תשובה

שיחה - בעת המחלוקת שהתעוררה על רבנו, שאל אחד מהגדולים ששמע את טענת החולקים בלשון שאלה: "ומה אומר רבנו על טענות המתנגדים עליו". אמרו לו: "הוא שותק ולא עונה כלום".נענה ואמר:...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תשובה
 
יש אדם שפגם וחטא כל כך, עד שהוא בבחינת גוזל את הרבים, שהפגמים שלו נוגעים לכלל ישראל, חס ושלום, ואזי כל תיקונו – לעסוק בצרכי הרבים, כמו שאמרו חז"ל (ביצה כט.): "גזל את הרבים – יעשה מהן צרכי רבים", ועיקר צרכי רבים הוא לזכותם לתכלית הניצחית, וישתדל שיהיה לו חלק בהמשכת חידושי תורתם של צדיקי האמת, שנמשכו בשלמות כל התיקונים, עד שעל ידם עיקר המשכת תיקון התשובה לכל ישראל כנ"ל. וצריכים להשתדל מאוד שיתפשטו בעולם, הן על ידי שיסייע בממונו לעוסקים בזה, הן בגופו, הן בשאר הבחינות, כי כל אחד יכול לזכות שיהיה לו חלק בזה, ועל ידי זה יזכה את הרבים בבחינת צרכי הרבים, וזהו עיקר התיקון לכל הפגמים שלו, שהם בחינת גוזל את הרבים.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
בעת המחלוקת שהתעוררה על רבנו, שאל אחד מהגדולים ששמע את טענת החולקים בלשון שאלה: "ומה אומר רבנו על טענות המתנגדים עליו".
 
אמרו לו: "הוא שותק ולא עונה כלום".
 
נענה ואמר: "כעת מתורץ לי מה שנאמר בפרקי אבות (ב): ‘איזהו מחלוקת שלא לשם שמים? מחלוקת קורח ועדתו", לכאורה היה צריך להיכתב ‘מחלוקת קורח ומשה’, אולם מכאן ראיה שמשה רבנו עצמו שתק ולא הגיב למחלוקותיהם של קורח ועדתו, וכל המחלוקת נקראת רק על שמם, שרק הם מלבים ומעוררים את המחלוקת בינם לבין עצמם".
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה