תאנים או תפוחים?

מכירים את זה שאתם רוצים לעשות שינוי ועוד לא החלטתם מה אתם רוצים ואיך זה יקרה? עדנה קדוש על תאנים ותפוחים והאכזבה שחייבים לעצור.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 15.03.21

ככה זה בהתחלה, בתחילת שנה, בתחילת חודש, בתחילה של כל דבר חדש שעושה לנו את זה.

 

ראש השנה עבר ויום כיפור בפתח, אבל זה לא אומר שאנחנו לא מייחלים לשינוי. כי שנה זה שינוי…

 

לפעמים רוצים שמשהו ישתנה – שבן/בת הזוג ישתנו, שהילדים יהיו טובים כמו שלומדים בחוג הורים, שהבוס יתנהג בצורה שונה, שהפרנסה תהיה כפולה וכן הלאה.

 

להישאר (ולהיתקע) ברצון שמשהו סביבנו ישתנה, הוא מוטעה וגורם לאכזבות.

 

מסתבר, שהאכזבות אינן "חלקו של האחר" שלא עשה שינוי, אלא "החלק שבי" שלא השתנה ולא ראה את המציאות בכנות. אנו כמו אותו אדם שיושב לו תחת עץ התאנה ומחכה שיפול לפניו תפוח…

 

ההכרה באמת, לא פעם, כואבת אך בו זמנית מביאה הקלה גדולה. אם אנו רוצים שעץ התאנה יוציא פירות של תפוח, הרי התסכול ימשיך. לעומת זאת, אם נהיה כנים ומחוברים למציאות, נבין שזה בלתי אפשרי שעל עץ תאנה יגדלו תפוחים. לא בגלל שאנו לא מספיק טובים ומוכשרים, אלא מתוך הבנה שזו המציאות.

 

מה יקרה כשנבין זאת?

 

אוהו, כמה שנהנה מהתאנים! כי פתאום, נקבל ונבין שזה העץ שיש פה, פירותיו טובים והוא נפלא מאוד. נדע שזה מה שיש לנו ואיתו נחיה בטוב ובשלום, או נקום ונצא לדרך לחפש את עץ התפוחים.

 

תאנים או תפוחים? העיקר שנבחר ונפסיק עם התסכול והאכזבה!

 

היכן אנו נפגשים בחיים עם דילמת התאנים או התפוחים?

 

אחת הדוגמאות הקלאסיות היא מה נלמד או באיזה מקצוע נבחר לעסוק? יש באמתחתנו את הציונים, תוצאת המבחן הפסיכומטרי, אהבה לתחום מסוים, יכולת לימודית, מקום לימודים ועוד המון התלבטויות.

 

עץ התאנים הוא משל למה שזמין לנו. לעיתים, אנחנו רוצים ללמוד רפואה, אבל מה שיש באפשרותנו זה ללמוד קורס פרמדיקים. מה לעשות? לחיות בתחושת החמצה? לא! תחושת החמצה היא תחושה רעילה. לכן, או שנלמד להיות פרמדיקים ונשמח בזה, בהצלחת החיים היומיומית והאתגר החשוב הזה, או שנמצא את "עץ התפוח" ונעשה כל שצריך כדי ללמוד רפואה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

נפגשתי עם עצמי

אתם חייבים לעצמכם שמונה

תברח מהקופסה

יש חיים מחוץ לקופסה

להתעמת קצת עם עצמי

רוצה שינוי

שינויים ותופעות לוואי

תעזו, לכו על זה!

לא ביום אחד

יש חיים אחרי הפרה

מועד ב', החוק הבלתי כתוב של החיים

אז איך דברים ישתנו?

תנו לעצמכם צ'אנס

 

דוגמה נוספת?

 

בבקשה.

 

רצון לקיים אורח חיים מאוזן – הכולל אכילה נבונה, שינה מספקת, פעילות גופנית מותאמת, זמן ליצירה ותחביב, פנאי לחברים ופנאי לעצמנו.

 

לא מומלץ להיות במצב של אכזבה ותחושת אין אונים, כאשר צורת החיים שלנו לא מאפשרת אורח חיים בריא ומאוזן. לכן, או שנשלים עם המצב ונקבל שכרגע זה לא הזמן לשינוי. נחיה טוב במצב הזה שיש לנו "עץ תאנים" ולא אחר. הרי גם הוא טוב.

 

אך אם איננו משלימים עם המצב, יש לנו אפשרות לבחור את הדך לשינוי וליישם אורח חיים בריא. צאו לדרך ותגיעו אל "עץ התפוח".

 

הדבר הכי מרעיל הוא לחיות בדרך אחת ולרצות לחיות בדרך אחרת.

 

היכן שאנו נמצאים, עלינו לראות את הטוב שבמקום הזה. ואם זה לא מה שאנו רוצים, עלינו לקום, ללכת ולצעוד אל המקום שאנו בוחרים. לעשות משהו כדי לזוז מהמקום בו איננו שבעי רצון.

 

הנה דוגמה קלאסית נוספת – דיאטה.

 

לפעמים אנחנו רוצים לחיות עם תזונה בריאה להרזיה, אבל לא עושים. זה אותו מצב של מי שיושב תחת עץ התאנה ומצפה שיום אחד יפלו לפניו תפוחים. כשפרי התאנה מגיע לידיו – הוא מתאכזב.

 

יש רק שתי אפשרויות – לקבל את העובדה שאנו יושבים מתחת לעץ תאנה, נחים ולא מתאמצים, ומה שאנו עושים יביא תוצאות בהתאם.

 

או – לקום וללכת אל עץ התפוח וליישם הוראות אכילה, לקבל את התפוח המושלם.

 

כי ככה זה בחיים – או לקבל את מה שיש בטוב, או לקום ולעשות שינוי.

 

רק אל תחיו באפשרות הראשונה במציאות ותחלמו שאתם חיים באפשרות השנייה.

 

כי אם אתם רוצים שמשהו ישתנה – תשנו את עצמכם!

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע". להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן בפייסבוק – מידה טובה – הקוד להרזיה בריאה, או באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה