תפילה

שיחה - ואמר: אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, כלומר חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תפילה
 
קימת חצות או על כל פנים קודם אור היום לעסוק בתורה, על ידי זה זוכים לדעת בידיעה שלמה שמלא כל הארץ כבודו, ועל ידי זה זוכים להתפלל בכוונה גדולה, כי כשיודע שהשם יתברך עומד עליו ושומע ומאזין ומקשיב לכל דיבור ודיבור שיוצא מפיו, בודאי יתלהב ליבו מאוד בתפילתו וידקדק מאוד לכוין דבריו. ולידיעה זו זוכים על ידי קימת חצות.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש, ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
סיפר רבי נתן זצ"ל: שמעתי בשמו שאמר שעיקר מה שהגיע למדרגתו הוא רק על ידי עניין הפְּרָאסְטיק (כלומר על ידי פשיטות ותמימות). שהיה מדבר הרבה ומשיח הרבה בינו לבין קונו ואמר תהילים הרבה בפשיטות, ועל ידי זה דווקא הגיע למה שהגיע, ואמר: "אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, כלומר חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה".
 
כלומר, שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד את השם יתברך במשך שנה אחת היה עושה ביום אחד. והיה מתגעגע מאוד אחר מעלת העבודה בבחינת התמימות והפשיטות באמת, ואמר: "אַי, אַי פראסטיק!".
 
גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדרגתם, כי אם על ידי עניין הפשיטות והתמימות, שעסקו בעבודתם בפשיטות לחלוטין, בהתבודדות ושיחה בינם לבין קונם ועל ידי זה הגיעו למה שהגיעו.
 
        
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה