שלוש עשרה מחשבות על אמונה

הרבה דברים אפשר לומר על האמונה, אבל לגעת בה עם 13 מחשבות זה כבר עניין אחר לגמרי. הרב שלום ארוש פותח את הדלת לחיים מאושרים עם "מפתח 13".

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 04.04.21

13, הוא הערך בגימטרייה של המילה "אחד". ומכיוון שבורא עולם הוא אחד ושמו אחד, הנה שלוש-עשרה מחשבות מקסימות ומעוררות שיעזרו לנו לחיות חיים של שמחה ואושר בדרך קלה ונעימה. כן, רק מלחשוב על האמונה…

 

1. יש בורא לעולם שמנהל ומכוון כל דבר בעולם לכל אדם ובריה, אפילו הקטנה ביותר, בהשגחה פרטית מדויקת ונפלאה! הוא קובע את התנאים המדויקים לכל אדם בחייו: מי תהיה המשפחה שלו, עם מי יתחתן, איך יראה, מידות הנפש שלו, אופיו, כמה ילדים יהיו לו, מצבו הכלכלי, מי יהיו חבריו וכן הלאה.

 

2. הבורא הוא זה שמחליט מתי אדם מצליח ומתי הוא נכשל, מתי ימצא ברכה בעשייה שלו ומתי יחווה את ההיפך, את מי יפגוש וכן הלאה. הרשימה היא כמובן אינסופית.

 

3. אדם בא לעולם הזה עם יעד! החיים בעולם הזה אינם קבועים. הם מתחילים ונגמרים לפי תיקון נשמתו של האדם ובהתאם למשימה שלו עלי אדמות.

 

4. רוצים את האמת? בחנו את עצמכם ואת החיים שלכם עם כמה שאלות מנחות וחשובות: מה אתם עושים? היכן אתם משקיעים את האנרגיות שלכם, היכולות והתקוות? האם הדברים האלה הם חלק מהמטרה של הבריאה? האם אתם מרגישים שאתם ממלאים את המשימה שלכם עלי אדמות, את היעד שלכם בעולם?

 

5. מטרתו היחידה של הבורא בבריאת האדם היא רק בגלל שהוא רוצה להשפיע את טובו, רחמיו וחסדיו עליו. התענוג הכי גדול של בורא עולם הוא שלכל אדם יהיה את כל הטוב והוא יצליח בחייו. כך גם מתעלה כבודו של הבורא – כשלאדם יש חיים טובים והוא חווה הצלחות. רחמיו של הבורא הם אינסופיים ובהחלט מספיקים לעזור לאדם ולהציל אותו מהמצבים הכי קשים, גם אם הוא לא ראוי להם. כן, הוא יחווה אותם אפילו רק מעצם הפנייה שלו לבורא עולם!

 

6. דעו שהקב"ה שומע, רואה וצופה למרחקים ודואג לרווחתה של כל בריה, אפילו השפלה והקטנה ביותר והוא תמיד מוכן לעזור לה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

ידיים של אמונה

תמסור את עצמך

במקום שהשכל נגמר

פשוט, לזרוק את שכל

חייגו אמונה

האמונה של איינשטיין

שריר האמונה

 

שווה שמיעה!

אמונה, איציק דדיה

בעז שרעבי שר אמונה

 

7. רבי נתן מברסלב אומר, איפה שאני רואה חיסרון – זה או שלא התפללו על הדבר מספיק, או שלא התפללו עליו בכלל. אם כן, תפילה קבועה יש בכוחה להשיג כל דבר שאדם רוצה או חסר.

 

8. אתם מאמינים שהכל מאת השם, נכון? אז למה אתם לא מדברים איתו על הכל? כי אם אתם לא מדברים איתו על עניין מסוים שמציק לכם, או על כל דבר בחיים, זה סימן שאתם לא מאמינים בו. וזה אומר שהאמונה שלכם צריכה חיזוק, כי רק הקב"ה יכול לעזור לנו!

 

9. אמונה היא הכוח האדיר והעצום של האדם! והיא המאפשרת לו להתמודד בקלות עם אתגרי וקשיי החיים, ולהצליח! – בין אם מדובר בפרנסה, שלום בית, חינוך ילדים, צמיחה רוחנית וכן בכל תחום ותחום בחייו.

 

10. כל ייאוש או שבירה הוא תוצאה של חוסר אמונה, כאשר אדם חושב שאין לו תקווה או פתרון למצב מסוים אליו נקלע. אבל עם אמונה, הוא יודע שיש פתרון! והקב"ה יכול להציל אותו מכל מצב!

 

11. אפילו הקשיים והחסרונות הקשים והגדולים של האדם בחייו – הם כולם לטובתו הנצחית! רק הקב"ה יודע את המסלול המיועד לכל אדם עליו הוא חייב לצעוד, ושם להתמודד עם כל מה שהוכן במיוחד עבורו למילוי המשימה שלו בעולם הזה.

 

12. אמונה נותנת סיבה ומטרה לכל דבר! אפילו אדם שכל חייו הם צער ומכאובים מוצא אמת ונחמה חזקה ומשכנעת עם האמונה. אם הוא מקבל הוראות הכוונה נכונות בדרכו הרוחנית, הוא יינצל מצער מיותר. בורא עולם בוודאי לא רוצה שאף אחד יסבול, אך עניין הייסורים הוא רק כדי ליישר את האדם, לעזור לו להתבונן על עצמו ולתקן את הטעון תיקון כדי שיוכל לחיות חיים טובים ותקינים.

 

13. אמונה מלמדת שבורא עולם מנהל את העולם לבד! אין עוד מלבדו! כל מה שקורה בעולם הכל הוא תוצאה של ההשגחה הפרטית הבלעדית שלו, כפי שכתוב "אדון כל המעשים". כלומר, שהבורא שולט במעשים.

 

קראו את שלוש-עשרה המחשבות הללו, לפחות פעם ביום, מכיוון שהן מאפשרות לנו בקלות להתעלות, לצמוח, להתנקות ולהתקרב לבורא עולם. יש יותר טוב מזה?

כתבו לנו מה דעתכם!

1. עמיאל גילה

י"ז אלול התשע"ו

9/20/2016

13 מחשבות על אמונה

תודה להשם על הרב ארוש. תודה להשם על הזכות להודות לשם. תודה להשם שמזכה אותנו לאחוז בו. תודה להשם שמאיר את אורו בנשמה שלנו. תודה להשם על ה 13 מחשבות של אמונה. תודה לך בורא עולם

2. עמיאל גילה

י"ז אלול התשע"ו

9/20/2016

תודה להשם על הרב ארוש. תודה להשם על הזכות להודות לשם. תודה להשם שמזכה אותנו לאחוז בו. תודה להשם שמאיר את אורו בנשמה שלנו. תודה להשם על ה 13 מחשבות של אמונה. תודה לך בורא עולם

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה