רק אל תפחדו

הסכמים מבוטלים, סורים ואיראנים, טילים ומה לא?! והפחד עולה על גדותיו. אבל רבי נחמן מברסלב אומר, "והעיקר שלא יתפחד כלל"! בעיקר לא מעצמנו.

3 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 15.03.21

אז טארמפ יצא גבר כשסגר את הברז לאיראנים, למרות שבינינו הוא עשה את הדבר הברור והמובן מאליו כשסירב להמשיך לעזור לאלו שיש להם תפישה כל כך שונה משלו ביחסים של בין אדם וחברו.

 

אובמה, קודמו בתפקיד, כנראה הזדהה עם אותן תפישות, למרות שהוא עצמו תוצר של חברה שעשתה שינוי וחתרה לשוויון בין המינים והגזעים, אבל כנראה שמבחינתו גם לשוויון ההזדמנויות יש גבול (המגיע עד ליהודים).

 

נתניהו גם הוא יצא גבר, כשתמך בהחלטתו של טראמפ וסיפק לו מידע מודיעיני שאישש שאיראן משתמשת בדרכים נלוזות (עוד פעם מוסר וערכים שונים).

 

הם יצאו גברים מהסיבה הפשוטה – הם עמדו באומץ מול פסיכופתים עם נשקים, ועכשיו כולם פה מפחדים שהאיראנים יזרקו עלינו טילים ומפלס החרדות וההיסטריה עולה. דבר שאכן קרה (או יותר נכון ניסיון כושל) בסוף שבוע שעבר, ותודה לא-ל לא הייתה שום פגיעה בעם ישראל או בשטחנו.

 

אני מעזה לומר שאני דווקא מחכה לקצת אקשן. לא חלילה כי אני מאחלת לנו מלחמה, ממש לא. אלא, בעיקר, אני בונה על הנבואות של המלחמות שעתידות להתרחש לפני ביאת המשיח. כנראה שמשהו קיצוני חייב לקרות בשביל לפזר את מסך הערפל.

 

ישנו  כל כך הרבה בלבול בעולם, ולראיה שנשיא המעצמה הגדולה בעולם סיפק לאחד מראשי הרוע הגדולים בעולם את כל האמצעים להמשיך להיות רע, ובכך עודד אותו להשליט את הרוע הזה על כולנו.

 

אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה בעוד כמה שנים לו טראמפ היה ממשיך להעביר כספים לאיראן – בוודאי היינו עומדים מול מלחמה מפחידה באמת. האיום של האיראנים על ישראל הוא מפחיד, אבל במצבם כיום אנחנו עדיין גוברים עליהם בכוחנו. צריך להכיר בכך שאם היו ממשיכים את התמיכה הכספית היה לנו באמת מה לדאוג.

 

זו הסיבה שאני מעדיפה לסגור את המוח ולא לפחד. מעדיפה לזכור שאנחנו עדיין חזקים מהם – הן בזכות הכוח הפיזי, התמיכה של המעצמה הגדולה בעולם, והן משום שאנחנו עדיין מאמינים ב"טוב". אין לי ספק שלו איראן תחליט להשתמש בכוח נגדנו זה יביא עליהם את סופם.

 

לכן אני מעדיפה שיקרה כבר משהו, ללא נפגעים כמובן, כמו שקרה בשנים האחרונות בכל פעם שאחת המדינות האויבות שלנו ניסו להתעסק איתנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

אל תפחדו מהגשר

אל תפחדו מהבוץ

הולכת על גשר צר מאוד

מתחת לגשר הצר

קודם להאמין, אחר כך להבין

תמסור את עצמך

המקום שאין בו גבולות

אבא, יש דברים שלא ידעתי

ימים לא קלים

משובחים כמו גרגירי קפה

בזכות הקשיים

לא ביום אחד

 

אני רוצה כבר להזיז את הדברים, לפתוח את הצוהר לאמת, להתחיל את הבירור הסופי והמוחלט בין ה"טוב" וה"רע", בין האמונות האמיתיות לאלו הכוזבות.

 

אני רוצה לחזות באורו שזורח ובאורם של ישראל.

 

אני רוצה שנפסיק לפחד מהאמת, ממציאות של קדושה ומשינויים.

 

אני רוצה שכל אדם בישראל יכיר וידע שיש בורא לעולם – אלוקי היהודים.

 

אני רוצה צדק, אמת ותיקון העוולות.

 

אני רוצה שכל אישה תוכל לבחור אם היא רוצה ללמוד בנפרד באוניברסיטה.

 

שכל אלו שיוצרות, נשים למען נשים, יוכלו לממש את יצירתן בכל מקום (ולא שיסגרו בפניהן את כל הדלתות של הפסטיבלים המתוקצבים כי אסור לעשות הדרת גברים).

 

אני רוצה שילמדו מה זה סידור תפילה בכל בית ספר בישראל.

 

אני רוצה שיובל המבולבל יוכל להגיד בהופעתו בתהלוכת ל"ג בעומר של חב"ד "שמע ישראל" ו"ואהבת לרעך כמוך", מבלי שיעופו עליו הורים מ'הפורום החילוני' בקריאות של "הדתה".

 

אני רוצה שנפסיק לפחד – מהאיראנים, מהנוער, מאלוקים, מהדת, מהערבים, מהמתנחלים, מהחילונים, מהילדים שלנו, ובעיקר – שנפסיק לפחד מעצמנו.

 

"והעיקר שלא יתפחד כלל" אומר רבי נחמן מברסלב (ליקוטי מוהר"ן ח"ב, מח). "יתפחד" – שלא יפחיד את עצמו!

 

ואת זה אני מאחלת לכולנו יותר מכל!

 

 

* * *

שרון רוטר, רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו. אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה