שער הזכירה פרק ז – ה מרחשון

ה מרחשון - שמירת הלשון - שער ראשון – שער הזכירה – פרק ז - ומזה נוכל להבין גודל רפיוננו בתורה ובמצוות, בעוונותינו הרבים, שהלוא אנו רואים בחוש, שכל אחד ואחד קובע את רעיונותיו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

ה מרחשון
 
שמירת הלשון
 
שער ראשון – שער הזכירה – פרק ז
 
ומזה נוכל להבין גודל רפיוננו בתורה ובמצוות, בעוונותינו הרבים, שהלוא אנו רואים בחוש, שכל אחד ואחד קובע את רעיונותיו תמיד בענייני עסקו ומסחרו להרבותו ולהגדילו, וגם להסיר ממנו שום סיבה שיגרום להפסידו, ולא יעלה על לב שום בר דעת שיקלקל בעצמו את עסקו ומסחרו אשר הוא מתפרנס ממנו, ואילו בענייני התכלית הנרצה הכל הוא להיפוך, שלא די שגבר יצרנו עלינו בכל יום ויום להוסיף חטא ופשע, אף נשים סיבות ועניינים אשר על ידם יקלקל, חס ושלום, גם יתר הפליטה הנשארת לנו, והם תורה ותפילה שיש בידינו.
 
וה’ יעביר עינינו מראות שוא, ויזכנו להכיר את גודל ערך קדושת התורה ועל ידי זה ירפאו נפשותינו ויומתק דבריה בפינו מדבש, ככתוב (תהלים יט, יא): "הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש" וגו’.
 
 
***
 
מתוך "סם החיים" השלם
 
פרק כ – בו יבואר כי ב עוון לשון הרע מפסיד האדם ממצוותיו ומקבל מעוונותיו של מי שדיבר עליו
 
ג – הביטו וראו היש מכאוב כמספר לשון הרע?
 
הביטו וראו, היש מכאוב כמכאוב המספר לשון הרע? כי רגע אחד ידבר וכמעט קט יאבד כל זכויותיו גם יחד, אשר בילה בהם כל ימי חיי הבלו, וכמשא כבד יכבדו ממנו עוונות אחרים אשר לא ידעם ולא שיערם מעולם. (מדרשתו האחרונה [לבני קהילתו] של הג"ר רפאל הכהן מהמבורג זצ"ל, הובאה בספר זכר צדיק).
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה