תחייכו, מצלמים!

כולם מחייכים ומשתדלים להיראות טוב כי זה מצטלם יפה. אבל מה קורה כשהקליק של המצלמה לא מפסיק? דוד בן חורין גילה את סוד החיים. רוצים גם?

2 דק' קריאה

דוד בן חורין

פורסם בתאריך 15.03.21

באותו יום הבן שלי חווה את אחד הימים הנפלאים בחייו.

 

אז ככה, הוא היה שותף במופע הגדול לכבוד חג השבועות בבית ספרו, בחלק האומנותי שלו – מופע ריקודים של שלושים רקדנים מול כל ההורים והתלמידים של בית הספר. הוא היה נפלא ולא התבלבל אפילו פעם אחת. כשההופעה הסתיימה, חיבקתי אותו חיבוק דוב של אבא אוהב והראיתי לו את הסרטון שצילמתי.

 

לצד השמחה וההתרגשות הייתה גם נגיעה קלה של אכזבה. הוא התרגש מאוד לראות את המופע מהצד השני של הצופה, אך גם אמר  שהוא יכול היה לעשות את זה קצת יותר טוב.

 

"אבא, אם הייתי יודע שאתה מצלם אותי הייתי משתדל יותר" אמר לי כשאכזבה קלה על פניו.

 

באותו רגע הילד הקטן והחמוד הזה גילה לי את סוד החיים.

 

אנחנו חווים את הימים שלנו כאילו אף אחד לא שומע או רואה אותנו. מעמידים פנים כאילו אנו חיים בחדר המשחקים ואין כלום בחיים חוץ מהכיף שעושים שם. אבל מה שאנחנו לא מבינים הוא שאנחנו נמצאים באמת במקום עם מיליון מצלמות והכל נצפה בו זמנית.

 

תארו לעצמכם את ההפתעה שתחכה לכם אחרי ה-120, למשל, כשתראו את השופטים של בית של מעלה צופים בווידאו של חייכם, של כל מה שעשיתם! מן הסתם, תגידו בדיוק מה שהבן שלי אמר, "אם רק הייתי יודע שמצלמים אותי הייתי משתדל יותר!"

 

קחו את למשל את השחקנים והשחקיות של הוליווד, שחושבים שהמצלמה שמצלמת אותם – בין בסרטים ובין צלמי הפפראצי – היא זו שמתעדת אותם באמת. טעות, נכון? כי המצלמה האמיתית מצלמת גם שם וגם כשהם יורדים מהבמה ומסתגרים מאחורי דלת ביתם. מתעדת הכל! ולא פעם האמת המרה מתגלה מאחורי כל החיוכים והשקר. האם זה היה שווה את התהילה, הכסף או ההשפעה?

 

ומה עם כל חיות הטרף שהשתמשו בכוח הפרסום והתהילה שלהם וניצלו נשים? האם הם יחייכו כשילחצו על ה"הפליי" של הסרט של חייהם שם למעלה?

 

ומה עם כולנו?

 

מאמרים נוספים בנושא:

זה הלייק שלך

אל תהיו עיוורים לברכות

תספרו את הברכות

חגיגה עם דרמה

יום מלא צבעים

מי הכי מסכן?

הדשא של השכן טעים יותר

בצעדים קטנים אל האושר

וחיו בעושר בלי אושר

תגיד, אתה מאושר?

הברכה שאחרי הכאב

קשיים כלכליים והברכה הגדולה

 

המפתח הוא להבין שמתבוננים בנו, שחוקרים כל פעולה שלנו, הרבה יותר ממה שעושים לדונלד טראמפ בכל רגע!

 

הייתם פעם בראיון עבודה, נכון? המראיין או המראיינים שאתם יושבים מולם (אני נתקלתי כמה פעמים בשלושה מראיינים בו זמנית) סורקים אתכם, שומעים היטב כל מילה שאתם אומרים ולא אומרים, ואת הדרך בה אתם אומרים אותה. כל תנועת גוף נבחנת עם כמה זוגות עיניים, כל רגע הוא גורלי עבורכם כי אתם רוצים להוציא את הטוב ביותר מעצמכם.

 

זה אמור להיות הליך פורמאלי ונעים, אבל בסוף הוא זה שיקבע אם בחודש הבא משכורת תיכנס לחשבון הבנק ותוכלו לפרנס את בני ביתכם בכבוד.

 

זאת גם המציאות. דברים נראים פורמאליים, אבל כל דבר הכרחי וחשוב כמו ראיון עבודה כשהחיים מונחים על הכף.

 

זאת המציאות. זה נראה פורמאלי, אבל כל דבר הוא חיוני וחשוב כמו ראיון עבודה כשהחיים מונחים על הכף. כל שנייה יכולה להיות מושקעת בדבר יקר – מצווה, חסד, חיוך והארת פנים לזולת. הדבר הכי קטן נחשב להכי גדול, וטעות אחת איומה יכולה להרוס את כל ההשקעה והעבודה הקשה, עמל של חיים שלמים.

 

אבל זה תלוי בנו – אם נפנים שהעולם הזה הוא במה ושכל רגע האור האדום מהבהב.

 

אז תחייכו, מצלמים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה