ישרי לב, על מסילת ישרים – הרב יאיר גזבר

חדש! חובה בכל בית!

 

ישרי לב על מסילת ישרים – שיעורים מרתקים שניתנו בישיבת "מרכז הרב" על הספר מסילת ישרים של רבי משה חיים לוצאטו זצוק"ל, מאת הרב יאיר גזבר, שערך וליקט, איגד והביא לדפוס ולרשות הרבים את הדברים בשפה קולחת ושווה לכל נפש!

 

ישרי לב על מסילת ישרים – ישנו קושי לא קטן בלימוד ענייני המוסר. הלומד מרגיש פתאום תחושה של מועקה, של עצירה. כביכול, אומרים לו לעצור את זרימת החיים שלו ולהפוך לאדם שכל הזמן מתבונן, לא כל כך שמח ומתהלך כאילו הוא אסור במוסרות. תחושה זו ודאי לא מעודדת התבוננות שכלית מעמיקה בענייני המוסר, והיא מצטרפת להסברו של הרמח"ל את התופעה של מיעוט העיסוק במצוות הלב. קשה גם להתעלם מכך שבאמת, לא מדובר רק בתחושת הלב, הרבה פעמים אנו מוצאים אצל אנשים מעין בטלנות, במקום שיראת השמים תחליש את הרע שבנפש ואת הצד המקולקל שבמחשבה, היא מחלישה את עצם הכוח שבאדם. אדם מאבד הן את החופשיות והיצירתיות המחשבתית שלו והן את החשק והרצון לעבוד ולפעול לתיקון הסביבה, החברה, ולעתים אף תיקון עצמו.

 

זו הסיבה שחייבים לברר את תכונות הנפש, לדעת מה רע ולהוציא אותו, לדעת מה טוב ולחזק אותו. לזכך את המושג "יראת האלוקים" ואת תכונתה של יראה זו, ולטהרה מכל סיגיה. לדעת ולהפנים, שבעצם, כל ענייני המוסר באים רק כדי לעצור את הצד הרע ואת הנטיות הפראיות שבאישיות האדם. על ידי עצירתם באה היכולת לגלות את כל הטוב הצפון בנפש, שהוא מלא טבעיות של חיים ומלא חופש. תחת הגבורה החומרנית שמתמעטת, באה גבורה רוחנית המעוררת את הרצון ומאמצת את כוחות החיים לפעול מתוך שמחה לתיקון עולם.

 

זו מטרת הספר, לתרום ולו במעט למן תכלית רוממה זו!

 

461 עמודים מלאים בכלים, תובנות ועצות נפלאות לחיים ולהשגת התכלית, כריכה קשה.

מחיר באתר

$13.75

+
-
קנה עכשיו
התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 42-1825
תיאור הספר חדש! חובה בכל בית!   ישרי לב על מסילת ישרים – שיעורים מרתקים שניתנו בישיבת "מרכז הרב" על הספר מסילת ישרים של רבי משה חיים לוצאטו זצוק"ל, מאת הרב יאיר גזבר, שערך וליקט, איגד והביא לדפוס ולרשות הרבים את הדברים בשפה קולחת ושווה לכל נפש!   ישרי לב על מסילת ישרים – ישנו קושי לא קטן בלימוד ענייני המוסר. הלומד מרגיש פתאום תחושה של מועקה, של עצירה. כביכול, אומרים לו לעצור את זרימת החיים שלו ולהפוך לאדם שכל הזמן מתבונן, לא כל כך שמח ומתהלך כאילו הוא אסור במוסרות. תחושה זו ודאי לא מעודדת התבוננות שכלית מעמיקה בענייני המוסר, והיא מצטרפת להסברו של הרמח"ל את התופעה של מיעוט העיסוק במצוות הלב. קשה גם להתעלם מכך שבאמת, לא מדובר רק בתחושת הלב, הרבה פעמים אנו מוצאים אצל אנשים מעין בטלנות, במקום שיראת השמים תחליש את הרע שבנפש ואת הצד המקולקל שבמחשבה, היא מחלישה את עצם הכוח שבאדם. אדם מאבד הן את החופשיות והיצירתיות המחשבתית שלו והן את החשק והרצון לעבוד ולפעול לתיקון הסביבה, החברה, ולעתים אף תיקון עצמו.   זו הסיבה שחייבים לברר את תכונות הנפש, לדעת מה רע ולהוציא אותו, לדעת מה טוב ולחזק אותו. לזכך את המושג "יראת האלוקים" ואת תכונתה של יראה זו, ולטהרה מכל סיגיה. לדעת ולהפנים, שבעצם, כל ענייני המוסר באים רק כדי לעצור את הצד הרע ואת הנטיות הפראיות שבאישיות האדם. על ידי עצירתם באה היכולת לגלות את כל הטוב הצפון בנפש, שהוא מלא טבעיות של חיים ומלא חופש. תחת הגבורה החומרנית שמתמעטת, באה גבורה רוחנית המעוררת את הרצון ומאמצת את כוחות החיים לפעול מתוך שמחה לתיקון עולם.   זו מטרת הספר, לתרום ולו במעט למן תכלית רוממה זו!   461 עמודים מלאים בכלים, תובנות ועצות נפלאות לחיים ולהשגת התכלית, כריכה קשה.

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "ישרי לב, על מסילת ישרים - הרב יאיר גזבר"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה