אבק זוהר

איך אנחנו מאמינים שעם קצת (או הרבה) כסף בבנק רוב הבעיות שלנו יפתרו במן קסם שכזה? אבק זוהר, המושג החדש שהמצאתי בכישרוני המיוחד, הוא האשם.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

הרבה דברים קורים בארצנו הקטנה והמתוקה. האירועים האחרונים מזכירים לנו שוב ושוב שאת ארץ ישראל היפה שלנו אנחנו קונים בהרבה מאוד ייסורים (ריבונו של עולם, בבקשה ממך תאמר כבר די) וגם… עם הרבה מאוד אבק.

 

כמו האבק הידוע לשמצה, זה שחווינו לפני ראש השנה ותוך כדי החג, אותה סופה שחנקה מדינה שלמה ושעשתה עלינו מתקפה מסוריה הלא רחוקה.

 

למזלנו, אנשי בית שמש, לא רק שהטמפרטורות היו מזעזעות אלא שגם רמת זיהום האוויר הייתה בין הגבוהות בארץ. במילים אחרות, היה כל כך הרבה אבק וחול באוויר עד שאי אפשר היה לראות את האופק, זה שפעם היה צלול ונקי.

 

כי בדרך כלל, אם כבר נגענו בקו האופק, אני יכולה לראות את תל אביב ביום בהיר מהבית שלי. הנוף שלי משגע בטירוף. ביום בהיר, בדרך כלל בחורף, אני רואה הרבה דברים יפים שם באופק, אבל באותם ימים מלאי אבק כל מה שיכולתי לראות ממרפסת ביתי היה רק חול, אבק, עוד חול ועוד הרבה מאוד אבק אפור וחונק.

 

כל בוקר הייתי צריכה דקה כדי להזכיר לעצמי שלא מדובר בערפל חורפי ומיסטי שמכסה את ההרים סביבנו, למרות שזה היה הדבר הכי ברור והכי רצוי – ערפל חורפי באותם ימים מאובקים.

 

מבט מהחלון, והחושים שלי כאילו התבלבלו – האם זה הוא הערפל החורפי המקסים, זה שגורם לי להכין כוס שוקו חם, לשבת ליד החלון הגדול המשקיף אל הנוף ולהתענג? ורגע, איך פתאום החורף הגיע כל כך מהר? לא, לא היה זה החורף המיוחל אלא סופת אבק שהכתה בי בפנים ברגע שהעזתי לפתוח חלון או דלת ומיד הזכירה לי ש'רחלי, הקיץ עוד כאן!'…

 

הימים האלה העלו בראשי את האמרה המזעזעת: מראה יכול להטעות! ואוי, כמה שזה נכון…

 

אחד התחומים הגדולים שמלא אנשים נופלים במלכודת האשליה שהוא טומן לאלה שמעיזים לדרוך עליו הוא, שמלא מאוד אנשים חושבים שלעשירים יש חיים קלים ומספקים יותר משלנו, האנשים הפשוטים, למרות שתיאורטית אנחנו מאמינים שבאמת יש גם להם, לאנשים העשירים, בעיות משלהם. אבל דא עקא, עדיין, היינו מעדיפים להתחלף איתם. כן, כמה מאיתנו מוכנים לעשות את זה? אני רואה מלא אצבעות… אנחנו יכולים להשלות את עצמנו עם המחשבה שהבעיות שלהם עדיפות יותר, רק בגלל שהחיים שלהם נוצצים וזוהרים יותר משלנו.

 

מאמרים נוספים בנושא:

בלי קסמים

אשליה אופטית

סוס האשליות

ג'יני הקוסם

הבטיחו לנו קוסם

עולם של אשליות

בחזרה לארץ האשליות

המדריך לאמת

שלום לשקרים

די לחיצוניות

הרשת של העכביש

 

ואני נזכרת בימים בהם צפיתי בטלנובלה "עשירים ומפורסמים", כשחלמתי שיום אחד החיים שלי יהיו מושלמים בדיוק כמו העשירים ברי המזל האלה. ואם אלה היו החלומות שלי, מה היו החלומות של ההורים שלי כשהם ראו את העושר שנשפך בטלנובלה הזו כמו מים?!? מכוניות, כסף ועוד כסף ועוד כסף, בתים, בריכת שחיה אולימפית, יאכטה פרטית יוקרתית, בגדי מעצבים נחשבים, כסף ועוד כסף (כבר אמרתי?) להיכנס לבנק ושמנהל הבנק יחכה לך כבר בכניסה… ובעצם, מה לא?!

 

אחד הדברים שאלוקים נתן לי, הוא הכישרון המיוחד לחבר מושגים שאין ביניהם שום קשר ולהפוך אותם למושג בומבסטי, כזה שנכנס לתודעה ולא יוצא ממנה.

 

כך למשל חיברתי, בכישרוני המיוחד, את המילים – אבק וזוהר למושג בעל משמעות: אבק זוהר (אני צריכה לרשום את זה כפטנט עולמי, נכון?).

 

והנה ההגדרה הרשמית למושג החדש אבק זוהר: אבק זוהר הוא אבק רוחני שמעוור אנשים בניצוצות אשליית החיים הטובים שהוא מפזר, מטעה ומוליך שולל בכוונה את אותם פתיים ומכוון את חייהם לעבר מטרות חלולות ונבובות, ריקות מתוכן ומשמעות.

 

ברצינות, מישהו שם בחוץ שקורא את השורות האלה יכול לתת לי איזה בראבו או משהו?

 

וכתוצאה, אנשים נופלים כמו זבובים אל מול האשליה הזו, מבזבזים את חייהם במרדפים אחרי דברים שעל פי תפישתם יביאו אושר ושמחה לחייהם. חמש דקות אחרי שהשיגו את משאלת ליבם – פוף! ניצוצות המושא שרדפו נעלמים כלא היו וכל מה שנשאר הוא רק אבק. והדבר שהם רדפו אחריו. למעשה, זה כמו מעטה אבק שמכסה דברים. למשל, כמו המנורה הישנה של סבתא שלכם שאף פעם לא ניקו ממנה ולו גרגיר אבק אחד.

 

השמחה, הסיפוק ושלוות הנפש שאנחנו רוצים – לעולם לא תושג במרדפים ההזויים אחרי הגשמיות!

 

רובנו יודעים את זה, ואפילו היטב. ועדיין, רבים וטובים מאיתנו חיים שונה מאוד מהידיעה הזו? איך אנחנו מאמינים שעם קצת (או הרבה) כסף בבנק רוב הבעיות שלנו יפתרו במן קסם שכזה? או, אם הייתה לנו מכונית טובה יותר, יוקרתית יותר, או…. (מלאו את החסר) – החיים שלנו היו הופכים פתאום לאיזה סיפור מהאגדות?

 

איך נפסיק להתעוור מהאבק הזה?

 

אחת הדרכים היא להפשיט את אורח החיים שלנו. כשעולים בנו הספקות אם לקנות עוד זוג נעליים יקרות או כל דבר אחר, ראוי שנשאל את עצמנו: האם אני באמת צריך את זה? האם הקניה הזו תעשה אותי אדם שמח ומאושר, בריא בנפשי ובגופי?

 

דרך נוספת היא, לשנות את סדר העדיפויות שלנו בחיים. מה שצריך להוריד למטה, נוריד, ומה שצריך להעלות לראש הסולם הזה, פשוט נעלה. העלאה על הכתב את רשימת סדר העדיפויות שלנו בחיים תעשה לנו חיים קלים בכל פעם שנראה אותה מול העיניים (כן, ואפשר להצמיד אותה עם מגנט יפה למקרר).

 

שני הדברים האלה בהחלט יעזרו לנו להתעצבן ולהרגיש לא בנוח (וזה מצוין) מול אבק הזוהר שמעוור את עינינו, דבר שיגרום לנו לרצות לראות בצורה ברורה ובהירה את החיים ואת מה שאנחנו רוצים. והכי חשוב, להתחיל לחיות חיים עם פשטות אמיתית והרבה מטרות אמיתיות ומשמעותיות.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה