איך מדליקים את האור?

פרידה היא דבר כואב, אובדן עוד יותר. זמן ואיכות הם שני דברים שמאירים בעוצמה את החיים שלנו. הגר דוויג'י, מאמנת מוסמכת, מסבירה איך מדליקים את האור.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 18.03.21

פרידה היא דבר כואב, אובדן עוד
יותר. זמן ואיכות הם שני דברים שמאירים
בעוצמה את החיים שלנו. הגר דוויג'י,
מאמנת מוסמכת, מסבירה איך מדליקים
את האור.
 
 
מי שחווה אותה, יודע שהפרידה היא דבר כואב וקשה, וזה בלי לדבר על הכאב שבא עם האובדן.
 
ואין דבר שיכול לנחם את האדם יותר מהזמן שחולף. אומרים שהזמן מרפא, אינני יודעת לומר שזה מה שקורה בוודאות, אבל הוא בהחלט משכך ומקהה את הכאב, את הרגשת הבדידות והחלל שנותר.
 
זה דומה לאור שכבה בחדר ופתאום מתחילים לגשש באפילה, רוצים למצוא את מתג האור ולהדליק אותו מחדש. לפעמים זה מאוד קשה ולא תמיד מצליחים לעשות את זה.
 
למה? ומהי הדרך הבטוחה אל המתג?
 
קודם כל, ולאט אבל בטוח, צריך לפקוח את העיניים, להסתכל סביב ולראות שהכאב זהה אצל כולם.
 
הכאב הוא כאב שכולם מרגישים ברגע של אובדן, וזה מאוד עוזר שמדברים על זה ומעלים זיכרונות, ובעיקר, שומרים על הביחד. כי אחדות ואהבה הן התרופה הטבעית להחלמת לב כואב שאיבד את היקר לו.
 
הרבה פעמים בשעת אובדן מחפשים להיאחז בדברים מוחשיים, אך כל אלה הם דברים ברי חלוף. מומלץ לשים דגש ולזכור תמיד מה למדנו מאותה דמות חזקה בחיינו, אילו אבני דרך התוותה עבורנו ומה נמשיך ליישם בחיינו הלאה, מה נשאר אצלנו ומה עובר לסובבים אותנו.
 
האובדן גורם לאדם לשים לב יותר לדברים הבאים:
 
הזמן – שעובר ונדמה כי לא הספקנו לעשות את מה שרצינו.
 
הסביבה – הנמצאת כמשענת ועוגן עבורנו בחיים.
 
הערכה מתחילים להעריך את החיים בכל פרט ופרט.
 
"הבל הבלים, הכל הבל" אמר קהלת.
 
אדם מקבל כל יום 24 שעות, 1440 דקות 86,400 שניות לפקוח את העיניים ולבדוק איפה הוא משקיע את האוצר הכי חשוב שיש לו: זמן. כי אין אבידה כמו אבידת הזמן. החיים חולפים כמו צל חולף ואף אחד לא יודע כמה זמן הוקצב לו בעולם.
 
האוצר השני הוא איכות. וזה אומר, שלא מבזבזים את הזמן על דברים בטלים, אלא יוצקים תוכן ומשמעות אמיתיים בכל רגע נתון בזמן הפרטי שלנו, עם המשפחה ועם החברים.
 
יחד מקבלים את שני הדברים שמשפיעים עלינו: זמן איכות, ואין לנו הרבה כאלה. הם נדירים בקצב החיים המהיר, אבל זה הזמן להתחיל לחיות, ולדאוג שזה יקרה, חיים מספקים וטובים.
 
הגדירו מהו זמן האיכות עבורכם, איפה נמצא החוסר, ועשו את הצעד הראשון למלא אותו. זה האור, וכך מדליקים אותו!
 
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, מנחת סדנת שפע וערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים:Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה