שינית לי את החיים!

שינית לי את החיים! – אתם יודעים כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה ובכל פעם אני מתרגש מחדש? הרב שלום ארוש על המילים שמלוות אותו מכל מקום בעולם!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 15.03.21

אחד המשפטים שאני לא צריך שהרב אליעזר רפאל ברוידא יתרגם לי, כשאני נפגש עם אנשים דוברי אנגלית, הוא – "שינית לי את החיים!", משפט שאני שומע אינספור פעמים בארץ ובנסיעות המדהימות בכל רחבי העולם.

 

כך גם היה בנסיעה האחרונה לצפון אמריקה, שם שמעתי את המשפט הזה מכל מי שפגשתי. ואפילו עכשיו, אחרי שחזרנו לארץ – מלא מכתבים מגיעים אלי ואל המערכת עם החיזוק הנפלא הזה. אחד מהם – של איש יקר בשם דב מפלורידה, ריגש אותי מאוד.

 

"שלום לך הרב שלום ארוש היקר", היה כתוב בראש הדף. "קוראים לי דב ופגשתי אותך בפגישה פרטית במיאמי ביחד עם הרב ברוידא, אחר כך הצטרפתי לשיעור הנפלא שנתת ואותו תרגם הרב ברוידא. הופתעתי שזכרת שכבר נפגשנו בעבר (שנה קודם לכן), בדיוק כמו שאני מופתע מהספרים שלך בכל פעם מחדש. ואני לא מגזים. כי שינית לי את החיים!"

 

עצרתי לרגע לחשוב על המסר שהאדם הזה עומד להעביר לא רק לי, אלא לכל מי שיקרא את השורות הבאות.

 

" בפעם הקודמת שנפגשנו נתת לי עצה נפלאה – לדבר עם בורא עולם (תפילה אישית או התבודדות כפי שמכנה אותה רבי נחמן מברסלב) ולהודות (עד כמה שזה יהיה קשה) על ההפרעה הדו קוטבית ממנה אני סובל. כל יום במשך שעה, לפחות, התפללתי על ההפרעה שלי. הודיתי לבורא עולם על הכל וגם על ההפרעה, כי "כשם שמודה על הטובה כך צריך להודות על הרעה", נכון? כולם מסביב תמכו בי, אבל בתוך תוכי הרשתי שהם לא ממש רואים מה באמת קורה. אבל איך אני יכול להאשים אותם? יש יותר מ-5 מיליון בני אדם בארצות הברית סובלים מההפרעה הזו, ופרט ליוצאים מן הכלל לא היו מקרים של שינויים או מה שנקרא 'שיקום-החלמה'.

 

"גם נראה שאין שום תרופה להפרעה הזו. והאמת, לא היה אכפת לי ממה שאומרים כולם או כותבים בכל מיני מחקרים או ספרים. התפללתי בלי הפסקה. התפללתי במשך שעה כל יום במשך שנה שלמה! הייתי בקשר עם אהרון דובינציקי, אחד מאנשי הצוות הנפלאים של צוות ברסלב ישראל, בכל התקופה הזו. כשסיפרתי לו מה כתוב בספרי הרפואה על ההפרעה שלי, הוא אמר לי "בסדר, אבל יש עוד דרך שכדאי לך לנסות, אין לך מה להפסיד", והמשפט הבא שלו חיזק אותי יותר מכל, "כי אם אין תקווה אז אין אלוקים".

 

מאמרים נוספים בנושא:

החיוך של הרב שלי

אל תברחו מהמציאות

תחייכו, מחייכים אליכם

עשרה צעדים לצמיחה מהקשיים

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה
השם אמר לי

אל תפחדו

אל תפסיקו לרצות

גלגל חסר רחמים

תספרו את הברכות

יום מלא צבעים

מי הכי מסכן?

בצעדים קטנים אל האושר

 

"בספרך – בגן האמונה, כתבת משהו מדהים באותיות מודגשות שממש חיזק אותי ונתן לי את הכוח להמשיך הלאה בכל העוצמה: כמות מסוימת ומספיקה של תפילות תביא את הישועה לאדם, את הפתרון לבעיות שלו. נשענתי על המילים הללו כל יום מחדש, כל רגע, כל זמן שהרגשתי שהקושי מתגבר. אחרי שנה של תפילות עקשניות הייתה פריצת דרך נפלאה. ההפרעה כמו הרפתה ממני וכך גם התנועה המתמדת שאפיינה אותי. הרגשתי שנולדתי מחדש, שאלוקים נתן לי חוזה חיים חדש עם תנאים מדהימים ומשופרים. "אמונה שלמה" כמו שאתה אומר, כבר לא הייתה מושג רחוק ממני אלא ממש בהישג יד. מחכה לי מעבר לפינה.

 

"רציתי לספר לך את כל זה כשהיית בפעם האחרונה בארצות הברית, אבל המקום שהיה עמוס באנשים שבאו לשמוע אותך, הפגישות האינטנסיביות והלו"ז הצפוף הובילו אותי להבין ש'על רגל אחת' לא אוכל להודות לך כמו שאני רוצה, לכן בחרתי לכתוב לך את המכתב הזה, כלומר לשלוח לך את המייל הזה שהוא לא רק תודה אחת ענקית על שהראית לי איך הקב"ה יכול לעזור לי. אלא, כשפניתי לרב שלי במקום מגוריי וסיפרתי לו מה חוויתי בשנה האחרונה והאם הוא חושב שאני יכול לעזור לעוד אנשים, לא היה שמח ממנו.

 

"הרב שלום ארוש היקר, הלימוד שלך עזר לי מאוד. שינית לי את החיים!!! ואת זה לעולם לא אשכח לך.

 

"תודה רבה, דב מפלורידה".

 

ולא היה אדם שמח יותר ממני אחרי שקראתי את המכתב המדהים הזה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יעל

י"ב כסלו התשע"ט

11/20/2018

מאד מעונינת להתחזק באותו נושא ,,,כיום אישה דתיה

בסד עם מי אפשר ליצור קשר במייל ? תודה

2. Anonymous

י"ב כסלו התשע"ט

11/20/2018

בסד עם מי אפשר ליצור קשר במייל ? תודה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה