רק מילה טובה אחת

תפיצו את האהבה ותחלקו בחינם מילים טובות, אולי תגלו יום אחד שאפילו עשיתם למישהו את היום, שהעליתם חיוך על הפנים שלו? אולי. מילה של רחלי.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 15.03.21

אתם כבר מכירים את הפרוצדורה. לצאת עם הילדים… צעקות… ריבים… כאוס… וזה היה רק אני והקופאית.

 

סתם צוחקת.

 

הפעם היו איתי רק שלושה והעניינים התנהלו בצורה די רגועה. לפחות, עד שהם ראו את בר הגלידות והשלגונים. ומה שמשך אותם בעיקר הם אלה שאמורים היו להיות בטעם אבטיח שועלים כמו חצי משכנתא. וזהו, כל הרוגע שהיה עד לאותו רגע חלף עם הרוח שלא הייתה באותו יום.

 

הבכי, ה"בבקשששששה!!!" וההבטחות שהם יעשו כל מה שאבקש…. ואלוקים אדירים, מה זה הריח הזה?

 

אחרי בזבוז לא קצר על מה שידעתי שיהיה קרב אבוד מראש, בסופו של דבר הרמתי ידיים וקניתי להם את שלגוני-הגלידה בטעם אבטיח במחיר שאסור לגלות. ויום אחד, כמו שאני מבטיחה תמיד לעצמי, אהיה קשוחה. זה עוד יקרה. האמת היא, שגם רציתי מאוד לדעת כמה סוכר יש בהם, לכן לא יכולתי לקנות רק אחד לעצמי. זאת אומרת, יכולתי אבל זה היה מרושע, לא?

 

באופן צפוי, לשלגון גלידה הזה היה טעם של סוכר עם עוד הרבה סוכר ובלי שום דבר שמזכיר אבטיח. האכזבה הייתה כל כך גדולה.

 

חזרתי אל הרכב בחניה.

 

את הרכב החניתי די קרוב לרכב שהיה בצד השמאלי שלי, ולא חלילה מתוך רשעות. החניות לא כל כך מתאימות ל"מיני" ואן כמו שלי אלא רק למכוניות 'חכמות'. אדם מבוגר עמד בין הצד שלי (הנהגת) לבין צד הנוסעים של הרכב ליד, נראה כמי שרוצה להיכנס ולא מצליח.

 

"סליחה, תן לי רגע לצאת החוצה כדי שיהיה לך קל יותר".

 

לא ביג דיל, נכון?

 

הוא כבר לא ניסה לפתוח את הדלת כדי להיכנס אבל הסתובב אלי ואמר לי, "את האדם הראשון מזה 20 שנה שאומר לי שהוא רוצה לעשות משהו כדי שיהיה לי קל יותר".

 

???

 

מרוב שהייתי המומה מלמלתי משהו מגוחך שאני אפילו לא זוכרת, ונכנסתי לרכב עם שלגון-גלידה נוטף סוכר.

 

מאמרים נוספים בנושא:

רק מילה אחת

מילים קטנות

להצית את אש האהבה

בלי להעליב

מדברים מאהבה

בכוח האהבה
אהבה, זה מה שצריך
הקב"ה אוהב אותנו

כי אנחנו גם וגם

מלא נקודות טובות

לשון מדממת

מילה של מאמן

מכה עוברת, אבל מילה נשארת

 

תקשיבו, אנשים. זה לא שאני מתרברבת או משהו בגלל מה שאמרתי, כי זה באמת לא ביל דיל! לי בכל אופן.

 

אבל ברור שלאותו אדם זה כן היה, ובגדול.

 

השיחה הקצרה הזו גרמה לי להבין משהו מאוד חשוב – להיות נחמדים ומאירי פנים לאנשים אחרים. מילה טובה אחת יכולה לגעת הכי עמוק באדם שעומד מולכם, אפילו אם נראה שאין לה שום השפעה או אפקט כלשהו. כי יש גם יש.

 

אני חושבת שזה בעיקר חשוב כשזה מגיע למילות עידוד. בטח תגלגלו עיניים אם עוד פעם אתן לכם את הדוגמה המפורסמת שלי – כשהמורה שלי לזומבה אמרה לי פעם בשיעור שאני מאוד טובה בזה ואני יכולה להיות מורה בעצמי. באותו רגע היא העלתה אותי בכמה דרגות או שתיים מהמקום שהייתי וזה הכניס בי ים של מוטיבציה.

 

במבט לאחור על השנתיים האחרונות מאז שהיא אמרה לי את זה, יכולת הריקוד שלי השתפרה פלאים וכך גם המשקל והאימונים. בשבילה, למילים הללו לא הייתה משמעות גדולה. אבל בשבילי, זו הייתה הדחיפה הגדולה שהייתי צריכה להגיע למקום שבו גיליתי שאני יכולה לעשות דברים הרבה יותר ממה שחשבתי.

 

רובנו לא מסתובבים עם פנים חמוצות. אנחנו גם לא לובשים חולצה עם הכיתוב "זה מה שעובר עלי עכשיו" מקדימה, ובגב הצרות האחרות ויהיו אשר יהו. (נראה לי שעליתי על עוד רעיון מגניב ומקורי להתעשר, נכון?)

 

הנקודה שלי היא, שאנחנו לא יודעים מה עובר אנשים אחרים. לכולנו יש אתגרים שמתחילים בקשיים עד לנקודת הבלתי אפשרי, וכולנו יכולים להשתמש בכמה מילים נחמדות ומעודדות. זה לא עולה כסף, אתם יודעים.

 

הורים! זה דבר חשוב מאוד לעשות עם הילדים. הם צריכים מלא מילים אוהבות וחמות, מילות עידוד וחיזוק, כמו שאני צריכה זוג נעליים! במילים אחרות, הן אף פעם לא מספיקות.

 

אז הפיצו את האהבה, אנשים. אתם עוד עלולים לעשות למישהו את היום…

 

קיבלתי השראה ענקית מהמאמר שכתבתי לכם עכשיו, אז אני חושבת שאלך ליישם את דבריי כנאמר – נאה דורש נאה מקיים – על בעלי.

 

במחשבה שנייה, אולי לא…

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה