אלוקים הוא אמיתי

זעמתי? כמעט השתגעתי! איזו חוצפה! מה, הם לא יודעים לעבוד?! הפעם, זו תהיה תביעה כזאת שהם... אלא שבעלי הזכיר לי שאלוקים הוא אמיתי.

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

זעמתי? כמעט השתגעתי! איזו
חוצפה! מה, הם לא יודעים לעבוד?!
הפעם, זו תהיה תביעה כזאת שהם…
ואז בעלי הזכיר לי שאלוקים הוא
אמיתי.
 
 
אתם יודעים, אדם יכול במשך שנים לעשות מצוות, ועוד מצוות ועוד מצוות… ועדיין, לא לדעת שאלוקים הוא אמיתי. אדם יכול לקום מוקדם בבוקר, להתפלל, לאכול אוכל סופר כשר, לטבול במקווה בכל יום, יכול להיות לו זקן ארוך מאוד וכובע שחור,  ועדיין, לא לדעת שאלוקים הוא אמיתי.
 
ברגע שאתה מבין שאלוקים הוא אמיתי אתה מתנהג אחרת, במיוחד כשזה מגיע לכל מה שקשור לכסף. כי איך אדם מתמודד עם נושא הכסף הוא בודאי סימן, מעין מדד כזה לכמה הוא מאמין שאלוקים הוא אמיתי. ככל שהאמונה חלשה, כך אדם יכול להיות יותר אכזרי. ואני לא מדברת רק על אנשי עסקים (קרובים אלי או אפילו רחוקים). כמה סיפורים מסמרי שיער שמענו על משפחות שנקרעו לגזרים בגלל ירושות – מי יקבל מה?
 
כאשר אתה עושה את מה שאתה חושב שהשם רוצה, גם כשזה קשה ואפילו לא נוח, אתה מקבל מסר מאוד ברור – לך ולסובבים אותך: "אלוקים אמיתי!"
 
במשך תקופה מסוימת, חשבתי שאני דווקא מסתדרת טוב עם העניין הזה של "אלוקים הוא אמיתי", למשל: אני יודעת שכל מה שקורה – הכל ממנו, וכולנו כמו בובות על חוטים על הבמה שלו.
 
אלא שאז, קיבלתי מרואה החשבון שלי חשבון לתשלום, והמדובר היה בסכום של אלפי שקלים.
 
זה לא משהו חריג או יוצא דופן. מיליוני אנשים מקבלים חשבונות מרואה החשבון שלהם כל הזמן, ו'לא צריך לעשות מזה עניין' כמו שאומרים כאן, בישראל.
 
אבל עבורי זה עניין, ועוד איך. 'ביג דיל' רציני וכבד. והרשו לי להסביר לכם.
 
כשעלינו לישראל, לפני כשש שנים, היה לי עסק קטן אבל מאוד מכניס. באותם ימים, הרווחתי משכורת של שש ספרות (בכסף אנגלי, אז אתם מתארים כמה כסף, נכון?) אלא שהייתי מאוד מודאגת מעניין תשלום המיסים הגבוהים כאן בישראל. לכן שכרתי רואה חשבון מוכר ויוקרתי שהיה מומחה בתחום, והוא הסביר לי איך להתמודד עם תשלומי המיסים.
 
בגדול, הוא אמר לי לפתוח חברה נוספת כשהגעתי לישראל, ואיכשהו, הכסף יישלח מאנגליה לחברה הישראלית, כך יוקטן תשלום המיסים.
 
באותו זמן, הכל היה נשמע הגיוני, אבל אף פעם לא הצלחתי לראות איך זה קורה בפועל מכיוון שזמן קצר אחרי שפתחתי את חברת-הבת בישראל, החברה שלי שקעה עמוק עמוק במצולות, ושום כסף לא נשלח מאנגליה.
 
במשך שנה ניסיתי לעשות את כל מאמצי ההחייאה שעלו בידי, אבל התייאשתי. בינתיים, הייתה לי חברה ישראלית שכבר פתחתי ועלי להגיש חשבונות ודיווחים. פניתי למשרד רואה חשבון והם טיפלו בזה. בגדול, אמרתי להם שאני רוצה לסגור את החברה, מכיוון שכל העניין של הקמתה כבר לא רלוונטי.
 
אני לא יודעת מה קרה, אבל שנה לאחר מכן קיבלתי עוד חשבון מרואה החשבון שלי על חברה שהיא בעצם 'מתה'. בצייתנות-מה, שילמתי את החשבון וביקשתי, שוב, מרואה החשבון שיסגור את החברה.
 
לפני שנתיים, קיבלתי עוד חשבון לתשלום. רק שהפעם זה הוציא אותי מדעתי. מה קורה עם רואי החשבון האלה?!? מה הם חושבים לעצמם, שיש לי 3,000 שקלים לתת להם כל שנה מתנה?!?
 
המאבק הקשה עם היצר התחיל. חשבתי לתבוע אותם. אלא שאז עלה לי רעיון, אשלח להם במייל מכתב חריף ואומר להם שזה החשבון האחרון שאני עומדת לשלם, וש – יסגרו כבר את החברה הזאת!!!
 
שנה שעברה, הם שלחו לי חשבון נוסף.
 
עשיתי את מה שאני נוהגת לעשות תמיד, התפללתי. עשיתי כמה שעות התבודדות והשם נתן לי רעיון נפלא: לשלוח להם שוב מכתב במייל ולומר להם שאני מוכנה לשלם את החשבון רק אם הם ישלחו לי מכתב-הוכחה שהחברה סגורה.
 
לא שמעתי מהם כלום… עד לפני מספר שבועות, כשהם שלחו לי שוב חשבון.
 
זעמתי! כמעט השתגעתי! איזו חוצפה! מה, הם לא יודעים לעבוד?! הפעם, זו תהיה תביעה כזאת שהם… ואז בעלי הזכיר לי שאלוקים הוא אמיתי. אלוקים הוא זה ששולח לי את החשבונות, לא רואי החשבון המטופשים האלה.
 
כעסתי.
 
אבל אחרי כמה דקות נרגעתי וחשבתי על מה שהוא אמר… ושילמנו את החשבון.
 
נכון, אתם בטח חושבים שאני טיפשה, כי מה אני עושה דבר כזה? אתם חושבים שאני פראיירית, נכון?
 
את האמת, אני חושבת שיכול להיות שאתם צודקים. אבל בינתיים, השם ישלם לי מה שאני צריכה, ובינתיים, הוא זה שמושך בחוטים (גם של רואי החשבון האלה).
 
כי מי יודע, אולי גנבתי אלפי שקלים מרואי החשבון האלה בגלגול קודם, ועכשיו זה הזמן להחזיר להם?
 
השם מנהל את העולם, לא אני. לא תמיד זה נראה הגיוני, והרבה פעמים לא תמצאו בזה 'היגיון' או הסבר קל ונוח לאנשים, אבל בכל פעם שאני מנסה לעשות את מה שהשם רוצה, אני יודעת שהחשבון שלי שם למעלה נראה קצת יותר טוב, וזה הדבר היחיד שנחשב.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. טליה

ל' אב התשע"א

8/30/2011

תודה רבה! תודה רבה! כתבה ממש יפה! אבל זה שאלוקים הוא אמיתי לא אומר ליהיות אדישים, את צריכה לפעול נגד העוולות! וזה בכלל לא אומר שום דבר רע על האמונה שלך!! ב"הצלחה!

2. טליה

ל' אב התשע"א

8/30/2011

תודה רבה! כתבה ממש יפה! אבל זה שאלוקים הוא אמיתי לא אומר ליהיות אדישים, את צריכה לפעול נגד העוולות! וזה בכלל לא אומר שום דבר רע על האמונה שלך!! ב"הצלחה!

3. אסף

כ"ט אב התשע"א

8/29/2011

תודה,מחזק ביותר….

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה