שבע סיבות להאמין בעצמכם!

יש לנו לפחות שבע סיבות לעוף על עצמנו, להאמין בעצמנו וביכולות שלנו! הרב אליעזר רפאל ברוידא עם שבע הסיבות שיעשו לכם את זה. אל תפספסו!

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 17.03.21

אחד הדברים שהכי קשה לאנשים לעשות הוא – להאמין בעצמם!

 

כן, תשאלו את האדם הכי קרוב אליכם בזה הרגע ממש, ומן הסתם זה יהיה… אתם, ותגלו שאכן – קשה לנו להאמין בעצמנו.

 

מה זה אומר? ומי זה "עצמנו"?

 

ובכן, עצמנו, עצמי או אני, כפי שאומר רבי נחמן מברסלב – זו הנשמה שלנו. כן, קשה לנו להאמין שאנחנו גם החלק העדין והעצום הזה. ולא בכדי, הרי זה מה שהחברה של ימינו מחנכת אותנו: לשרת את הגוף הגשמי ומאווייו, להפוך אותו לשליט העליון מבין שני החלקים שמרכיבים אותנו – הנשמה והגוף. כל המאמצים וההשקעה של בני האדם על החיצוניות שלהם היא, בעצם, טיפוח הקישוטים החיצוניים והשוליים של ה"אני" האמיתי שלנו, וחבל.

 

הנה סיבה מספיק טובה, לפני השבע שאתן לכם בהמשך, לא לתת לגוף את המושכות בידיים ולא לאפשר לו להיות הבוס בסביבה. נכון, הוא חייב להיות בריא, מטופח מבחינה היגיינית, עם הופעה נאה ועוד – כל מה שנכלל תחת הכותרת 'כבוד עצמי בסיסי'. אין להזניח חלילה את הגוף, אבל גם לתת לו את המקום הנכון ולא מעבר.

 

כי ברגע שאנו חושבים שאנחנו רק גוף, זו אחת המניעות העצומות המעכבות אותנו מלהתקדם הלאה במסלול שלנו, אל עבר היעד והתכלית שלנו בחיים. כי אם אנחנו רק גוף, ברור שאין ביכולתנו לעשות דברים גדולים מעבר לכוחות הפיזיים. כן, גם אם הגוף יתרום את חלקו והכוח שהוא נדרש לתת, עדיין, לנשמה יש כוחות אדירים ואינסופיים! וביכולתה להגיע לגבהים אדירים, שהרי היא חלק אלוקי ממעל – חלק מבורא עולם שהוא אינסוף ובעל הכוחות כולם!

 

לא מאמינים? אתם מוזמנים לשאול כל אצן מרתון אם הוא מסוגל לרוץ 42 ק"מ אך ורק מהכוחות והיכולות הגופניות שלו. התשובה תהיה "לא" אמפתי וחינני. אף אני, במשך שנים רבות עסקתי בריצה למרחקים. הגוף שלי הצליח לרוץ לא יותר מ -21 ק"מ. אבל אני אומר בוודאות שהריצה שלי הייתה כל כולה "לב", תשוקה וכוח הרצון – שאלה הם כוחות של הנשמה!

 

מאמרים נוספים בנושא:

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

היי, אתם!

בבקשה, תאהבו את עצמכם

למדתי לאהוב מחדש

אלוקים, אפשר שאלה?

הוא לא יוצא להפסקת קפה

אני, כי זה הכי מקורי

שמחה להיות אני

 

ועכשיו – שבע הסיבות להאמין בעצמנו, אותן ראוי לשנן שוב ושוב. יש לנו את כל הזכות שבעולם להאמין בעצמנו, כי אחרי שתקראו את שבע הסיבות תבינו איזו בריה מיוחדת אנחנו, או כמו שאמרו גדולים וטובים – נזר הבריאה!

 

1. אני מיוחד. בורא עולם ברא אותי, כמו כל בריה אחרת בעולם, עם יכולות מיוחדות רק לי שאין לאף אחד. וכמו שטביעות האצבעות שלי מיוחדות, לכן אין יוצאים מן הכלל.

 

2. יש לי תפקיד מיוחד. בורא עולם נתן לי תכונה, מיומנות או כישרון מיוחדים שמאפשרים לי להגשים את המטרה שלי בעולם הזה, את התכלית והמשימה שלי. אם לא אינני מודע ליכולת המיוחדת שלי, למיומנות או הכישרון, אני צריך להתחיל לחפש אותה, לזהות אותה ולהשתמש בה. היא בהחלט קיימת!

 

3. אני יכול למלא את המשימה שלי בעולם הזה. בורא עולם נתן לכל בריה את כל התנאים שהיא צריכה כדי לקיים את התפקיד שלה. אם ביבר (בונה) יכול לבנות סכר וצדפה יכולה לייצר פנינה, אז גם אני יכול למלא את המשימה שלי.

 

4. בורא עולם אוהב אותי. הוא אבא שלי שבשמים, ולמרות העובדה שיש לו המון ילדים – אין לו עוד ילד כמוני! כי אני רק אחד ומיוחד. ומכיוון שהוא אבא אוהב, הוא תמיד יעשה את הטוב ביותר בשבילי. זה נותן לי את הביטחון ועוד סיבות רבות להאמין בעצמי.

 

5. אני אדם בעל ערך. הנשמה שלי היא ניצוץ וחלק של האור האלוקי. ככל שאעצים את נשמתי, כך הערך שלי יראה לכל.

 

6. יש לי את הכוח להוכיח את עצמי. תיקון וחיזוק המידות הם חלק חשוב במשימה של כל אדם בעולם הזה. אם הבורא נותן לנו תפקיד למלא, הוא גם נותן לנו את הכוח להצליח.

 

7. אני יכול להיות שמח. השמחה שלי לא תלויה בדרך שלי לפסגה האישית שלי. אני יכול להיות שמח ממש עכשיו. בעצם, ככל שאהיה אדם שמח כך הסיכוי שלי להגיע לפסגה יהיה גדול יותר.

 

שננו את שבע הסיבות הללו על בסיס יומי עד שתפנימו אותן. ברגע שתאמינו בעצמכם, חכו ותראו לאן החיים ייקחו אתכם.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה