רק 95 נטול עופרת

איך נהפוך לאומה של רולס רויסים מוצלחים ושמחים? פשוט מאוד, לנשמה תנו רק 95 נטול עופרת, המדריך המעשי הנפלא שקיבלנו בחג השבועות.

4 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

באותו יום, הקולגה והעורך של אתר ברסלב ישראל בשפה הגרמנית – הרב דוד קראוס, היה בטלפון עם בעל עצבני. הרב דוד קראוס – יועץ לענייני משפחה ונישואין, בקושי הצליח לומר מילה או שתיים. הבעל צעק חזק עד שאני, שישבתי שולחן ליד, יכולתי לשמוע את הנאמר מצדו השני של הטלפון.

 

"אשתי משוגעת! ממש מטורפת" הוא צעק, "היא כל הזמן צועקת! אי אפשר לתקשר איתה. אין תקווה לנישואין האלה. רבי דוד, היא צריכה להתאשפז ואני צריך להתגרש, אני רוצה גט!"

 

הסבלנות מעוררת ההשראה של הרב קראוס היא משהו בלתי רגיל, ובעזרתה הוא הצליח לשאול כמה דברים על האישה, ובעיקר, על הרקע שלה. התברר, שהיא בעלת תשובה, אישה צעירה שגילתה את יהדותה בעצמה. זה, כך חשבתי לעצמי, כבר סימן לאינטליגנציה גבוהה. ואם זה לא מספיק, אז היא גם שירתה בצבא בחיל רפואה ויש לה תואר בחינוך גופני. וואו! חשבתי לעצמי (כן, שוב) כשהרב קראוס התפעל ממה ששמע. אין מה לומר, האישה הזאת באמת מיוחדת.

 

ולמה אני חושב כך? כי לעסוק ברפואה – בחיל רפואה, בין אם חובשת ובין אם רופאה, זה אומר שהאישה הזו מלאת רחמים ונתינה לסובבים אותה. ואם יש לה תואר בחינוך גופני, אז היא בטח יודעת לתקשר עם ילדים ומן הסתם יש לה גם מודעות גבוהה לכל נושא הבריאות וכושר גופני. היא בטח מכינה ארוחות בריאות וגם נראית טוב. איזה פרופיל מצטייר רק מהתכונות שהבעל העצבני הזה השמיע. הרב קראוס שם לב פתאום שאני מסתכל עליו ולכן חזר על מה שהבעל אמר…

 

ואז, הבעל החל נאום תוכחה נורא נוסף על כך שאשתו משוגעת, אימפולסיבית, לא הגיונית, ושימו לב – חסרת רגישות לצרכים שלו. התברר, שהבעל מגיע מבית דתי ורקע שונה מזה של אשתו. הוא גם חסר את המיומנויות שלה – הוא עשה רושם של אדם מפונק, מפוקס בעצמו ובאגו שלו, הבעל העקשן הטיפוסי שהמילה המועדפת עליו היא "אני" המשתלבת במנטרות הידועות של בעלים מהסוג הזה – "אני ואין עוד מלבדי" ו"רק אני"…

 

מאמרים נוספים בנושא:

אהבה תמורת אהבה

גם לכם, כמו שאתם!

הנשיקה של אלוקים

זה היום שלנו!

שלוש נקודות מתחת לחופה

קבלו אותם במחיאות כפיים סוערות

להשאיר את החלומות מאחור

לקראת כלה

החתונה הגדולה

הכתובה הנצחית

 

בדרכו המתוקה, הרב קראוס ניסה לשכנע את הבעל להגיע ביחד עם אשתו לייעוץ זוגי. בקשה זו יצרה צונאמי של צעקות נוסף מהבעל, שוב, על איך שאשתו חסרת תקווה וגירושין הם הדבר הכי טוב והכי מתבקש במצב הזה.

 

סימנתי לרב קראוס שאני רוצה לומר לו משהו. כשהבעל עדיין צועק לו באוזן הוא כיסה את הדיבורית עם כף ידו והפנה אוזן לעברי. "תגיד לבעל הזה" לחשתי לו, "להפסיק לתת לה דלק דיזל ולהתחיל לתת לה 95 נטול עופרת".

 

הצוות שלנו בברסלב ישראל פועל על פי גישתו של הרב שלום ארוש, שיטה מצליחה שהוכיחה את עצמה בכל התחומים, ולענייננו – גם בזוגיות ובחינוך ילדים. הראש שלנו משדר על אותו גל ואנחנו פועלים ומתקשרים עם המסרים הנפלאים שאנו מקבלים מהרב, ומתרגמים אותם למשפטי מפתח שעושים שינויים גדולים בחיינו ובחיי הפונים אלינו. "ותגיד לו" אמרתי לרבי דוד, "שגם אם הוא ימכור את הרכב הישן שלו ויקנה אאודי חדשה, תוך 19 יום הוא יתעצבן גם עליה ויהרוס אותה".

 

"ידידי" פנה הרב קראוס לבעל שהמשיך לצעוק מעברו השני של הטלפון, "הנה לך עצה נפלאה מהרב המבוגר אצלנו בצוות שיושב פה ממש לידי: תפסיק לתת לה דלק דיזל ותתחיל להשתמש ב-95 נטול עופרת!"

 

"על מה אתה מדבר?" הוא צעק.

 

"אם היית קורא את הספר בגן השלום, היית לומד שביקורת היא דבר שלילי, כל שכן כשאתה מפנה אותה אל אשתך ועושה כל מיני השוואות ופרשנויות כל הזמן. כי זה, כמו למלא מיכל דלק נטול עופרת בדיזל. לא משנה כמה טוב הרכב הזה יהיה, אתה פשוט תהרוס אותו ומהר מאוד. אם תפסיק למלא את המיכל ב"דיזל" – את הביקורת וכל הדברים השליליים שאתה אומר, ותמלא במקום "נטול עופרת" – מחמאות, תשומת לב, אוזן קשבת, מתנות קטנות שהיא אוהבת ושיראו לה שאתה חושב עליה – אוהו! חכה ותראה איך חיי הנישואין שלך יהיו ישרים, חלקים ומתוקים, כמו לנהוג על למבורגיני בכביש מהיר".

 

נראה שהדברים החלו לעשות משהו לבעל, כי פתאום נהיה שקט ונראה שהוא מפנים את הנאמר. "אתה מבין שהרכב שלך לא יתפקד כמו שצריך אם תמלא אותו בדלק הלא נכון. זה בדיוק מה שאתה עושה עם אשתך. אם היא מתנהגת כמו משוגעת, כדבריך כמובן, אולי אתה צריך לשנות את הדלק הרגשי שאתה נותן לה. זה מה שהרב ברוידא התכוון כשאמר שלא יעזור לך גם אם תקנה אאודי חדשה, כי גם אותה תהרוס! אתה ממלא את הראש שלך במחשבות על גירושין, 'להיפטר מהרכב שיש לך'. גם אם תשיג את האישה הכי טובה עלי אדמות – את האאודי הכי חדישה, ולא תלמד איך להתנהג ולדבר עם אשתך, גם אותה תהרוס!"

 

זה העניין, חשבתי לעצמי, של הספר בגן השלום – מדריך מעשי לבעלים שרוצים חיי נישואין מושלמים. ספר עמוס בעצות, הכוונה והדרכה מתוך ניסיונו רב השנים של הרב שלום ארוש עם זוגות.

 

ואיך כל זה קשור לשבועות אתם בוודאי שואלים ובצדק?

 

ובכן, נשמתו של האדם היא מנוע רוחני מורכב ועדין מאוד. בלי הדלק הרוחני הנכון, סיכה ותחזוקה נכונה – היא לא יכולה לתפקד כראוי, האדם מתמלא במחשבות שליליות ואנרגיות לא טובות. אלא, שאבינו היקר והאוהב שבשמים נתן לנו מדריך מעשי, ספר הוראות הפעלה מושלם לנשמה – התורה הקדושה. וכשאנו מקיימים את העצות שהיא נותנת לנו, את הציוויים, אנחנו הופכים לאומה של רולס רויסים רוחניים, מוצלחים ושמחים. ואת המדריך המעשי הנפלא הזה קיבלנו בחג השבועות, ועדיין מקבלים בכל יום ויום, לכן אנחנו כל כך שמחים בחג הנפלא והמקסים הזה. ולחיות עם מדריך כזה זו חגיגה בפני עצמה!

 

בינתיים, אל תשכחו שלמרות שדלק דיזל יכול להיות טוב למשאיות, הוא לא טוב לרכבים מסוג אחר. לנשמה שלנו הדיזל לא מתאים בכלל, אנחנו צריכים 95 נטול עופרת.

 

חג שבועות שמח!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה