שומר צלוי באורז עם עשבי תיבול

שומר צלוי באורז עם עשבי תיבול: אורז לבן, כמה קלחי שומר, בצל ועשבים יהיו תוך שעה לאחד המעדנים האנינים ביותר על שולחנכם! המתכון של שוקי גלילי לארוחה משגעת וטעימה!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 28.12.23

זמן הכנה: שעה | דרגת קושי: בינוני | פרווה/טבעוני

אורז לבן, כמה קלחי שומר, בצל ועשבים – האם ייתכן שיהפכו תוך שעה לאחד המעדנים האנינים ביותר שעלו על שולחנכם? אם תקפידו על תהליך ההכנה אז כן.

צלייה היא, בלי צל של ספק וללא תחרות, הדרך הטובה ביותר להכין שומר. בצלייה הטעם האניסי כמעט נעלם וחושף שלל גווני טעם מפתיעים. המרקם הפריך הופך לרך ועדין. הצבע הופך שחום והקצוות נחרכים קלות.

רשמית, השומר הוא ירק של סתיו וחורף, אבל בימינו אפשר לעיתים למצוא שומר יפה בשווקים ואצל הירקנים גם בקיץ. באופן ספיציפי את הזן הקטנטן (כ-100 גרם ליחידה) שמתאים במיוחד למתכון שלפניכם.  

השומר הצלוי מוגש על אורז לבן, מתובל בבצל מקורמל, עשבים טריים, וכמה טיפות של טחינה גולמית ומיץ לימון.

זו מנה פשוטה ביסודה עם מספר לא גדול של חומרי גלם. מה שחשוב במיוחד (מלבד איכות חומרי הגלם שחשובה תמיד) זו הכנה מוקפדת. השומר צריך להיות צלוי היטב אך לא להתייבש, האורז צריך להיות רך במידה, הבצל צריך להיות מקורמל היטב, העשבים צריכים להיות טריים ולהיקצץ דק אחרי הפרדה של העלים מהגבעולים.

התוצאה מצדיקה את המאמץ בגדול.

המצרכים

ל-4-6 מנות

300 גרם קלחי שומר

1 כוס אורז

1 ליטר מים + כפית מלח

1 בצל

2 חופנים עשבים (פטרוזיליה, שמיר, כוסברה ומותר לאלתר)

שמן

מלח

להגשה:

טחינה גולמית

פטרוזיליה קצוצה

לימון טרי

אופן ההכנה

1. צולים את השומר: מנקים היטב, חותכים לאורך לפלחים ומשתדלים שלא יתפרקו (אם מדובר בשומר קטן אפשר לחתוך לרבעים. אם בגדול אז לפי הצורך 6-8 פלחים), בקערת ערבוב מערבבים עם מעט מלח גס ושמן זית, מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים לתנור ב-210 מעלות לכ-40 דקות.

תוך כדי, כדאי להפוך לפחות פעם אחת, ואם פלחי השומר נראים יבשים אפשר לטפטף או להתיז מעט מים. השומר מוכן כשהוא רך מאד ושחום בחלקו.

2. מקרמלים את הבצל: פורסים לפרוסות דקות, מטגנים במעט שמן זית עד שמתחיל להזהיב, ממליחים ומקטינים את האש. ממשיכים לאדות ולערבב מדי פעם, אם הנוזלים נגמרים מטפטפים קצת מים למחבת ומערבבים, כך עד שהבצל מקבל צבע חום כהה ועמוק ונעשה מתקתק.

3.  מכינים את האורז: מרתיחים ליטר מים עם כפית מלח, מוסיפים את האורז ומבשלים כמו פסטה עד להתרככות. כשהאורז רך מסננים. מוסיפים חצי מכמות הבצל המקורמל. קוצצים ומוסיפים את העשבים. מערבבים בכף.

4. מגישים במנות אישיות: על כל צלחת מפזרים אורז, מעליו כמה פלחי שומר ומעט בצל מקורמל, ומעל לכל מטפטפים 2-3 פסים של טחינה גולמית, סוחטים קצת מיץ לימון ומפזרים פטרוזיליה קצוצה.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה