שיחת היום

שיחה- בכפר אוסיאטין סמוך לעיר מעדוודיווקע, בה היה גר חמיו של רבי נחמן ושם היה עיקר גידולו, ובמקום זה היה נהר גדול ועליו גדלים קני-סוף רבים מאוד מאוד. דרכו של רבי נחמן שהיה לוקח לפעמים ספינה קטנה...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – רצון
 
כל המזיקי עלמא –  עיקר יניקתם מכיסופים והבלים רעים, שמהם נעשים נפשות לא טובות, שהם הם המזיקין, כי הם מזיקים בגשמיות וברוחניות, והולכים ומעוררים את בני האדם לעשות דברים רעים, חס ושלום, ומשם מגיע כל ההיזק. ועל כן עיקר הכנעתם וביטולם הוא על ידי הצדיקים והאנשים הכשרים, שיש להם כיסופים טובים, שהם בחינת נפשות טובות שמעוררים את העולם לטוב, והם מכניעים ומבטלים את כל המזיקי- עלמא, בבחינת (תהילים צא): "על שחל ופתן תדרוך…כי בי חשק ואפלטהו".
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
סיפר רבי נתן זצ"ל על הנהגותיו של רבי נחמן זצ"ל: בכפר אוסיאטין סמוך לעיר מעדוודיווקע, בה היה גר חמיו של רבי נחמן ושם היה עיקר גידולו, ובמקום זה היה נהר גדול ועליו גדלים קני-סוף רבים מאוד מאוד. דרכו של רבי נחמן שהיה לוקח לפעמים ספינה קטנה ושם עימה בעצמו לתוך הנהר, אף על פי שלא היה יכול היטב להנהיג ספינה זאת, אך למרות הכל היה שט עימה עד אחורי קני-הסוף, עד למקום שלא היו רואים אותו עוד. ושם עשה מה שעשה בעבודת השם יתברך בתפילה והתבודדות, אשרי לו. כי באמת זכה למה שזכה כפי הנראה מכל ספריו הקדושים.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה