שוקי עוף ושומר צלויים בדבש וחרדל

שוקי עוף ושומר צלויים בדבש וחרדל: זורקים לתנור ושוכחים! למה? כי אין תחליף למנות שדורשות רבע שעה של הכנה והשאר בתנור. המתכון הקל, הפשוט והטעים של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 22.09.22

אין תחליף למנות האלה, שדורשות רק רבע שעה של הכנה שאחריה זורקים לתנור ושוכחים. במקרה הספציפי הזה, מדובר במנת עוף עם תיבול פשוט ומצויין, שכבר כוללת בתוכה את התוספת

 

כבר הצגנו כאן בעבר את הטכניקה של הכנת חלקי עוף בשקית אפייה (“קוקי בג”). הבסיס פשוט: מכניסים לשקית עוף, ירקות, שמן ותבלינים ואופים כשעה ב-180-200 מעלות. השקית כולאת את האדים, ומאפשרת לבשל ולצלות בו זמנית. העוף מתקבל כשהוא צלוי מבחוץ ועסיסי מאוד מבפנים. הירקות משמשים כתוספת – והנה לכם ארוחה.

 

במתכון שלפניכם הדגש הוא על מינימום עבודה ומקסימום טעם. לתיבול הקלאסי של דבש, חרדל, שמן, שום ומלח, מצטרף הטוויסט של השומר שטעמו האניסי מתעדן מאוד. השומר הצלוי הוא מעדן בפני עצמו, וההכנה בשקית אפייה מתאימה לו מאוד.

 

 

בסיום, אפשר לאכול את המנה כפי שהיא כארוחה (שתי שוקיים+ירקות) או כמנת ביניים (שוק אחת+ירקות). סלט ירוק ישתלב נפלא. אם הצטברו בשקית נוזלי בישול עודפים (זה תלוי בעיקר בעוף), אפשר להעביר למחבת ולצמצם עד שמתקבל רוטב סמיך, עם או בלי תוספת של מעט יין אדום.

 

המצרכים

 

4-8 סועדים

 

1 ק”ג שוקי עוף (8-10 יחידות)

600 גרם תפוחי אדמה (3 תפו”א גדולים)

3 גזרים

2 יחידות שומר

10-12 שיני שום

 

 

לרוטב:

 

חצי כוס שמן זית

2 כפות גדושות דבש

2 כפות גדושות חרדל

1 כפית מלח שטוחה

אופציונלי: פפריקה מתוקה, פלפל שחור, טימין

 

אופן ההכנה

 

1. מחממים תנור ל-190 מעלות.

 

2. מערבבים את כל מצרכי הרוטב ושומרים בצד.

 

3. קולפים וחותכים את הגזר לפרוסות, ואת תפוחי האדמה והשומר לחתיכות גדולות.

 

 

4. בקערת ערבוב גדולה מערבבים את שוקי העוף, הירקות, שיני השום והרוטב. כשהכל מכוסה יפה ברוטב מעבירים לשקית אפייה גדולה (50×30 ס”מ) או עדיף: שתי שקיות אפייה בינוניות (40×25). את שקית/יות האפייה יש לשים בתבנית/יות. תבניות חד-פעמיות עושות את העבודה וחוסכות לכלוך.

 

 

כשמארגנים את שקית האפייה המלאה בתוך התבנית, מנסים לעשות זאת כך שלא תהיה חציצה בין השוקיים לתחתית השקית (כלומר שיהיה מגע בינן לבין השקית, מה שיעזור להן להיצלות יפה).

 

 

5. מנקבים בשקית/יות כמה חורים קטנים (כדי לאפשר שחרור של האדים) ומכניסים לתנור למשך שעה ורבע.

 

מחכים לפחות 10 דקות לפני שחותכים את השקית (בזהירות!) ומגישים.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה