תפילה של אישה

היום את יכולה להתחיל ליצור את המציאות שאת רוצה לעצמך ולמשפחתך. יש לך את הכלים להפוך את חייך לגן עדן עלי אדמות. למה את מחכה?

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

היום את יכולה להתחיל ליצור את
המציאות שאת רוצה לעצמך ולמשפחתך.
יש לך את הכלים להפוך את חייך לגן
עדן עלי אדמות. למה את מחכה?
 
 
"פיה פתח בחכמה… ויהללוה בשערים מעשיה…"
 
שתי שורות ש'קופצות' אלי מהשיר היפה והמסתורי, אך המלא משמעות וסודות, אותו שרים הבעלים לנשים בכל ערב שבת: מזמור "אשת חיל".
 
לשיר הזה יש כל כך הרבה דרגות של הסברים ומשמעויות, אבל אני רוצה להתמקד בשתי השורות שהוצגו לעיל.
 
כאשר אנו שומעות את השיר המדהים הזה והמילים המיוחדות שנשמעות ממנו בכל שבוע – האם אנו באמת מבינות מה הן אומרות? מה המשמעות שלהן? החברה המודרנית זוקפת את הקרדיט לתנועת הפמיניסטיות, מאמינה שרק בשלושים השנים האחרונות הצלחנו להיות "שוות" מול הגברים. בכל אופן, התורה, כבר מתחילת הדרך (הרבה לפני שקמו כל מיני תנועות למיניהן) לא רק שלא המעיטה מזכויותיה של האישה או טענה שאינה שוות זכויות כמו הגבר, אלא מראה שהאישה נמצאת מבחינה רוחנית בדרגות נעלות יותר ממנו.
 
וזה מעניין…
 
כי מצד אחד אנחנו בדרגות נעלות יותר, אבל מצד שני אנחנו משום מה לא מרגישות כך. ומה בכלל אומר המושג 'דרגות נעלות' יותר ברוחניות, ואיזו אחריות מתלווה לכותרת שכזו?
 
כאישה, את הבסיס והיסוד של משפחתך. תשומת הלב שלך והאכפתיות מסייעות בטיפוח וגידול ילדים, שבעתיד ימלאו את הפוטנציאל הרוחני והגשמי שלהם. התמיכה שלך בבעלך מאפשרת לו לעבוד ולהוציא ממנו את היכולות הטובות ביותר, כדי לתמוך ולפרנס את המשפחה. אם את גם עוזרת לבית מבחינה כלכלית – היי גאה במתנה העצומה שקיבלת מהבורא. את בודאי לומדת להעריך את עצמך ומאפשרת לאחרים להראות את הערכתם אליך בהתאם. רגע, אין זה אומר שצריך פתאום לפתח את האגו על כל גווניו וצורותיו. אלא, בפשטות, שאת מפתחת מודעות חדשה ליכולות המדהימות שלך בכל מה שאת עושה – משימות היום בבית ומחוצה לו שאת נדרשת למלא.
 
האם נתת את דעתך, מתוך ישוב הדעת והתבוננות נכונה, על הדרך בה את צולחת כל יום את המשימות, כשבסוף היום את מסמנת 'וי' ליד כל אחת ואומרת: "וואו! איך עשיתי את זה?"…
 
השותף השקט שלך, בורא עולם, העניק לך את תוספת התמיכה וחימש אותך עם מגע הקסם. תודי לו על זה ותראי איך את עולה לשלב הבא.
 
הרב שלום ארוש חושף את סוד ההתעלות הרוחנית של האישה. והסוד הוא… תפילה. הרב ארוש מסביר שאישה יכולה להשיג הכל בעזרת התפילה. התפילות שלה הן אחת הדרכים העוצמתיות בעזרתן היא יכולה להבטיח למשפחתה חיים של שלום, הגנה והמון ברכות. לאיזו תפילה אני מתכוונת? אני מדברת על התפילה האישית (התבודדות), דיאלוג פרטי ואישי עם אלוקים. דרך שיחה זו אישה יכולה למשוך אליה, כאן בעולם הזה, ברכות אדירות – לה, לבני משפחתה ולכל העולם כולו! מה עושה את התפילה כל כך עצומה? השם ברא את התפילות ככלים בעזרתם אפשר למשוך את כל סוגי הברכות לעולם – לעצמנו ולאחרים.
 
כשאנו מתפללות על דבר מסוים נוכל להבטיח, בקיום חלקנו, שמה שאנו רוצות שיקרה – יקרה. למשל, אם אדם מחפש את החצי השני שלו עליו להתפלל על זה, אומר הרב שלום ארוש. אם אנחנו רוצות שהילדים שלנו יהיו שמחים ומוצלחים, אנחנו חייבות להתפלל על זה. כי שם למעלה, לכל דבר יש תווית מחיר בהתאם לבקשה. אנחנו לא יכולים לקבל שום דבר בחינם, לא כאן ולא שם. דבר זה מבוסס על המושג הקבלי "לחם בושה".
 
לפני שהשם ברא אותנו כאן בעולם הזה, קיבלנו את אורו האינסופי של בורא עולם מבלי לעשות דבר כדי להרוויח אותו. וכתוצאה, החלטנו שאנחנו צריכים להרוויח את האור שאנו מקבלים כדי שנוכל באמת להעריך אותו. זה משהו שרואים בכל תחום מתחומי חיינו. כאשר אנו מקבלים משהו שבקושי התאמצנו בשבילו, האם אנחנו באמת מעריכים את מה שקיבלנו, או שתוך שתי דקות הוא כבר נשכח מהתודעה שלנו? קחו את הילדים כדוגמא בולטת להמחשת העניין – כשהם מקבלים פרס אחרי שהם עזרו לנקות ולסדר את החדר הם מלאי הערכה. את זה לא תראו על פני הילד אם תתנו לו את הפרס בחינם, ללא כל סיבה.
 
בואו נתבונן לעומק על הסיפור של חנה, אמו של שמואל הנביא. חנה הייתה נשואה לאלקנה, שלו הייתה אישה נוספת – פנינה. לפנינה היו עשרה ילדים, ואילו חנה הייתה עקרה. אבל זה לא הרתיע אותה מלהמשיך להתפלל את תפילתה האישית – להתעקש ולהתמיד בה. ומתפילותיה של חנה אפשר ללמוד מספר דברים:
 
דבר ראשון, היא השתמשה בהיגיון כדי לדון בעניין שלה היטב. היא שאלה מדוע השם חנן אותה באיברים כמו רחם וכו', אם אינה יכולה להשתמש בהם. זאת טכניקה מדהימה בה אנו יכולות להשתמש כאשר הדברים נראים "חסומים", בפרט בתחום הפוריות. הרב שלום ארוש מלמד שפוריות והיריון הם התרחשות רוחנית, כאשר המחסום הגשמי הוא רק תוצאה של המחסום הרוחני. לכן, הרב מייעץ שלעולם לא ניכנע ונמשיך להתפלל! כמה אנשים אנחנו מכירים באופן אישי שחשבו שלעולם לא יוכלו להוליד ילדים ואז, באופן ניסי, בורכו בהם?
 
דבר שני, חנה אף פעם לא ויתרה על התפילה. חנה התפללה במשך 20 שנה לפני שהפכה לאמו של אחד הנביאים והמנהיגים של עם ישראל – שמואל הנביא. גם כאן אנו לומדות שיעור מאלף עם חשיבות והקשר להיריון ופוריות: לפעמים, כאשר ישנו מחסום, זה בגלל שבורא עולם רוצה לברך אישה עם נשמה גבוהה מאוד, אבל הדרך היחידה בה תוכל לזכות להיות אמא לנשמה שכזו היא ליצור כלי שיכיל את האור שיגיע למטה יחד עם הנשמה. כשמתפללים על ילד עם הכוונות הנכונות, אישה יכולה לזכות בנשמה יפה ומיוחדת שתוסיף אור עצום ומדהים לעולם.
 
לפעמים, נראה לנו שהתפילות שלנו פשוט לא נענות. אז קודם כל, אנחנו חייבות לבחון את סדר העדיפויות שלנו ולראות אם הבקשות שלנו הן באמת לטובתנו הנצחית. לא פעם אנו רוצות משהו שבסופו של דבר יכול רק לפגוע בנו. רק השם יכול לראות את כל התמונה כולה, רק הוא יכול לדעת מה תהיה התוצאה הסופית הרבה לפני ההתחלה. למשל, אם אדם מחפש את החצי השני של נשמתו – בן/בת הזוג, וליבו נתון לאישה מסוימת, הוא יכול להתפלל ולהתפלל שהיא תהיה שלו. אך אם בסופו של דבר הוא לא יעמוד איתה מתחת לחופה, אז המסקנה ברורה: זאת לא החצי השני של נשמתו, זה לא זיווגו משמים. יש מישהי אחרת טובה יותר עבורו. ובפעמים אחרות לא קיבלנו את מה שהתפללנו עליו ואת מה שאנו רוצות מהסיבה הפשוטה: לא התפללנו על זה מספיק. אם נחזור לתווית המחיר כרמיזה ואזכור – החצי השני שלנו או ילד הם דברים יקרים מאוד בעולם הרוחני, לכן עלינו לוודא שבכל יום אנו מבצעים הפקדה ראויה שבעזרתה נוכל לזכות באוצר בו אנו חפצים.
 
בסופו של דבר, אף פעם לא נוכל לדעת את הסיבה המדויקת מדוע לא קיבלנו את מה שרצינו. אולם, התפילה האישית שלנו תחזק את האמונה שלנו, את האמונה הפשוטה והשלמה שהקב"ה עושה את הטוב ביותר בשבילנו. ועל ידי זה, נשחרר את עצמנו מהצורך לשלוט בכל דבר ונהיה סמוכות ובטוחות שהתוצאה תהיה התסריט הטוב ביותר עבורנו.
 
היום את יכולה להתחיל ליצור את המציאות שאת רוצה לעצמך ולמשפחתך. יש לך את הכלים להפוך את חייך לגן עדן עלי אדמות. למה את מחכה?

כתבו לנו מה דעתכם!

1. טניה

כ"ט תשרי התשע"ח

10/19/2017

2. אודליה

י"ז כסלו התשע"ה

12/09/2014

שלום! קראתי את המאמר הזה ועוד אחרים בשקיקה. אני כבר כבר שנים טובות מתפללת על בעלי שיחזור בתשובה (אני דתיה והוא לא) זה החלום שלי. וכן יש לו פוטנציאל לחזור בתשובה. שאלתי היא, מדוע תפילתי לא נענית כל כך הרבה זמן? ברור שלא מהסיבה שמצב זה יכול להזיק שכן זה רק חיובי להתחזק יותר בדת. האם יש עוד תפילה או משהו שיכול לזרז את התהליך?

3. אודליה

י"ז כסלו התשע"ה

12/09/2014

תפילה על בעלי

שלום! קראתי את המאמר הזה ועוד אחרים בשקיקה. אני כבר כבר שנים טובות מתפללת על בעלי שיחזור בתשובה (אני דתיה והוא לא) זה החלום שלי. וכן יש לו פוטנציאל לחזור בתשובה. שאלתי היא, מדוע תפילתי לא נענית כל כך הרבה זמן? ברור שלא מהסיבה שמצב זה יכול להזיק שכן זה רק חיובי להתחזק יותר בדת. האם יש עוד תפילה או משהו שיכול לזרז את התהליך?

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה