תערוכת הסתר פנים, האמנית חנה גולדברג

האמנית חנה גולדברג מתכתבת עם החיים היהודיים באירופה בתערוכת ציוריה הייחודיים של פנים מוסתרות, דרכן כל אחד יכול למצוא את עצמו. אתם מוזמנים לתערוכה.

1 דק' קריאה

נעה לאה כהן

פורסם בתאריך 17.03.21

גלריית המקלט לאמנות מזמינה אתכם לתערוכה ייחודית שנפתחת ב"ה כבר ביום ראשון הקרוב!

 

ביום חמישי ה- 30.3 בשעה 20:00 עורך האנתולוגיה 'הלילה הזה כולו שירה'. 

 

מרדכי דוד כהן יארח שירים ומשוררים כהכנה לקראת הפסח. 

 

ביום רביעי ה- 26/4 בשעה 20:000 יו"ר המקלט לאמנות – הרב גליס, ינחה פאנל על זיכרון ספרים ותמונה עם האמנית חנה גולדברג והגברת אסתר פרבשטיין, ראש הקתדרה למכון השואה במכללת בית וגן. 

 

ביום ראשון ה-7/5  בשעה 18:00תתקיים  סדנת מונוטייפ (לנשים) עם האמנית – בהרשמה מראש.

 

בתערוכת המשך זו, האמנית חנה גולדברג מתכתבת עם החיים היהודיים באירופה טרום – טראומה, בסוגיות של מחיקה, זיכרון והשכחה. חייה האישיים סבוכים בתערוכה זו, דודה יונה עמנואל פרסם ספר על קורותיו בשואה בשם יספור לדור ואביה ניצול שואה. 

 

בעבודה על התערוכה, האירה באמנית התובנה שהיא מסוגלת להתמודד באמצעות הסיפור הקולקטיבי הלאומי דרך זיכרונות של אנשים אחרים. וכך 'גאלה' תמונות משפחה זנוחות באין דורש מארכיונים שונים. ובמהלך ההעתקה יצרה הסתר פנים. הפנים המוסתרות מאפשרות לכל אחד לראות את פניו הפרטיים בתוכה. 

 

כך נוצרת זיקה בין הקהילות היהודיות השונות באירופה לבין אלו הקיימות בירושלים היום. מגוון שגלריית המקלט לאמנות מקיימת איתם שיח מקומי-חברתי ממקום מכבד.

גלריית המקלט לאמנות – גלריה יחידאית בשכונה חרדית שמטרתה לגשר בין עולמות. מצד אחד, מאפשרת לציבור האורתודוקסי על כל גווניו להיחשף לאמנות כללית גבוהה ואיכותית המדברת בשפה מכבדת. ומצד שני, מאפשרת שוויון הזדמנויות.

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה