תעתועי כדור הבדולח

תעתועי וחזיונות-השווא של כדור הבדולח אומרים לכם שאתם יכולים לפתור את הבעיות שלכם בדרך של אינסטנט. סגידה עקרה זו לכל אותם "מחוללי פלאות" למיניהם הורגת, כפשוטו...

5 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

תעתועי וחזיונות-השווא של כדור הבדולח
אומרים לכם שאתם יכולים לפתור את הבעיות
שלכם בדרך של אינסטנט. סגידה עקרה זו
לכל אותם "מחוללי פלאות" למיניהם הורגת,
כפשוטו, את הרצון לחזור בתשובה.

גוג ומגוג – פרק 3

מלחמת האפיקורסות היא מלחמת כפירה באמונה. אפילו רבנים רבים אינם מאמינים, אומר לנו רבי נחמן. כיצד זה יכול להיות?

הביטו על מגיפת מקובלי-השקר המתפשטת סביבנו, אותם ‘מקובלים’ שלוקחים כסף מאנשים, ואומרים להם שכל הבעיות שלהם נובעות מעין-הרע. אחר כך הם נותנים להם, תמורת סכום לא מבוטל, איזה חוט אדום ואומרים להם ש’עכשיו הכל יהיה בסדר’.

תעתועי וחזיונות-השווא של כדור הבדולח אומרים לכם שאתם יכולים לפתור את הבעיות שלכם בדרך של אינסטנט. סגידה עקרה זו לכל אותם "מחוללי פלאות" למיניהם הורגת, כפשוטו, את הרצון והעידוד לחזור בתשובה.

רב אמיתי עוזר לך להתקרב אל השם! הוא דורש משמעת ומחויבות – עוד תורה, עוד מצוות, עוד תפילות, עוד תשובה. הוא מוביל אותך להתחייבות האמיתית, לעומת, להבדיל, אותו מפורסם של שקר שיודע רק לתת לך ‘תרופות’, אותן הוא מכנה תיקונים, השוללים את האמונה. כאשר אדם נמצא בצרה, רק התורה והתפילה יעזרו לו, ולא איזה חוט אדום שכרוך לו על היד או בקבוק מים ‘קדושים’. אותם אנשים המספקים ‘רפואות ותיקונים’ מסוג זה הם הם רבני גוג ומגוג, והם אינם טובים יותר מאותם ‘רופאים’ המדברים על כישופים שעשו לך, על עין רעה, או כל מיני שיטות וודו ושטויות למיניהן. אין צורך לומר, שהם חסרי אמונה, וזה בלשון המעטה.

כדי להגיע להישגים רוחניים, עליך להתחייב! לחזק את הקשר שלך עם השם! אין לך ילדים? אל תלך למגידי עתידות, הם לא יעזרו לך! עשה תשובה, דבר עם השם. אבל לא, אנשים רוצים לשמוע נבואות וחזיונות שכדור הבדולח המתעתע אומר להם, לכן הם ממציאים, לצורך העניין, רבני שקר, רבנים מזויפים, כדי שיגידו להם ‘שהכל בסדר’. אולם רב אמיתי הוא כמו מאמן או מפקד טוב – יש לו ממך דרישות.

כשאנשים מגיעים אלי עם בעיות שונות, הדבר המינימאלי שהם יוצאים איתו מאצלי, לפחות, הוא עשר דקות של תפילה רק על הדבר שמציק להם, על אותה בעיה.

ברגע שתעשה את הבחירה הנכונה, לא תצטרך לדאוג יותר מהעניין הזה שנקרא יום הדין – גוג ומגוג. אתה יכול להיות מאותם הניצולים. לכן חזק את האמונה שלך. דבר עם השם. דע שהוא עושה את הטוב ביותר – הן הטוב ביותר בשבילך והן את הטוב ביותר הנצחי שלך. שים כל מבטחך בהשם ובאמונה בו. עשה תשובה. נכון, לא הכל בבת אחת, אלא את מה שאתה מסוגל לעשות. עשה זאת בצעדים מדודים ושקולים, צעד אחר צעד. דמה את עצמך לאדם המרים משקולות, שבכל פעם מוסיף מעט משקל למשקולות אותן הוא מרים, כי רק כך, רק בקצב הזה, הזה הוא מצליח להגיע להישגים אדירים.

אדם ללא כושר יכול לרוץ בתור התחלה במשך 30 שניות. אני לא אומר לאדם שרחוק מתורה ומצוות להגיע ישר ללימוד הגמרא והתלמוד, אלא לפסוע את הצעדים הראשונים שלו, שהם הרבה לפני לימודי הגמרא והתלמוד. אדם שמן מוסיף להליכתו היומית עוד מספר שניות, אמנם ספורות ומעטות מאוד, אולם בתוך מספר חודשים הוא כבר מתחיל לרוץ למרחקים. אחרי שנה, הוא הצליח להוריד ממשקל גופו קילוגרמים לא מבוטלים. מחזור הדם שלו תקין, לחץ הדם שלו כבר לא גבוה כפי שהיה. ולפני שתספיק להבין את זה, הוא כבר יהיה רצץ מרתון מקצועי.

כך הוא הדבר כאשר מדובר בנשמה המגיעה לעולם הזה ונמצאת רחוק מיהדותה. סטודנט ממערב וירג’יניה רצה לחזור בתשובה. אמרתי לו שיעשה זאת בצורה שקולה ומדודה. לאט לאט. התחל לדבר עם השם, אחר כך קרא את ספריו של רבי נחמן. עם הזמן התחל לשמור את השבת. התחל ללמוד את השפה העברית. כיום, כעבור שנתיים של הליכה איטית אך בטוחה, הוא כבר לומד גמרא.

אם יש לך בעיה, אל תחפש פתרון קל ומהיר, או מה שנקרא פתרון אינסטנט. למד כיצד מתפללים. אין כמו תפילה של אדם המתפלל ומתחנן ומרצה בה את השם. רבי נתן כבר אמר לנו, שבמקום שהוא רואה חסרון – זה או שלא התפללו על הדבר מספיק או שלא התפללו עליו כלל.

עלינו לדעת שהצרות הן מקל ביד השם. אדם עם שכל בקודקודו לא יילחם במקל. ה-א"ב של אמונה הוא להצדיק את כל מה שהשם יתברך עושה איתנו, ולקבל זאת באהבה. עלינו לעשות את מה שמוטל עלינו, ולתת להשם יתברך לנהל את העולם. ברגע שנעשה זאת, או אז נוכל להתעמק בחיפושים הפנימיים שלנו, אז נוכל לעשות תשובה, כי אז נתקרב באמת אל השם.

אדם צעיר כתב אלי מכתב בו הוא התלונן: "לחיי אין כל משמעות. אין לי שום סיבה לחיות. אני רוצה לחזור בתשובה אולם אשתי לא מסכימה. מה עלי לעשות?".

אשתו, כפי שהבנתי, גילתה אטימות בכל הקשור לרצונו של בעלה – קיום תורה ומצוות. אמרתי לו שעליו לדבר עם השם, להתפלל בכל יום במשך 15 דקות, להמשיך ולכבד את אשתו ולעולם לא לבקר את מעשיה. "תן לה ביטחון ואל תאיים עליה", אמרתי לו, "הבטח לה שתעשה אותה האישה המאושרת והשמחה ביותר, אמור לה שהיא נמצאת במקום הראשון אצלך, בראש סדר העדיפויות שלך. עליך להיות תמיד בשמחה ולהתחזק באמונה. השם כבר ייתן בליבה להבין ולהשתתף ברצונך".

רבני גוג ומגוג הם ‘רבנים’ נוקשים. הם אומרים לבעלים להציב בפני ה’אישה המורדת’ אולטימאטום: "שבת, כשרות, מקווה, אחרת – גט!" אם הבעל התמים נופל ברשתו של זה ומקשיב לו, בסופו של דבר, הוא נשבר ומנתק כל קשר עם היהדות, לצערנו הרב. וכן, זהו עוד קורבן של גוג ומגוג.

התשובה תחילתה עם אמונה. היא חייבת להיות נעימה. ישנם רבנים רבים שמעולם לא הייתה להם שיחה עם השם יתברך במשך כל חייהם. אז איך הם בכלל יכולים ללמד מישהו אמונה? איך הם יכולים להיות מנהיגים רוחניים ולעזור לאחרים לשרוד את מלחמת האמונה, כשהם בעצמם חסרי אמונה?

עם תשובה נכונה וחיוך, כל המשפחה זוכה להתקרב אל השם יתברך.

אמונה מתחילה עם הצהרה של אדם – "השם, אתה צדיק. אתה צדיק על כל הבא עלי, בכל מה שאתה עושה!"

עם אמונה, אין דבר כזה הנקרא חוקי הטבע. השם מעל לטבע. השם הוא המחליט והקובע בכל חוקי הטבע. אל תיתן לעצמך ליפול לכפירה הזאת, כאילו כוחות הטבע הם אלה המכתיבים את חייך. מכיוון שהשם מעל לכל הטבע, אדם המקשר את עצמו אל השם אינו נפגע מחוקים ותכתיבים אלה.

כל החסרונות שאדם נתקל בהם בחייו, נובעים מחוסר אמונה ותפילה. המשמעות האמיתית של "עין רעה", היא כאשר אדם מסתכל בעין רעה שלו על העולם, על מה שקורה לו, וטוען שלא מגיע לו מה שהוא עובר, אין זה הוגן, כך הוא יטען.

אך כפי שהספקנו ללמוד ולהבין – כל היהדות תלויה על האמונה. וזאת בדיוק מלחמת גוג ומגוג עליה אמר רבי נחמן: כל מי שמאמין בהשם, שהכל ממנו והכל לטובתו הנצחית של האדם, מנצח במלחמה זו ומתעלה ממנה. אנשים כאלה הם הצדיקים שבדור.

אנשים המאמינים בכוחות הטבע וחוקיו, כגון כוח הצבא, הממשלה וכו’ – אפילו אם מדובר ברבנים – הם יהיו קרבנותיה של מלחמת גוג ומגוג. ישנם רבנים המטיפים לנקמה – לפעולה מידית נגד האויבים. דוד המלך אמנם היה איש מלחמה, אולם מעולם לא סמך על הכוח האדיר והפלאי שהיה לו בידו הימנית. לא! דוד המלך אמר בספרו – התהלים – "ואני תפילה"!

אמונה פשוטה משמעה תפילה. האמונה הפשוטה היא המבחן של הדור הזה – מי יחזיק בה?

וכיצד ישיג האדם אמונה פשוטה?

תחילה, עליו לדבר עם השם! שעת התבודדות בכל יום. בשעה זו עליו להודות להשם על כל מה שהוא נותן/עושה/מייעץ לו. לדבר עם השם מתוך הלב. ספר להשם את כל רחשי ליבך, את כל מה שחולף במוחך, ספר לו על כל החסרונות שלך, על החסרונות הנובעים מחוסר אמונה.

התלונן בפני אדם שרכבו נגנב. אמרתי לו שעליו להבין שהשם הוא זה שלקח ממנו את הרכב. לכן עליו לדבר איתו.

שנית, אני ממליץ מאוד לשמוע את הדיסקים שלנו, עד שאדם ירגיש שהאמונה ממש זורמת בעורקיו. כך נוכל לנצח במלחמה גוג ומגוג. עלינו לדבר על האמונה בכל מקום, ובכל רגע שנוכל. אם תרצה לעזור גם לחבריך אז הפץ את הדיסקים ביניהם. תן גם להם לשמוע.

שלישית, קרא את הספר "בגן האמונה" שוב ושוב, עד שיהפוך לחלק בלתי נפרד ממהותך.

רבי נחמן אמר שהגלות והגולה נובעות מחוסר אמונה. ככל שנחזק את עצמנו עם אמונה, כך נוכל לעזוב את הגולה במהרה, לזכות למשיח ולגאולה השלמה של עמנו. יהי רצון שהשם יחזק את כולנו באמונה ונזכה לחיי שמחה בעולם הבא, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. חוזר

כ"ד חשון התשע"א

11/01/2010

אבי, איפה ראית שהזכירו בכלל שם של רב במאמר? ועוד את הרב מוצפי? מה הקשר למה שכתבת? הכוונה במאמר היא להזהיר אותנו מאותם מפורסמי שקר, שאפילו שם של אי-מי מהם לא הוזכר.

2. חוזר

כ"ד חשון התשע"א

11/01/2010

ועוד את הרב מוצפי? מה הקשר למה שכתבת? הכוונה במאמר היא להזהיר אותנו מאותם מפורסמי שקר, שאפילו שם של אי-מי מהם לא הוזכר.

3. אבי חזן

כ"ד חשון התשע"א

11/01/2010

בן ציון מוצפי מנהיג של שקר?????? הרב בן ציון מוצפי, רב דקליפה? מפורסם ומנהיג של שקר????
עיין הייטב!! ב – ליקוטי מוהר”ן
בחלק א’ עיין ב- תורה ח’ אות ג’, תורה יב’ אות א’ תורה יח אות ג, תורה כח’ אות א’, תורה כב’ אות ד’ , תורה סא’ אות ב’, תורה קיא’, תורה י’ אות ד’,
ובחלק ב’ עיין ב- תורה ז’ אותיות א’ – ב’, תורה עב ד”ה “אבל זה המנהיג..” תורה ח’ אות א’ וכן בתורה זו אות ח’, תורה סח’ בהתחלה,
שיחות הר”ן קכו, תסד, תנה, תקלז,
ספר המדות ערך בושה אות ב’.
ליקוטי הלכות – חשן משפט הלכות חזקת מטלטלין הלכה ד – אות א
וה’ לא ימנע טוב להולכים בתמים”

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה