רצועות חזה עוף בשומר

נמאס לכם לטגן? נסו את המתכון הפשוט והזריז של שוקי גלילי לרצועות חזה עוף בשומר. ואל תפחדו מהשומר, בבישול הוא מקבל טעמים עדינים ומיוחדים!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 31.08.23

זמן הכנה: 20-30 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | בשרי

אם כבר נמאס לכם לטגן שניצלים, אולי הגיע הזמן שתגוונו – נסו את המתכון הפשוט והזריז הזה.

רבים נרתעים מהשומר בגלל הטעם האניסי שלו, אבל בבישול הוא מתעדן או נעלם לגמרי ואפשר להרגיש את כל טווח הטעמים העדינים של הירק המיוחד הזה.

במתכון שלפניכם הוא משמש כמרכיב מרכזי לצד חזה עוף פשוט, כמו זה שמשתמשים בו להכנת שניצלים. ומדובר במתכון מהיר למדי שדורש פחות עבודה וגם מלכלך פחות כלים מטיגון שניצלים.

באותו מתכון בשינויים קלים תוכלו להשתמש גם להכנת חזה עוף מוקפץ עם ירקות אחרים, אבל הגרסה עם השומר מוצלחת במיוחד.

אם אתם משתמשים בחזה עוף קפוא מומלץ להוציא אותו מהמקפיא יום קודם ולהפשיר במקרר. אם יש לכם זמן להשרות את העוף במרינדה לכמה שעות, התוצאה תהיה עסיסית יותר, אבל גם אם אתם ממהרים ויש לכם רק כמה דקות לשלב הזה, הן יספיקו לקבלת תוצאה מצוינת.

המצרכים

ל-4-6 סועדים

500 גרם חזה עוף

1/2 פלפל אדום (אפשר להחליף את חלקו בפלפל אדום חריף, לקבלת תוצאה פיקנטית)

1 שומר בינוני (או שניים קטנים)

חצי כוס רוטב סויה

2 כפות דבש

2 שיני שום קצוצות

2 כפות שמן זית

פלפל שחור גרוס

מלח

אופן ההכנה

1. פורסים את חזה העוף לרצועות בעובי של כ-1.5 ס”מ. מעבירים לקערה (או לתבנית חד-פעמית). חותכים את הפלפל האדום לפרוסות דקות וקצרות ומוסיפים לפרוסות חזה העוף.

2. מכינים את המרינדה: מערבבים את רוטב הסויה, הדבש, השום, שמן הזית והפלפל השחור.

3. מוסיפים את המרינדה לקערה עם פרוסות חזה העוף, מערבבים ולשים קלות בידיים כדי שהעוף יתכסה היטב. מכסים ומניחים בצד.

4. פורסים את השומר לפרוסות דקות. מחממים מחבת גדולה או ווק עם מעט שמן. מטגנים על אש גדולה את פרוסות השומר תוך כדי ערבוב. אחרי שהן מתחילות להזהיב מוסיפים כשליש-חצי כוס מים למחבת וממליחים קלות. ממשיכים לערבב עד שהמים מתאדים. מעבירים לכלי נפרד.

5. מנגבים את המחבת (זהירות, היא חמה) במגבות נייר. מחממים שוב על אש גדולה עם מעט שמן. מעבירים את פרוסות חזה העוף למחבת ומאפשרים להן לקבל “מכת חום” ראשונה. מטגנים תוך כדי ערבוב עד שהן מתחילות להלבין מכל הצדדים.

6. מקטינים את הלהבה לגודל בינוני, מוסיפים את שארית המרינדה שבכלי (אם נשארה. אם רצועות העוף נראות יבשות אפשר להוסיף כמה כפות מים). מוסיפים את השומר ומטגנים תוך כדי ערבוב עוד 2-3 דקות. אם אתם לא מנוסים בטיפול בעוף, כדאי להוציא רצועה אחת (חפשו את העבה ביותר) ולבדוק שהיא עשויה מבפנים.

מגישים עם על אורז (או פתיתים, או פירה) עם סלט.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עטרה

י"ג תשרי התשפ"ג

10/08/2022

כל המתכונים שלך מעולים. תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה