תנו משמעות לחיים

הדבר בהא הידיעה שעושה לנו את זה, אומרת עדנה קדוש מאמנת מוסמכת, היא המשמעות שאדם נותן לחיים שלו שעושה פלאים לבריאות הגוף והנפש שלנו.

3 דק' קריאה

עדנה קדוש

פורסם בתאריך 04.04.21

משמעות לחיים היא כוח מניע טבעי!

 

דרך תשיעית: משמעות לחיים

 

משמעות לחיים היא כוח מניע טבעי, וכאשר יש לאדם בשביל מה לחיות מערכת החיסון שלו מתחזקת.

 

משמעות לחיים מונעת מחלות, וגם מאפשרת החלמה או הרדמת המחלה.

 

ישנם אנשים שלא רוצים למות, וישנם אנשים הרוצים לחיות ויש להם בשביל מה. כאשר יש לאדם מטרה, יש בו התלהבות לחיות. כשיש לו כמה סיבות לחיות וכמה מטרות לממש, דבר זה עוצמתי מאוד.

 

אולם, מה הדבר שמשכיח מהאדם את מטרותיו? לפעמים זה יכול להיות הפחד, שמסיט את כולך לכיוון שלו. המטרות נשכחות, היכולות שלך לממשן, והרצון נעלם. הפחד משתלט עליך.

 

איך מייצרים ביטחון במקום הפחד? על ידי הרפיה. כשאדם רפוי לחלוטין, הא לא חש פחד. ישנן מאות ואולי אלפי שיטות להרפיה ולהרגעה. הן מאפשרות לאדם לרגע לא לחוש את הפחד, ועל ידי זה להיכנס למקום פנימי מאחורי הפחד. שם נגלה שאיננו חסרי אונים, שהפחד ברובו הוא דמיון, וכמות אדירה של מתח ופחד נעלמים.

 

פרק ראשון: גם קצת בריא זה בריא

פרק שני: אחרי החושך בא האור!

פרק שלישי: רק כשכואב?

פרק רביעי: שחררו אותם

פרק חמישי: חמש דקות של אהבה

פרק שישי: בדידות, הרוצחת השקטה

פרק שביעי: לטפל בזוג הכי מושלם!

 

והכוונה היא, להרגיש ביטחון עצמי! ידיעה היודעת את עצמה. ליצור, ליזום ולהחליט על ביטחון פנימי.

 

הבסיס להנחה זו, שמשמעות לחיים תורמת לבריאות, הוא העובדה שהתודעה מובילה את הגוף! מנקודת מבט מדעית, ישנם מחקרים המוכיחים שכאשר חווים רגש או עשייה, הרי שיפרשו לדם הורמוני חיסון. אם המחשבות שלנו הן פחד וחששות, הרי יופרשו לדם הורמוני דחק. התודעה מובילה ומאפשרת את כמות אנרגיית החיים שתיכנס לגופנו.

 

כדי להתלהב מהחיים, יש לחזור לשאיפות ולתכלית שרצינו בהן לפני שוויתרנו עליהן.

 

ויתרנו על הרצונות שלנו כי –

 

היינו צריכים להיות אימהות/אבות לקטנטנים,

אנחנו צריכים לפרנס,

החיים 'הובילו' אותנו לכל מיני כיוונים.

 

בדרך זו "הממתקים של החיים" נשכחו ונעלמו מזיכרוננו. אם נשאל את עצמנו היום –מה אני משתוקק לעשות? מהי המטרה שלי באופן אישי? יכול מאוד להיות שלא נדע לענות על השאלות הללו.

 

ישנה תסמונת שמאפיינת לא מעט אנשים: הם מתכננים את החיים שלהם עד לנקודה מסוימת.  למשל, אדם מתכנן את חייו עד גיל הפרישה לפנסיה, ואחר כך אין לו מטרות. רוצה רק לנוח בבית. אבל מה שקורה בפעול, שאם לא מתפתחות מטרות נוספות לגיל הפנסיה, האנרגיה קורסת פנימה! לעיתים קרובות אנחנו רואים אנשים שיצאו לפנסיה ודי מהר נעשו חולים, או חלילה נפטרו, במקום להיות קלילים ושמחים עם הנאת החיים שבתקופה זו של חייהם. למה זה קורה? כי אין כוח חיים שימשוך אותם קדימה. אין משמעות, חלומות ושאיפות. זו הסיבה שאנשים בתקופה זו "מבלים" יותר בתורים בקופות החולים, במקום בלממש את חלומותיהם! עצם קיומן של משמעויות לחיים ומטרות, זה דבר שמביא כוח לחיים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

הנכס הכי יקר שלנו

לב לאבן, ראיון עם הגמולוגית ד"ר גילה גבריאלוב

כמו נפה של קמח

טבעי הכי בריא!

מכתבי אהבה

שמח כדי לחיות

תפילה לבריאות

 

כוח החיים

 

בחיים יש רוח לחימה רבת עוצמה, אבל בטעות אנשים חושבים שלהילחם זה כוח. בטעות הם חושבים שאדם חזק הוא זה הנלחם במחלתו או במצבי החיים השונים. האמת היא, שכאשר יש התמקדות בלחימה מופרשים הורמוני סטרס ודחק.

 

לעומת זאת, כאשר יש התמקדות בסיבות רבות עוצמה לחיות, כאשר יש התמקדות במטרות – מופרשים הורמוני חיסון וריפוי. לכן, עדיף להטות את התודעה שלנו לשאיפות ולמשמעות החיים שלנו ולא למלחמה.

 

צעדי פעולה

 

רשמו לעצמכם –

מה תמיד רציתם לעשות?

על מה תתחרטו שלא עשיתם?

מהו הדבר שרציתם לבטא בו את עצמכם?

 

נסו להתחיל ולממש את רצונותיכם, פשוטים וגדולים, בלי לחשוב על איך ומתי (התחילו כאילו אין הגבלה). הגוף יגיב לתודעה שלכם שמלאה בסיבות לחיות!

 

כי להיות בעל סיבות רבות עוצמה לחיות עבורן, פירוש הדבר הוא – לקבל כוח חיים!

 

סיכום תשע הדרכים להחלמה

 

* אין שני אנשים זהים! לכל אדם מתאימה התמקדות בדרך אישית להתחזקות ושמירה על הבריאות.

 

* ההשראה לאמונתי זו – היא האנשים שבאופן הכי לא הגיוני והכי לא צפוי חוו הפוגה במחלתם, או התרפאו לגמרי.

 

* ספרו אחד לשני והפיצו סיפורי החלמה כדי לחזק את מי שצריך, ובעיקר, כדי להראות לו שזה אפשרי.

 

* חפשו ושתפו בדרכים נוספות להתחזקות.

 

 

* * *

עדנה קדוש – אחות טיפול נמרץ, מטפלת ברפואה משלימה רב תחומית. מאמנת ותומכת על פי חכמת המזרח, המערב והחסידות. מורה בשיטת נקודתרפיה. מחברת הספר "49 ימי מסע", להזמנת הספר וסדנאות בריאות: 050-5574065, ednakadosh18@gmail.com וכן באתר www.ednakadosh.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה