שער התורה פרק ט – ג אייר

ג אייר - שמירת הלשון - שער התורה – פרק ט - וכל זה רמז לנו הכתוב בקצרה, תשובת הקב"ה על שאלת כנסת ישראל (שיר השירים א, ח): "איכה תרעה", שהוא מורה על השפעה...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 06.04.21

ג אייר
 
שמירת הלשון
 
שער התורה – פרק ט
      
וכל זה רמז לנו הכתוב בקצרה, תשובת הקב"ה על שאלת כנסת ישראל (שיר השירים א, ח): "איכה תרעה", שהוא מורה על השפעה, "איכה תרביץ בצהריים", שהוא מורה על קשיי הזמן, "אם לא תדעי לך וגו’ בעקבי הצאן", היינו שנתבונן בדרכי אבותינו – אברהם, יצחק ויעקב, ונלך בדרכיהם, ובזכות זה יותן לנו השפעה כמו שהיה לאבותינו ויוסר ממנו קשיי הזמן בכל מקומות מושבותינו.
 
וכעין זה מצאתי בעזר ה’ גם כן בזוהר הקדוש, שהפסוק הזה מורה, שנחזק את בנינו לתורה, ועל ידי זה יהיה לנו כוח להגן על בנינו, להיות לנו קיום בין העמים, שזה לשון הזוהר הקדוש, פרשת בלק: "אם לא תדעי לאתקפא גרמך בגלותא, ולאתקפא חילא לאגנא על בניך, צאי לך, לאתקפא, בעקבי הצאן, אינון תינוקות דבית רבן, דאולפי תורה" וכו’.
 
 
***
 
מתוך "סם החיים" השלם
 
פרק ל"ה – בו יבואר חובת לימוד הלכות ומוסר שמירת הלשון, אשר בלי זה אי אפשר להינצל מלשון הרע
 
יא – אדם יכול להיות גאון עולם, אבל אם אינו לומד מוסר עלול להיות בעל לשון הרע או רוצח ממש!
 
אדם יכול להיות ירא שמים (ב"חיצוניות"), אבל אם רק לא יעבוד על המידות הרעות (בטענה שאין לו מידות רעות) – יכול הוא להפוך לרוצח ח"ו. צריכים ללמוד מוסר כדי להכיר שיש מידות רעות!
 
הוא יכול להיות אדם מלא תורה, גאון עולם, גיבור בתורה [וכמו שהעיד הירושלמי (סנהדרין פ"י הלכה ב) על דואג], אבל אם אינו לומד מוסר – אם אינו עובד על עצמו – עלול הוא להיות בעל לשון הרע או רוצח ממש! (יראה ודעת לג"ר רבי יהודה סגל זצ"ל, ראש ישיבת מנצ’סטר).

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה