תדר אחר של הנשמה

הרצון לתת עתיד טוב יותר היה חזק, אבל האם הוא ידע איך זה ישפיע על נשמתה של בתו האהובה? רוני תשובה מרק עם סיפור מרגש על תדר אחר של הנשמה שמשנה הכל.

2 דק' קריאה

רוני תשובה מרק

פורסם בתאריך 15.03.21

הוא רצה לתת לבתו עתיד טוב יותר משלו.

 

הוא שחלם ללמוד ולהתפתח מקצועית ורוחנית, ויתר על כישרון האמנות ועל כוח היצירה שבו, כדי לפרנס את ביתו בעבודה סיזיפית יום יומית. בריאותו הרופפת והמצוקה הכלכלית לא אפשרו לו לצאת וללמוד במקביל לעבודה השוחקת. הוא ויתר באהבה על חלומותיו כדי לאפשר לבנותיו להגשימם במקומו.

 

בתמימותו הוא חשב שאדם משכיל בוודאי עם ההשכלה רכש גם מידות טובות. האיש המסורתי בתמימותו הרבה לא האמין שקיים בעולם סוג של אדם חילוני בלי כל אמונה בשם יתברך.

 

כשבתו נישאה הוא חשב שהשיג בשבילה את הטוב ביותר, אדם משכיל, ממשפחה עשירה ומכובדת, בעלת עמדות מפתח במשק הישראלי. הוא לא תיאר לעצמו שבתו נישאת לאדם עם תדר אחר לחלוטין של נשמה. אדם שמתכחש לקיום הבורא ובכלל לקיומה של נשמה באדם.

 

החלק העצוב ביותר הוא שהבוז הגדול של בעלה, לכל מה שבקדושה ורוחניות, גרם גם לה לבוז לנשמתה היא, לאותו חלק א-לוק ממעלה. ולמרות הכל, היא ממשיכה למסור נפש על אותן מצוות מבית אביה שמבחינתה היו ייהרג ובל יעבור. הוא הסכים לעשות למענה קידוש ביום שישי ולערוך את חגי ישראל, למרות ששניהם ידעו שהוא עושה כל זאת בלי שום טיפה של אמונה. למרות שהקפידה על הדלקת נרות בברכה כל יום שישי, פחדה לשפוך את ליבה נוכח פני השם במעמד המקודש. כאילו הבוז של בעלה הפך לקול פנימי המנקר ומציק בתוכה פנימה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

תהילים ודמעות של אמא

ללמוד ברגע האמת

גדולה של אישה פשוטה

תפילה של אמא

ספל האהבה

שלום של מלכה

אז זהו, תודה

רפאל, הבן של אודליה

לטייל עם אבא

לא מושלם זה דווקא כן מושלם

לכל סבל יש משמעות

 

המעמד הבכיר של שניהם במשק הישראלי, השפע הכלכלי, היו בעיניו הוכחה לכוחי ועוצם ידי עשו את החיל. לרגע לא עלה בדעתו ואפילו לא בדעתה כי למצוות שאשתו מקיימת במסירות נפש למרות כל הביזיונות שלו יש חלק לברכת השם שזכו לה.

 

אילו רק ידעה כמה חביבות ויקרות על השם יתברך, הן כל המצוות שלמרות הכל היא במשך עשרות שנים מקיימת בדבקות, היא הייתה מעיזה לפתוח את ספר התהילים ולהתרפק על אביה שבשמים המתאווה כל כך לתפילתה.

 

היא כבר הפסיקה להעריך את המצוות שלה ואת הרוחניות שלה. היא כבר התחילה לפעמים כמוהו לבוז לדבקותם הרוחנית של לומדי התורה. אך במקביל, מתוך ההסתרה והבלבולים שם היא חיה, אותו ניצוץ בוער בתוכה בכל מפגש שהשם מזמן לה מדי פעם עם אנשים דתיים אשר היא מתנחמת בברכות שמברכים אותה ובתפילות שמתפללים עליה, אך אילו הייתה יודעת שלמרות ההסתרה והבלי העולם הזה התמימות היא המידה היקרה ולא ההשכלה הכופרת בכל, הייתה מסוגלת לזקוף את כתפיה השפופות, להרים פניה אל השמים, לחוש בחיוך שבורא עולם מחייך אליה ולחייך אליו בחזרה באהבה.

 

 

אם רק הייתה יודעת מה מסתתר מאחורי הבלי העולם הזה הייתה מסוגלת להרים פניה אל השמים…

 

אילו ידעה כמה היא החילונית למראית עין, יקרה בעיני השם יתברך, אילו הייתה מודעת לעוצמתה הרוחנית של נשמתה, הייתה נאבקת על התבודדות יומית עם השם יתברך ולא עוזבת אותו לרגע. ואולי גם הייתה סוף סוף מרשה לעצמה להתבונן פנימה באהבה ובחמלה אל נשמתה המיוסרת, ולהוציא ממעמקי ליבה תפילה כה עוצמתית המסוגלת להרעיד את כל הרקיעים ולהגיע עד כיסא הכבוד.

 

אילו הייתה יודעת את ערכה של נשמתה וכוחה של תפילתה, הייתה נגאלת וגואלת את יקירי נפשה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה