד עינו רעה בשל חברו, נמשך רק מהקושיות הנ"ל, שהם בחינת הקושיות של "צדיק וטוב לו צדיק ורע לו", שבאלו הקושיות אסור להיכנס ולחקור כלל, כי הם בחינת דרכי ה’ נעלמים שאי אפשר להבינם כלל.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
שמחת הפורים של רבי נתן…
 
סיפר הרב הצדיק מטשערין זצ"ל על נסיעתו של רבי נתן לעיירה מעדוועדיבקע בזמן נישואי בתו הצדקת, מרת שרה ז"ל, כשהגיע לבית רבנו היה זה ביום פורים.
 
למחרת ביום שושן פורים בא רבי נתן שוב אל רבנו וקָבַל לפניו, שביום פורים לא היה יכול לשמוח הרבה, מחמת שאחז בדרך נסיעתו.
 
אמר לו רבנו: "הלא גם שושן פורים הוא פורים, ומצווה להיות גם בשושון פורים בשמחה, ותוכל לתקן ביום שושן פורים גם את השמחה שהיה צריך ביום הפורים".
 
ואמר הרב מטשערין על זה, שבכוונה אמר רבנו לרבי נתן שיוכל לשמוח בשושן פורים ולתקן את כל השמחה שהיה צריך ביום הפורים, כי כל העיירות המוקפות חומה מימות יהושע בן-נון עושים פורים ביום ט"ו, כמו שושן. וידוע מדבריו הקדושים, שמדרגת רבי נתן היתה בחינת יהושע, כמובא בתורה "קרא אל יהושע" שאמר באותו חורף, וכן בתורה "כי מרחמם ינהגם", שאמר בחנוכה האחרון קודם הסתלקותו.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה