שהעבודה תעבוד בשבילכם

איך הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי? למשהו בר השגה כאן ועכשיו? דוד פרלו גילה איך נגרום לעבודה לעבוד בשבילנו.

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 05.04.21

עבדתי לפחות ב-15 מקומות עבודה במהלך חיי, החל מבייביסיטר ועד לדורמן בפאב. כל עבודה שהתחלתי הייתה עם התלהבות שהובילה לגילוי האמיתי והדי צורם – שאני משועמם עד מוות. נשמע מוכר? אולי אתם נמצאים ממש עכשיו במצב הזה.

 

אחד הדברים שרדפו אותי בתור נער, הייתה המחשבה שהמקצוע בו אעבוד הוא זה שיזהה אותי. הזהות שלי, כביכול, תיקבע על פי המקצוע שלי. אני חושב שזה משהו שיכול להטריד את רובנו, ובעיקר את הצעירים. אחרי הכל, כל כך הרבה אופציות אבל בלי שום פוקוס ובהירות על מה שבאמת חשוב לנו, לא לחברים או לא להורים.

 

השינוי קרה אחרי ששמעתי את אחת ההרצאות המרתקות של הרב נח ויינברג זצ"ל, בישיבת "אש התורה", הרצאה שעסקה בדיוק בנקודה הזו, נקודה שלא הייתה לי בה שום בהירות או כיוון. הרב הסביר, שהמקצוע הוא פשוט אמצעי כדי להרוויח כסף. המקצוע, הוא לא הזהות שלכם! הבנתם?! זה רק אמצעי לגמור את החודש (פלוס מינוס, ואולי גם פלוס פלוס, תלוי).

 

מצד אחד, בהחלט אפשר להבין את הדברים ולהירגע. מצד שני, זו יכולה להיות זריקת מרץ לאהוב מחדש את העבודה שלנו ולא לפחד ממנה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

מחפש עבודה

הצלחה באה עם עבודה

העבודה באמת משחררת?

 

זה מה שהרגשתי כשהייתי בצבא. כמקלען ביחידת גולני הייתי מלא בהתלהבות מהיום הראשון. במשך שנה ליוותה אותי אנרגיה לא מהעולם הזה, התלהבות וחשק עצום לתת מעצמי ליחידה. ואז, תפקדתי חודשים כמו אחד שנגמרה לו הסוללה, חסר אנרגיות, כוחות וחשק. למזלי, באחת הפעמים שטיילתי ברובע היהודי מצאתי באחת החנויות ספר שנקרא "עבודה טובה!" – ספר קטן שנתן לי טיפים ענקיים המבוססים על פי הנאמר ב"פרקי אבות" על איך לגשת לעבודה. הספר הזה עשה לי קסמים, ותוך זמן קצר חזרתי ל'היי' שהייתי בו בתחילת הדרך.

 

הרבה אנשים חושבים שהעבודה שלהם היא פשוט בזבוז זמן, אבל אנחנו חייבים לזכור דבר מאוד חשוב: הכל תלוי איך אנחנו מסתכלים עליה. אם אתם עובדים בתחום בו אתם עוזרים לאנשים, או במקום עבודה שהפרנסה והעבודה הן נטו לבית – אז הנה משהו חשוב שאתם צריכים לראות: אתם עושים מצווה אדירה! רק מה, רוב הזמן אנחנו מחכים לסוף/תחילת החודש כדי לקבל את הצ'ק ושוכחים מה אנחנו עושים בעבודה, את הכוח האדיר להיות מיוחדים. אז זהו, הכל תלוי בחשיבה וברצון לבחור לעשות דברים טוב יותר!

 

בורא עולם לא רוצה שרק נתחבר. רוב הסיכויים שאם אתם נמצאים כאן, באתר ברסלב ישראל, אתם מחפשי אמונה וכאלה שחיים על פיה, ויש לכם פוטנציאל אדיר להיות שגרירים של ארץ האמונה.

 

תחשבו על העבודה שלכם לרגע, אולי יש שם מישהו שהגעתם רק כדי לעזור לו, לכוון אותו, להאיר לו את הדרך, לומר לו משהו שיכול לשנות לו את כל החיים? חשבתם על זה?

 

אולי יש לכם את אחד הדיסקים של הרב שלום ארוש שיכול לעזור למישהו? אולי בעיקר הדיסק תפסיק להתבכיין – דפוס התנהגות שקורה להרבה מאוד אנשים וכדאי מאוד לשנות אותו – פשוט ישתנה? תנו את הדיסק והרב יעשה את השאר.

 

דבר נוסף, הפסיקו לתת לסביבה להשפיע עליכם. השפיעו אתם על הסביבה. חפשו דרכים כדי לעזור, לשתף ולגרום לאנשים אחרים להיות שמחים יותר. זה משהו שכל אחד מאיתנו יכול לעשות. זה משהו שאנחנו לומדים מאבותינו לאורך כל הדורות. קחו לדוגמה את יוסף הצדיק שהיה בבית האסורים במצרים. מיליארד אחוז, ואפילו יותר, שהוא ממש לא אהב את המקום בו היה שנים לא מעטות, בטח לא את הסביבה והאנשים שהרכיבו אותה. אבל הוא קיבל את המצב שלו בשמחה ואהבה והפך לאדם הכי משפיע באותם ימים. איך הוא עשה את זה? הוא עבר מאסיר לאסיר (ושלא תיטעו, האסירים באותו בור אסורים היו רוצחים שפלים וכל מיני אנשים שממש לא הייתם רוצים לפגוש בחיים!) והיה מעודד אותם, מאיר להם את הדרך.

 

ככה זה כשבוחרים לקיים את "ובחרת בחיים!"

 

אחד הדברים שבאמת אתגר אותי ביהדות, הוא הרעיון של חלוקת המצוות – מצוות שבין אדם למקום (בורא עולם) ומצוות שבין אדם לחברו. תמיד הרגשתי שאם קיימתי את חלקי בעסקה מול הקב"ה, הכל ממילא יסתדר. אבל זה לא אמור להיות כך. אנחנו לא בוחרים את המצוות. הדרגה הכי גבוהה לכל אדם שהמצוות יקרות לליבו היא קיום הציווי "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) עליו אמר רבי עקיבא – שהוא כלל גדול בתורה!

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

עבודה מוזרה

מחפש עבודה?

הפינגווין הזה דווקא רוצה לעבוד

בן אדם! לעבוד נולדת!

 

אתם מבינים מה זה אומר? אתם בעצמכם יכולים לשנות הכל, מעבודה בסיסית למשהו עם משמעות אדירה, התנסות שלא חווים כל יום. זה התפקיד והעבודה שלנו בעולם הזה, כפי שאומר הרב אליעזר רפאל ברוידא בספרו פי הבאר – שבכל בריה ישנם ניצוצות של קדושה שצריך להרים, וכשאדם מרים את הבריה הזו, את חברו, שכנו, ילדיו, בן/בת הזוג ועוד, רק עם מבט טוב עליו, רק עם מציאת כמה נקודות זכות עליו, יודעים מה? אפילו אחת, או עוזר לו – אז זה אומר שהוא שותף לתיקון העולם! וזה מתעצם יותר כשהעזרה נוגעת בנקודה המרכזית והעיקרית של התיקון – הפצת האמונה.

 

בגיל צעיר אנחנו שמים את כל הפוקוס שלנו על 'מה אנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים?'. אם יש כיוון, אז בטח שנלך על זה. אבל אם אנחנו פחות ברי מזל, המחשבה שהמקצוע הא רק אמצעי להתפרנס, לעשות כסף, יכולה לעזור לנו להתמקד בחיים ועל מה שהכי חשוב – לעזור לעצמנו ולאחרים לצמוח ברוחניות ולהעצים את הקשר עם בורא עולם. זה עובד.

 

והנה הם באים, כיופי הבית:

 

הסביבה היא המקום הכי קרוב ונוח בו אפשר לקיים את הטיפים המקסימים שעלו לי במאמר הזה. קראתם, תעבירו אותם הלאה – לחברים, לשכנים, לחברים בעבודה וכל מי שאתם מכירים ורוצים לזכות אותו. ואל תשכחו: ואהבת לרעך כמוך, זה כלל גדול בתורה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה