שוקי עוף וירקות שורש בשקית קוקי

לשוקי גלילי יש מתכון אדיר להכנת ארוחה טעימה ומזינה לגדוד בתוך שעה. אזהרה: אין שליטה על ארומת הריחות הנפלאה שתמלא את הבית...

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 20 דקות + שעה אפייה | דרגת קושי: קל | בשרי

 

מלבד קלות ההכנה, והעובדה שאפשר להכין בדרך הזו ארוחה לגדוד בתוך שעה, מדובר באחת הדרכים היותר טעימות לאכול עוף. בונוס נוסף: זמן קצר אחרי שמתחילים לצלות ממלא את הבית ריח נהדר, שנשאר.

 

המנה הזו תעבוד מצויין כמנת ביניים, מנה עיקרית או אפילו כארוחה שלמה (כדאי להוסיף סלט).

 

הבסיס פשוט: שמים קילו חלקי עוף וקילו ירקות שורש, עם שמן ותבלינים בשקית צלייה ("קוקי בג"), ומכניסים לתנור. חוזרים אחרי שעה ומוצאים אוצר. העוף רך ועסיסי, הירקות צלויים יפה, ואם אתם מחובבי השום והכנסתם לשקית כמה שיניים, הן יצאו במרקם נימוח ומושלם.

 

 

כל השורשים והרבה ירקות אחרים יכולים להתאים: מבטטה ועד לפת, מארטישוק ירושלמי ועד סלק. בגרסה שלפניכם הלכנו על החשודים המיידיים – תפוחי אדמה, גזר ושורש סלרי, שביחד גם נותנים טעם לעוף וגם משמשים בעצמם כתוספת.

 

להכנה בקוקי יש אפקט של אידוי משולב בצלייה. אם אתם רוצים שהצלייה תהיה מודגשת יותר, אתם יכולים לחלק את העוף והירקות לשתי שקיות – או פשוט לרוקן את תוכן השקית לתבנית אפייה ולתת לו להיצלות כמה דקות תחת הגריל לפני ההגשה.

 

 

המצרכים

 

4-8 סועדים

1 ק"ג שוקי עוף (8-9 יחידות)

600 גרם תפוחי אדמה

3 גזרים

2 בצלים קטנים

100 גרם שורש סלרי (ראש קטן או חצי גדול)

8-12 שיני שום

 

לרוטב

5 כפות שמן זית

4 כפות רוטב סויה

2 כפות דבש

2 כפיות חרדל

3 כפיות פפריקה מתוקה

1 כפית כמון

1 כפית כורכום

1/2 כפית פלפל שחור

1 כפית מלח

 

אופן ההכנה

 

1. חותכים את תפוחי האדמה לפרוסות עבות או חתיכות גדולות. אם משתמשים בתפוחי אדמה קטנים ויפים, אפשר להשאיר את הקליפה (אחרי שקירצפתם ושטפתם אותה).

 

2. קולפים וחותכים לטבעות את הגזרים. חותכים את הבצלים לפלחים ברוחב של כ-1 ס"מ. חותכים את שורש הסלרי לקוביות בגודל של ס"מ או קצת יותר. מעבירים לקערת ערבוב גדולה עם שוקי העוף, שיני השום ותפוחי האדמה (לתוצאה מדויקת יותר, אפשר להפריד את שוקי העוף והירקות, לערבב עם הרוטב בנפרד ואז לחבר).

 

 

3. מערבבים את מרכיבי הרוטב ומוסיפים לקערת הערבוב (הוא יהיה קצת סמיך, וזה בסדר כי העוף והירקות יפלטו נוזלים במהלך הצלייה). מערבבים בעדינות עד לכיסוי יפה של השוקיים וכל הירקות. הכי נוח לעבוד עם הידיים (אפשר להשתמש בכפפות). לשוקיים מעניקים קצת עיסוי עם הרוטב.

 

4. מעבירים בזהירות לתוך שקית הקוקי, קושרים את הפתח ומניחים בתבנית אפייה גדולה. כשהשקית בתבנית עושים בה 3-4 חורים קטנים עם סכין (כדי לאפשר שחרור של חלק מהאדים).

 

5. מעבירים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך כשעה. מחכים לפחות 10 דקות לפני שחותכים את השקית (בזהירות!) ומגישים.

 

 

אם יש נוזלי בישול עודפים (זה תלוי מאוד בעוף וקשה לצפות מראש) אפשר להעביר למחבת ולצמצם, עם או בלי תוספת של מעט יין אדום כדי להפוך לרוטב סמיך. כדי לאזן את המליחות ולהאיץ את ההסמכה אפשר להוסיף רבע-חצי כפית קורנפלור.

 

אפשר גם להגיש על אורז או קוסקוס שיספגו את הנוזלים.

 

 

כשרוצים להגיש בשלב מאוחר יותר ולא מיד אחרי ההכנה, מחממים בתבנית מכוסה ב-200 מעלות במשך 15-20 דקות ואז מורידים את הכיסוי וצולים 2-3 דקות מתחת לגריל.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה