שניצל וינאי בסגנון ישראלי

שניצל וינאי בסגנון ישראלי: הגרסה הישראלית לשניצל העגל האוסטרי, היא שילוב בין סטייק עסיסי לשניצל בציפוי פריך. תוסיפו סלט והארוחה מושלמת! המתכון של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.03.21

זמן הכנה: החל מ-30 דקות | קושי: בינוני | בשרי

 

הגרסה הישראלית לשניצל העגל האוסטרי, היא מעין שילוב בין סטייק עסיסי לשניצל בציפוי פריך. הוסיפו לו סלט ירוק ויש לכם ארוחה.

 

את השניצל הווינאי הקלאסי – מקור ההשראה לשניצל העוף שכולנו מכירים – מכינים מבשר עגל שנחתך לפרוסות בעובי של חצי סנטימטר לכל היותר. זה מייתר את שלב ה"דפיקה" ומאפשר לקבל שניצל דקיק.

 

כמובן שגם את השניצל הוינאי אפשר להכין בגרסה עבה ועסיסית יותר, כמו שאוהבים לעשות בישראל עם חזה עוף, אבל זה דורש טיגון קצת יותר ממושך שיבטיח בישול מלא של פנים הנתח. התוצאה, עם זאת, שווה כל רגע – מתקבל שניצל זהוב-שחום, שציפוי פירורי הלחם שלו פריך להפליא והפנים רך ועסיסי כמו סטייק טוב.

 

 

ברשתות השיווק אפשר למצוא היום בשר בקר טרי פרוס לשניצל. אם אתם קונים את הבשל אצל הקצב, בקשו עגל או בקר פרוס לשניצל בעובי 1 ס"מ.

 

לציפוי אפשר להשתמש בפירורי לחם מוכנים, או לטחון לחם יבש במעבד מזון. את תערובת הביצים מתבלים בחרדל, וכדאי כמובן שהוא יהיה מאיכות טובה – אבל כל חרדל יעשה את העבודה.

 

המצרכים

4-5 נתחי בקר/עגל לשניצל, סה"כ 600-700 גרם

2 ביצים

1.5 כפיות חרדל דיז'ון חלק

מלח, פלפל שחור

 

לציפוי ולטיגון

קמח, פירורי לחם

שמן לטיגון

 

להגשה

2 לימונים חתוכים לפלחים

 

אופן ההכנה

 

1. מכינים צלחת גדולה ו/או עמוקה עם קמח, וקערה ריקה. לוקחים את פרוסות הבשר בזו אחר זו, מייבשים במגבת נייר אם יש צורך, טובלים ומכסים יפה בקמח, ומניחים בקערה.

 

 

2. טורפים את הביצים, מוסיפים את החרדל, המלח והפלפל השחור ומערבבים היטב. מוסיפים לקערה ומערבבים בעדינות בידיים עד שכל הנתחים מתכסים יפה בתערובת. מניחים בצד לכמה דקות, או מכניסים למקרר לשעה – בהתאם לזמן שיש לכם. שעה במקרר תיתן לכם תוצאה עסיסית וטעימה יותר.

 

 

3. במחבת גדולה, ממלאים שמן לטיגון בגובה של כ-1.5 ס"מ ומביאים לרתיחה עדינה על אש קטנה-בינונית. הטיגון צריך לארוך כ-5 דקות לכל צד כדי להגיע לצבע הזהוב-שחום שבתמונות, וזה אמור להספיק כדי שהוא יהיה עשוי מבפנים. כדאי בכל מקרה לבדוק עם שניצל אחד לפני שממשיכים לאחרים.

 

 

מוציאים מהטיגון לצלחת מרופדת בנייר סופג. מספיגים את עודפי השמן.

 

מגישים עם פלחי לימון וסלט ירוק.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה