שלוש סיבות לחייך

זה לא רק בריא לחייך זה חלק מהחיים ממש. גם כשהכל הפוך, חשוך הרוס וכשלא מוצאים את הצינור של הגז. תשאלו את מי שגילה את הקסם שבחיוך.

3 דק' קריאה

דוד בן חורין

פורסם בתאריך 15.03.21

כל מה שקורה לנו זה מסר נפלא מבורא עולם – מה עלינו לתקן ולשפר כדי לעלות שוב על המסלול ולהמשיך בדרך הנכונה את הייעוד שלנו בעולם הזה.

 

הרגשות שאנו מרגישים כשדברים קורים – הקנאה, הזעם שממלא אותנו כשדברים רעים קורים לנו או לאחרים – הם רק מסכי עשן שמסתירים לנו את התמרור הבא הנחוץ שבורא עולם שם לנו בדרך להתקרב אליו.

 

צינור הגז

 

אשתי ואני התחלנו עם ההכנות למעבר לדירה החדשה שאמור להיות תוך חודש, מה שאומר שיש לנו מספיק זמן להתארגן ולעשות את הדברים בצורה רגועה ונינוחה. ואז, טכנאי הגז הגיע לבית החדש כדי לחבר לנו את הגז לצינור הראשי.

 

עד כאן הכל טוב. מכאן הבעיה. הוא לא מצא את הצינור הראשי. מישהו שכח להתקין אותו…

 

"כדי שזה יקרה וכדי שנמצא את הצינור נצטרך כמה שבועות לפחות, אולי חודש ואולי גם יותר. צריך לחפור בתוך הבניין ולבנות את התשתית מחדש".

 

אף אחד לא ציפה לאסון הזה.

 

ישבנו ועשינו חישובים – להישאר בבית ולהוסיף עוד חודש שכירות פלוס המשכנתא, לקנות כיריים חשמליות ולהילחם כדי לקבל איזשהו פיצוי, לעבור למלון למשך חודש עד שהם יפרקו ויחזירו את הריצוף למקום…

 

או – להתקין מזוזה.

 

האמת, חשבנו לעשות את זה כשנעבור. אבל לבורא עולם תוכניות משלו ובדרכו שלו הוא הראה לנו שזה מה שצריך לעשות – להתקין מזוזה בבית. ומהר.

 

למחרת כבר הייתה מזוזה בפתח הדלת.

 

פחות משעה! אחד העובדים בבניין שעבד על משהו אחר שלא קשור לצינור הגז ושמע את כל הבלגאן של צינור הגז, "פתאום" מצא את החיבור לגז. הוא הורכב במקום אחר של הדירה. יום אחרי התקנת המזוזה כבר היה לנו גז בבית!

 

מאמרים נוספים בנושא:

רק מילה טובה אחת

תגרמו למישהו לחייך

ממ"ח: מבט, מילה וחיוך

בשבילי חיוך, בשבילו כל עולם

חוק חיוך חובה!

גלגול של חיוך

זה חיוך!

חיוך לא פשוט

החיוך של הרב שלי

שירות עם חיוך

אין כמו מחמאה

מילה טובה או תרופה?
לתת ולקבל מחמאה

לב טוב, מילה טובה

 

אור בחדר המדרגות

 

יום לפני שעברנו לבית החדש שוחחנו עם יושב ראש ועד הבית – אחת השכנות, אישה נחמדה מאוד. אמרנו לה שאנחנו מבקשים להשאיר אור דולק בחדר המדרגות בשבת.

 

היא סירבה. "זה עולה הרבה כסף וזה מכביד על חשבונות החשמל".

 

ביקשנו שוב.

 

היא דיברה אלינו בעוינות.

 

ניסינו את מזלנו פעם נוספת.

 

היא כבר נשמעה כמו רוח סערה.

 

כמעט שנפלנו ברוחנו, אבל אז נזכרנו בסאגת צינור הגז והמסר המתוק שבורא עולם לימד אותנו דרכו. שמנו לב שבכניסה לבניין אין מזוזה. יום למחרת קבענו בכניסה הראשית מזוזה.

 

כמה ימים עברו ואותה שכנה חביבה אמרה לנו שהיו כמה חשבונות שהדיירים בבניין היו צריכים לשלם באופן רטרואקטיבי, והסירוב שלה היה בגלל התזמון הלא נכון שלנו. זה כל כך העסיק אותה שהיא פשוט לא הייתה מוכנה לשמוע אותנו.

 

"ובוודאי שאתם יכולים ליהנות מחדר מדרגות מואר בשבת. אגב, אתם רוצים שנשלם לכם על המזוזה שהתקנתם בכניסה לבניין?" היא שאלה בחביבות ואנחנו כמובן סירבנו, זכות נפלאה נפלה בחלקנו.

 

אז מה היה לנו שם?

 

שלושה מסרים נפלאים שבורא עולם לימד אותנו:

 

הראשון – אין שום דבר רע בעולם, גם לא אנשים. לפעמים זה באמת מרגיש לנו כך, כאילו כוחות הרוע נמצאים בכל מקום ושולטים. אבל האמת היא שזה רק מבחן. בורא עולם מכוון את התנועה של הפעולות שלנו סביב יעד אדיר ונפלא. כדי להגיע לנקודת המפנה החשובה בהיסטוריה אנחנו צריכים לעבור מבחנים גדולים. ענקים. ואין מבחנים ללא קשיים. אין ניסיונות ואתגרי חיים בסדר גודל כזה בלי כוחות חזקים שדוחפים אותנו.

 

כל מה שכביכול נראה רע הוא מסר מבורא עולם לטובתנו הנצחית.

 

השני – אין צורך לכעוס על אף אחד ומשום סיבה. כל דבר בחיים מגיע ישירות מבורא עולם, לכן אין שום סיבה לכעוס, להתעצבן, להתרעם ולהשתגע. כעס הוא רגש הרסני שמכלה כל חלקה טובה בנפש האדם ומסית אותנו מהעיקר.

 

כמו מתאגרף שחוטף אגרוף בפנים, הוא לא יכול להיכנס לזה בצורה רגשית. הוא מתעשת וממשיך הלאה, לסיבוב הנוסף.

 

השלישי – תבדקו את המזוזות שלכם כל 3-4 שנים. אם אתם עוברים לבית חדש וודאו שהדבר הראשון שאתם עושים הוא לקבוע מזוזה.

 

והנה, קיבלתם שלוש סיבות מספיק טובות וחזקות להיות עם חיוך מקסים וענק על הפנים.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. סמדר בן דוד

י"ז אב התשע"ח

7/29/2018

מזוזה

אני רוצה לעשות בדיקת מזוזות בביתי, תוכלו להמליץ לי על אדם ירא שמים שעוסק בתחום בבקשה?

2. סמדר בן דוד

י"ז אב התשע"ח

7/29/2018

אני רוצה לעשות בדיקת מזוזות בביתי, תוכלו להמליץ לי על אדם ירא שמים שעוסק בתחום בבקשה?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה