שיחת היום

שיחה - איש אחד מטעפליק נסע לרבי נתן לברסלב לשמוע ממנו דברי אלוקים חיים. אחר כך מצא בחדרו של רבי נתן חתיכת נייר כתובה בכתב ידו של רבי נתן בזה הלשון: "בא אלי איש אחד מטעפליק ושמו...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
היצר הרע וחילותיו הם בחינת עדי שקר, שמכניסים בלב האדם ההיפך מן האמת, כי היצר הרע הוא המסית, הוא המדיח והוא המסטין. כי בתחילה מסית הוא את האדם ומביאו למה שמביאו, ואחר כך הוא מסטין ומקטרג עליו למעלה ולמטה, וכמו שהוא מסטין ומקטרג למעלה להרחיק רחמיו יתברך מישראל, חלילה, כמו כן הוא מסטין ביותר בלב האדם בעצמו ומחליש את דעתו, כאילו כבר אפסה תקוותו, חלילה.
 
ועל זה צועק הכתוב: "כי קמו בי עדי שקר", שהם הסטרא אחרא וחילותיו, שרוצים להעיד בלב האדם את ההיפך מן האמת ולהרחיקו ביותר. ועל כן נתן לנו השם יתברך תרין-סהדין, שהם ברית-מילה ותפילין או מילה ושבת, כי כל זמן שיש לאדם שני עדים נאמנים אלו, הם מעידים ומבטיחים לו בכל עת שעדיין חביבותיה גבן, מאחר שאנו זוכים עדיין לשני עדים קדושים כאלה, ועל ידי זה יש לנו כוח לבטל ולהכניע את עדי השקר, שהם הסיטרא אחרא וחילותיו, על ידי בחינת הדרך לתשובה, שכלול גם כן מבחינת שני עדים נאמנים, בחינת לוחות העדות.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
איש אחד מטעפליק נסע לרבי נתן לברסלב לשמוע ממנו דברי אלוקים חיים. אחר כך מצא בחדרו של רבי נתן חתיכת נייר כתובה בכתב ידו של רבי נתן בזה הלשון: "בא אלי איש אחד מטעפליק ושמו…ומעתה אתחיל לומר תורה ברבים".
 
רבי נתן עשה זאת מכיון שרבי נחמן זצ"ל קצב לו מספר, שאם יתקרבו אליו אחר הסתלקותו אנשים חדשים כמספר שקצב לו, אז יתחיל לומר תורה ברבים, והאיש הזה השלים את המספר, וסיפר זאת רבי נתן אחר כך.
 
והאיש הזה התרחק מרבי נתן, כי לא היה יכול כלל להכניס בדעתו, כפי שידע בנפשו ומקטן מדרגתו בעבודת השם, שעל ידו יתחיל רבי נתן לומר תורה ברבים. והנה, אין מן הצורך לסתור שטות כזאת, כי כבר מבואר מדברי חז"ל, שאפילו אם יתאספו תשעה צדיקים נוראים, אסור לומר קדיש וקדושה. אולם כשיצטרף אליהם אפילו פחות שבפחותים, נגמר בזה מה שנגמר. וכן אפילו כשכל העשרה הם אנשים שפלים ופחותים, אף על פי כן, על ידי התוועדותם יחד נתהווה בזה קדושת שמו יתברך בקדושה או קדיש, מה שאי אפשר לעשות אפילו על ידי תשעה צדיקים.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה