תבשיל כרעי עוף וירקות

תבשיל כרעי עוף וירקות: טעים ופשוט להכנה בלי יותר מדי עבודה. העוף מתקבל רך להפליא, כמעט נמס בפה. שוקי גלילי עם מתכון שמתאים לכל השנה אבל מהנה במיוחד בחורף.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.03.21

זמן הכנה: 80-100 דקות | דרגת קושי: קל | בשרי

 

תבשיל פשוט להכנה, טעים ומשביע, שלא דורש יותר מדי עבודה. העוף מתקבל רך להפליא, כמעט נמס בפה. מתכון שמתאים לכל עונות השנה אבל מהנה במיוחד בחודשי החורף.

 

זהו אחד מתבשילי העוף הפשוטים ביותר להכנה. אין תהליכים מסובכים והעבודה הנדרשת היא די מינימלית – קצת קילוף וחיתוך, קצת טיגון, ואז בישול של שעה או קצת יותר (יש שיטענו שכל המרבה הרי זה משובח). גם מספר המצרכים לא גדול ואת רובם כנראה יש לכם בבית.

 

 

טכנית, התבשיל מוכן לאכילה כבר אחרי 30-40 דקות, ובשלב הזה הירקות כבר רכים אך עדיין נגיסים. אבל בישול נוסף על אש קטנה ישחרר הרבה עמילן מתפוחי האדמה ויהפוך את הרוטב לסמיך ומפנק. העוף, מצדו, יתקבל רך להפליא, כמעט נמס בפה.

 

אפשר להגיש כמנה עיקרית, עם או בלי תוספות. רצוי שיימצאו בסביבה לחם או חלה כדי לנגב את שאריות הרוטב מהצלחת.

 

המצרכים

 

לסיר בקוטר 26 ס"מ

1.5 ק"ג כרעי עוף

600 גרם תפוחי אדמה

500 גרם בטטה

2 גזרים

3 בצלים

8 שיני שום

2 כוסות מים

1 כוס מיץ עגבניות (או חצי קופסא קטנה רסק)

2 כפיות מחוקות מלח

1 כף אבקת מרק עוף

פלפל שחור, כמון

 

אופציונלי: ראש סלרי, ענפי טימין, פפריקה

 

להגשה: כוסברה או פטרוזיליה קצוצה

 

 

אופן ההכנה

 

1. בסיר רחב, מטגנים על אש בינונית את חלקי העוף עד שהם מזהיבים מצד אחד. הופכים ומטגנים גם מהצד השני. מוציאים ומעבירים לכלי נפרד.

 

 

2. קוצצים ומטגנים (באותו סיר) את הבצלים על אש קטנה, תוך בחישה בכף עץ מדי פעם. חותכים לטבעות עבות את הגזרים ומוסיפים. פורסים את שיני השום ומוסיפים כשהבצל מתחיל להזהיב.

 

3. מקלפים, חותכים לקוביות גדולות ומוסיפים לסיר תפוחי האדמה והבטטות. מערבבים עוד כמה דקות ומוסיפים את חלקי העוף, המים, מיץ העגבניות, המלח, אבקת המרק ושאר התבלינים.

 

 

4. מבשלים על אש גדולה עד לרתיחה. ממשיכים בבישול עוד כחמש דקות, מקטינים את האש, מכסים ומבשלים על אש קטנה-בינונית במשך כ-50 דקות, או על אש קטנה במשך שעה ורבע לפחות. בסיום הבישול חלק מהירקות מתפוררים והרוטב אמור כבר להיות מעט יותר סמיך. אם הוא לא סמיך מספיק, אפשר לבשל כמה דקות על אש גבוהה ללא מכסה.

 

בהגשה, קוצצים ומפזרים מעל כוסברה (אפשר פטרוזיליה) טרייה ורעננה. אפשר להגיש עם אורז, פתיתים, קוסקוס, או ללא כל תוספת מלבד לחם טרי או חלה (כדי לספוג את הרוטב).

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה