שערים סגורים

הם חוו קשיים וניסיונות גדולים מאוד, אבל דבר לא הסתדר. כל מה שניסו לעשות לא הצליח. נראה היה כאילו שערי הרחמים ננעלו בפניהם. למה? ידעתי שחייבת להיות סיבה לכך.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

הם חוו קשיים וניסיונות גדולים
מאוד, אבל דבר לא הסתדר.
כל מה שניסו לעשות לא הצליח.
נראה היה כאילו שערי הרחמים
ננעלו בפניהם. למה? ידעתי
שחייבת להיות סיבה לכך.

ערך ועיבד: הרב אליעזר רפאל ברוידא

בימים של מיתון ובעיות כלכליות עולמיות, אנשים, מבלי לדעת, עושים בדיוק את ההיפך מה שיעשה להם טוב.

לא אלך סחור סחור ואגש יש לנקודה – אמצעי מניעה סוגרים את שערי הרחמים.

הסיפור הבא הוא על שני תלמידים שלי – בעל ואישה – שהגיעו אלי כדי לשאול בעצתי. לכאורה, כל מה שהם אמרו לי נשמע טוב והיה בדיוק מה שכל זוג יהודי צריך לעשות: הם שמרו על טהרת המשפחה, הקדישו שעה להתבודדות בכל יום, הגיעו לשיעורי תורה באופן קבוע, בקיצור – אשריהם. לאחר מכן המשיכו לספר לי שבמשך כמה שנים הם סובלים מחובות נוראיים. למרות שבעבר הם חיו חיי רווחה, עכשיו הם מרגישים שהם נחנקים ממש מהחובות שמשתרגים על צווארם. הם חוו קשיים וניסיונות גדולים מאוד, אבל שום דבר לא הסתדר. כל מה שניסו לעשות לא הצליח, נראה היה כאילו שערי הרחמים ננעלו בפניהם. למה? ידעתי שחייבת להיות סיבה לכך.

ואז הבזיקה בראשי מחשבה. פניתי אליהם ושאלתי: "האם אתם משתמשים באמצעי מניעה?"

בני הזוג פערו עיניהם בתדהמה והיו ממש בהלם. הם הסתכלו אחת על השני ואמרו: "כן".

"עכשיו אני מבין מה מקור הבעיה" אמרתי להם, " סגרתם את מקור החיים, לכן החיים נעולים בפניכם. אתם משתמשים באמצעי מניעה מבלי שהתייעצתם תחילה עם רב מוסמך שיתיר לכם לעשות זאת, ומנעתם את כניסתם של חיים לעולם הזה. כעת השם מונע מכם הנאה מחייכם. בדיוק כמו שסגרתם את השער שדרכו נכנסים חיים לעולם הזה, השם סגר את שערי הרחמים בפניכם".

כידוע, המילה רחם היא רחמים ולשתי המילים יש את אותו שורש – ר. ח. מ. כאשר סוגרים את השערים, כלומר את הרחמים, דרכם השם מעביר חיים לעולם הזה, זה גורם להשם לסגור את שערי הרחמים שלו.

הרבה אנשים אינם מודעים לחשיבות העניין של השימוש באמצעי מניעה. היוצר, שהוא מקור כל החיים, משתוקק להעניק לנו חיים! כל מטרת הבריאה היא להעניק לנו, ברואיו של השם, חיים. זוהי המצווה הראשונה בתורה. ברגע שהשם ברא את העולם הוא ציווה על אדם וחוה לפרות ולרבות. ציווי זה תקף לכל הבאים אחריהם! כי כאמור, אין דבר שסותר יותר את מטרת הבריאה כמו סגירת הרחם בפני חיים עם אמצעי מניעה! רבותינו ז"ל כתבו: העולם נברא כדי שתהיה בו פריה ורביה, כמו שהנביא אומר: "כי כה אמר ה' בורא השמים הוא האלוקים, יוצר הארץ ועושהּ הוא כוננהּ, לא תוהו בראהּ, לשבת יצרהּ, אני ה' ואין עוד". (ישעיהו מה, יח) (חגיגה ב).

לא פעם הרופאים מציעים לנשים שעברו ניתוח קיסרי לעשות תוך כדי הניתוח גם קשירת חצוצרות. אחרי הליך כזה האישה לרוב לא יכולה להביא עוד ילדים. 'אמצעי מניעה' זה שונה מאוד מאותם אמצעי מניעה מוכרים, כמו גלולות, מכיוון שברגע שאישה מפסיקה להשתמש באמצעי מניעה היא יכולה להביא ילדים לעולם, ואילו התרת קשירת החצוצרות יכולה להיעשות רק על ידי ניתוח. ובנוסף לסכנה הכרוכה בהליך שכזה, לא תמיד הניתוח מצליח. גם כאשר אישה מבינה שקשירת החצוצרות לא הייתה הדבר הנכון לעשותו, ברוב המקרים הנזק הוא כמעט בלתי הפיך ואין היא יכולה להביא עוד ילדים.

ישנם אנשים שלא רוצים להביא ילדים לעולם מכיוון שהם מאמינים שהפרנסה שלהם לא מספיקה, כלומר שהם לא מרוויחים מספיק כסף. זהו כמובן שקר וסילוף מאין כמותו! השם מעניק לכל אחד מברואיו את השפע והמזון שהוא צריך, שהרי השם זן ומפרנס את הכל! ברגע שילד נולד, הוא נולד עם השפע המיועד לו משמים שישמש אותו בעולם הזה.

לכן, לא מעט אנשים חייבים את מקור פרנסתם, גם אם אינם מודעים לכך, לילדים שלהם. למרות, על פי דין שמים, שההורים לא היו ראויים לחיי רווחה, אולם הנשמה שהם הורידו לעולם הזה יועדה לחיי רווחה ושפע. במקרה כזה, פרנסתם של ההורים היא בזכות הילדים שהם מגדלים! אותם אנשים שלא מעוניינים להביא ילדים לעולם, בגלל כל מיני חישובים כלכליים כאלה ואחרים, עושים טעות גדולה. לא רק שהילדים לא יגרעו מפרנסתם, אלא יותר מזה – סבירות גבוהה היא שההורים יכולים להביא לעולם ילד שמשמים ייעדו לו עושר גדול, ובזכות הילד הזה ההורים יתעשרו ממש.

באמצעי מניעה יש היתר להשתמש אם ישנן בעיות בריאותיות (במקרים כאלה לא פעם אמצעי המניעה הכרחיים). אם רופא מציע לאישה להשתמש באמצעי מניעה בגלל בעיות רפואיות מסוימות, יש להתייעץ במקביל עם רב מוסמך. אם הרב מחליט שבני הזוג ישתמשו באמצעי המניעה, עליהם למלא אחר הוראותיו בדיוק. אם, למשל, הרב הורה לזוג להשתמש באמצעי מניעה במשך תקופה מסוימת, לאחר שתסיים התקופה עליהם מיד להפסיק את השימוש בהם, אלא אם כן יש סיבה מוצדקת להמשיך ולהשתמש בהם, ואז עליהם לפנות שוב לרב ולפעול על פי הוראותיו.

דרך נוספת בה אנשים מוצאים לנכון 'למנוע' הריון, ומדובר בעיקר על גברים, היא הוצאת זרע לבטלה ה' ישמור. כאן אני מוצא לנכון לפנות לאותם גברים, ואף לנשים שמעודדות זאת, ולעדכן אתכם שמדובר בעבירה על איסור מפורש וחמור ביותר שישנו בתורה. אדם שעושה זאת בהחלט ייענש. חלק מהעונש יתקיים כבר בעולם הזה, על ידי איבוד כספים רבים בדמות חובות גדולים…

אם אתם משתמשים באמצעי מניעה מבלי שנועצתם עם רב מוסמך קודם לכן, עליכם להפסיק את השימוש בהם ולהיערך מחדש בכל הנוגע לדרך בה אתם 'מתכננים' את חיי המשפחה שלכם. השימוש באמצעי מניעה אינו פותר בעיות כלכליות, כפי שחושבים אנשים רבים. אך על ידי שנחזק את האמונה שלנו ונעשה את מה שהשם יתברך רוצה מאיתנו לעשות, נפתח את שערי הרחמים העליונים ונוריד את כל השפע העליון לעולם זה, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. לין

י"ט סיון התשע"ד

6/17/2014

ומה קורה במצב שזוג משתמש באמצעי מניעה כי האישה רוצה לסיים לימודים ורק לאחר מכן להכנס להריון, והגלולות לא משפיעות טוב על הגוף שלה עד כדי כך שגניקולוגים אסרו עליה להשתמש בהם, האם גם במקרה זה מדובר בזרע לבטלה?

2. לין

י"ט סיון התשע"ד

6/17/2014

זרע לבטלה ומה קורה במצב שזוג משתמש באמצעי מניעה כי האישה רוצה לסיים לימודים ורק לאחר מכן להכנס להריון, והגלולות לא משפיעות טוב על הגוף שלה עד כדי כך שגניקולוגים אסרו עליה להשתמש בהם, האם גם במקרה זה מדובר בזרע לבטלה?

3. איתי

ב' ניסן התשע"ג

3/13/2013

וואו.. תודה, האמת פילחה את האוויר כמו סכין חד.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה