כאיל תערוג

מגילת אסתר הייתה ותהיה לעולם!

מגילה – בה הכל גלוי,
ואסתר – בה הכל נסתר.

עבור מלכי פרס ומדי נכתבה זו המגילה,
אך עבורנו – חושפת היא את יד הבורא הפועלת בהיסטוריה.

כאיל תערוג – פרקי עיון נבחרים ומיוחדים על מגילת אסתר מאת המחבר הרב אליקים לבנון.

כאיל תערוג – פירושים רבים נכתבו עליה, אך המחבר, כדבריו בהקדמה, בא רק להוסיף ולנסות לגלות את ההסתר. מתוך מבט מעמיק בדברי המגילה ובדברי רבותינו עליה, נראה שיש אכן הסתר מרובה. נס ההצלה אותו אנו חוגגים כיום ברוב עם ובשמחה גדולה, מוסכם על כולם. אם כן, בדברי חכמים אנו מוצאים סימנים ברורים לביקורת על המגילה, כדוגמת הסירוב הראשוני לקבוע ולכתוב את הנס בכתבי הקודש?!? מדוע התעלמו נביאי בית שני – חגי זכריה ומלאכי – מנס גדול ונורא זה? מדוע אין כל אזכור לכך בדבריהם? על שאלות אלה ועוד מנסה הרב אליקים, ביחד עם חבריו ותלמידיו, לפתור את התעלומות.

כאיל תערוג – כל פרק במגילה משתמע לשתי פנים. באופן שטחי, יתרשם הקורא רק מחיצוניותו של זה הסיפור, אך בעיניים פקוחות, יגלה עומקים רבים הטמונים באלה הדברים. הכל כבר כתוב לפנינו, בידינו נתונה הבחירה כיצד נקרא את זאת המגילה….

וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא יסוף מזרעם…

96 עמודים מרתקים וסוחפים, כריכה קשה.

מחיר באתר

$6.68

+ -
קנה עכשיו
התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 35-1676
תיאור הספר מגילת אסתר הייתה ותהיה לעולם! מגילה – בה הכל גלוי, ואסתר – בה הכל נסתר. עבור מלכי פרס ומדי נכתבה זו המגילה, אך עבורנו – חושפת היא את יד הבורא הפועלת בהיסטוריה. כאיל תערוג – פרקי עיון נבחרים ומיוחדים על מגילת אסתר מאת המחבר הרב אליקים לבנון. כאיל תערוג – פירושים רבים נכתבו עליה, אך המחבר, כדבריו בהקדמה, בא רק להוסיף ולנסות לגלות את ההסתר. מתוך מבט מעמיק בדברי המגילה ובדברי רבותינו עליה, נראה שיש אכן הסתר מרובה. נס ההצלה אותו אנו חוגגים כיום ברוב עם ובשמחה גדולה, מוסכם על כולם. אם כן, בדברי חכמים אנו מוצאים סימנים ברורים לביקורת על המגילה, כדוגמת הסירוב הראשוני לקבוע ולכתוב את הנס בכתבי הקודש?!? מדוע התעלמו נביאי בית שני – חגי זכריה ומלאכי – מנס גדול ונורא זה? מדוע אין כל אזכור לכך בדבריהם? על שאלות אלה ועוד מנסה הרב אליקים, ביחד עם חבריו ותלמידיו, לפתור את התעלומות. כאיל תערוג – כל פרק במגילה משתמע לשתי פנים. באופן שטחי, יתרשם הקורא רק מחיצוניותו של זה הסיפור, אך בעיניים פקוחות, יגלה עומקים רבים הטמונים באלה הדברים. הכל כבר כתוב לפנינו, בידינו נתונה הבחירה כיצד נקרא את זאת המגילה…. וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא יסוף מזרעם… 96 עמודים מרתקים וסוחפים, כריכה קשה.

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "כאיל תערוג"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה